Évzáró bringa

Post date: Jan 3, 2013 10:02:54 PM

Harmincadikán terepen jártunk. A hó még megvolt az erdei utakon, de az elmúlt hetek változó időjárásának köszönhetően jégkéreggé fagyott az enyhe, -3'C-os hidegben. Sajnos ahhoz nem volt elég a fagy, hogy a napsütötte helyeken ne engedjen fel a sár, ezért többszörösen is kihívás volt eljutni a Nagy-Kopaszra. Ráadásul a kirándulók is úgy gondolták, hogy ebben a remek időben az erdőben a helyük. Viszont egy másik bringás csapattal is találkoztunk. A jégen egyébként egészen addig nem lehetetlen a tekerés, amíg sík a felület.

Visszafelé elkerültük a legcsúszósabb utakat, cserébe egy többszáz méter hosszú réten kellett végigtekernünk, ahol hiába mentünk a gyepen, ott is felszedtük a sarat, és ráadásul az egész tele volt szúrós cserjékkel. Az járt a fejemben, hogy ha valahol defektet kaphatunk, az csakis itt lehet...

Az indulásom is emlékezetes volt: előző éjjel tudtam meg, hogy ismerőseim egy kisebb túrát terveznek, és hiába, hogy menni akartam velük, sokáig voltam fenn, de reggel sikerült időben felkelnem. Tudtam, hogy az első kerékben belsőt kell cserélni, mert leeresztett. Sikeresen azonosítottam a defektet okozó 5 mm-es, acélkemény tüskét, illetve a külső átnézése közben egy másikat is találtam. A vadonatúj Bontrager belső a dobozból előszedve lyukasnak bizonyult, egy félcentis vágást találtam rajta. Sajna a többi belsőm nem volt megragasztva, kénytelen voltam berakni azt, amit tartaléknak vittem volna, innentől csak a javítófoltokra hagyatkozhattam. Késve indultam a budai találkozóra, a telefont se vették fel, de azért nem adtam fel. Mikor odaértem, megláttam a többieket, akik közben elindultak, de utolértem őket.

Hazafelé még megmásztuk a Határ-nyereg melletti dombot is, de az már nem esett jól. Nagyjából 50 km-t mentem, amiben több mint 800 m szint volt a többiek mérése alapján. Otthon még azon melegében le is mostam a sár nagyját a bringáról, a kerekek kivételével.

Amúgy igazam lett a "kórókkal" kapcsolatban, másnapra leeresztett az első kerék, szerencse, hogy nem ott a mocsokban kellett defektet javítani!

Szilveszter napján aszfalton gurultunk egy laza kört Szentendre irányába, a ködös, zúzmarás reggelt a délelőtt folyamán szép napos idő váltotta fel. A Rómain láttunk egy tűzoltóautót, amin valószínűleg létratesztet végzett a személyzet.