Un cop els infants han arribat es realitzen les rutines: passar la llista, construir la data, veure quin temps fa, ... i ens preparem per a la conversa.
Mitjançant les estones de joc lliure els infants reprodueixen rols i situacions que observen al seu entorn i aprenen a compartir.
Un cop a la setmana els alumnes de la comunitat de grans ens venen a veure per compartir lectures i estones literàries.
Mitjançant el mètode Aucouturier permet a l'infant gaudir del moviment i interactuar amb els altres companys/es a través de l'experimentació i la vivència, fomentant el coneixement i domini del seu propi cos.
Un cop a la setmana els alumnes de la comunitat de petits van a la biblioteca. Allà els expliquen contes i s'introdueixen al món literari
La consciència fonològica és important perquè és necessària per entendre com es representen per escrit les paraules de la nostra llengua.