Educació Infantil

CURS 2022-2023

Hola famílies! Us facilitem la nostra adreça de correu electrònic per posar-vos en contacte amb nosaltres si ho necessiteu. Moltes gràcies i una abraçada per tots i totes!

EI 3 A: Anna Canals  acanal21@xtec.cat

EI 3 B: Mireia Hidalgo   mhidal38@xtec.cat

EI 4 A: Mireia Morais mmorais1@xtec.cat

EI 4 B: Mireia Crespo   mcresp26@xtec.cat

EI 5 A: Verónica Peláez   vpelaez@xtec.cat

EI 5 B: Ona Lupiañez    olupiane@xtec.cat

BENVOLGUDES FAMÍLIES!

Hem començat un nou curs amb moltes ganes i il·lusió! Estem segures que serà un curs amb ple d'aventures i experiències que viurem al costat dels vostres fills i filles i al costat vostre. En aquest bloc anirem penjant la documentació de cada aula de referència amb una breu descripció, d'aquesta manera aconseguirem que estigueu més a prop de nosaltres i del dia a dia dels vostres fills i filles.

El bloc estarà dividit en tres pestanyes:

Ambients

En total hi ha 8 ambients on cada un té un espai, uns materials i propostes diferents i un nom que els representa: vida pràctica, joc i moviment, llum i ombres, arquitectes, natura, atelier, fàbrica de paraules i pensa'm.

Treball sistemàtic

Farem una documentació de les propostes relacionades amb matemàtiques i llengua més específiques però sense deixar de banda la nostra essència: l'experimentació i la manipulació.

Aniversaris

On penjarem una foto del o la protagonista d'aquell dia, amb el seu nom, els anys que fa i el dia del seu aniversari. Nosaltres li donem molta importància aquesta data tan assenyalada  per ells i elles i és per això que ho celebrem amb moltes ganes.

English time

La nostra pedagogia globalitzada engloba l'espai d'anglès dintre de l'ambient on els infants de forma natural i significativa aprenen a saludar, a presentar-se, a introduir vocabulari de colors o nombres o d'estacions de l'any, igual que de tot allò que ens envolta.

Música

Els infants exploren el món de la música a través de cançons relacionades amb les diferents festes de l’escola i les pròpies rutines.  A més de conèixer altres estils de músiques i èpoques diferents. Sempre fent partícips els infants practicant amb instruments de percussió, entre d'altres. I fent especial atenció a l'audició de la qualitat del so observant la intensitat, l'altura, la durada i el timbre.

REUNIÓ PEDAGÒGICA EI 4 I EI 5

ei 4 REUNIÓ 22-23.pdf
ei 5 REUNIÓ 22-23.pdf

Adaptació EI 3

Aquests primers dies estem vivint moltes emocions tots junts. Poc a poc, anem agafant més confiança i seguretat, això fa que estiguem més tranquils i gaudim més de les propostes a l’aula. També estem coneixent als nostres companys i companyes i diferents espais de l’escola on compartim estones de joc i diversió.

Excursió a fer la Verema de EI 5

Treball de la verema a l'escola

Els nens i nenes d'EI 5 han gaudit molt treballant la verema. A través de diferents propostes que teníem a dins dels ambients, hem pogut conèixer moltes coses relacionades amb el raïm.

A pensa'm teníem un joc de taula del raïm on havíem de col·locar la quantitat de pedres que ens havia sortit en el dau dins d'un gotim, guanyava el que ho completava tot. Utilitzant la tècnica de calcar hem pogut analitzar la forma del pàmpol que hem collit a l'hort. A més, teníem un munt de pedres per treballar la percepció visual i la composició del gotim. Per acabar, hi havia una proposta de numeració on havíem de posar el nombre de grans de raïm per a cada gotim i pintar-ho de forma lliure.

A fàbrica de paraules hem après tot el vocabulari relacionat amb la verema, l’hem trobat al conte d’en Patufet fa la verema i altres contes d'allò més interessants. I hem fet una bona llista d’aquestes noves paraules, fent ús de l’estampació de lletres amb tampons i tinta. Però sobretot hem observat i tastat el raïm blanc i el raïm negre, per després fer el dibuix del gotim amb pintura i aquarel·la.

Dia de l'excursió

El dia de l'excursió va ser tota una experiència!

Vam poder gaudir d'un dia fantàstic amb molt bon temps i a plena naturalesa! Primer vam arribar a Can Montcau i vam haver d'agafar forces esmorzant molt! Llavors ens van portar a la vinya a veure d'on sortia el raïm i vam poder treballar totes les parts: arrels, cep, pàmpol i sarments.

Més tard ja vam anar a fer la verema aixafant nosaltres el raïm amb els peus, va ser tota una experiència i va haver-hi un munt d'emocions i sensacions.

Quan vam acabar vam poder veure el suc de raïm i provar-ho, mmmm el vam trobar molt dolç!

Després vam anar a veure els animals que vivien a la casa per acabar utilitzant la premsa com feien antigament per fer el vi.

Vam necessitar fer una parada per dinar i seguir amb l'aventura fent exploracions pel bosc que hi havia a la casa! Ens ho vam passar d'allò més bé!

Excursió al castell d'Hostalric EI 4

VISITEM EL CASTELL D'HOSTALRIC!

El dia 14 d'octubre els nens i nenes d'I4 vam gaudir d'una excursió plena de diversió i història.

Després de la pujada al castell vam esmorzar i carregar piles per poder dur a terme les activitats que les nostres guies ens van preparar.

L'activitat més esperada va ser la decoració del nostre propi escut. Ben emocionats per poder tenir una defensa com els cavallers d'aquella època, van dibuixar i pintar individualment la seva creació.

Les claus dels portals ens van permetre endinsar-nos a l'interior del castell on hi vam poder descobrir on dormien els cavalls i els oficials.

Hi havia moltes escales, amb uns esglaons molt alts, però vam aconseguir pujar i baixar sense complicacions.

La visita va acabar i tots junts vam anar fins a la zona esportiva. Els núvols van desaparèixer i els sol ens va acompanyar tot el camí. Finalment, quan vam arribar-hi ens vam hidratar i dinar per poder acabar de passar-nos-ho bé al parc.

TORNEM A L'ESCOLA I TENIM UNA SORPRESA DELS REIS MAGS

El primer dia d'escola, quan vam arribar, vam tenir una sorpresa molt bonica! Els Reis Mags, ens van deixar regals a l'escola perquè tots els nens i nenes puguem jugar. Va portar molts regals pels ambients, jocs de construccions, de llum, contes, legos i molt més!

Ens va agradar molt compartir aquest moment amb tots els infants d'infantil i vam començar molt bé la setmana!

IMG_5157.MOV

DIJOUS GRAS

Aquest dijous 16 és dijous gras! I nosaltres també ho celebrem. Per poder menjar el pa amb botifarra d’ou hem hagut d’anar a comprar. Així hem aprofitat i hem descobert les botigues del nostre barri.

Quan entràvem dèiem: Bon dia! I demanàvem el que necessitàvem i fins i tot donàvem nosaltres els diners! Ha sigut genial!

Infantil 3 ha anat a comprar el pa a la fleca.

Infantil 4 ha anat a comprar les botifarres al supermercat.

Infantil 5 ha anat a comprar els tomàquets al mercat municipal.

Entre tots i totes hem aconseguit el menjar necessari per fer una celebració d’allò més divertida!

Teatre d'en Patufet

L'espai del teatre de fàbrica de paraules és un espai molt ric i amb molt de potencial literari i artístic. Per presentar les obres que els infants poden realitzar ho fem tot el cicle d'infantil amb les seves pròpies representacions.

Aquesta vegada vam començar amb el conte d'en Patufet. Va ser d'allò més divertit convertir-nos amb artistes i agafar el rol de cada personatge.

WhatsApp Video 2023-03-13 at 13.33.46.mp4

Teatre de la Geganta Marcel·lina

Aquesta vegada hem descobert un conte nou, el de la Geganta Marcel·lina. Primer hem vist com les mestres feien la representació i després les hem pogut imitar! Un conte molt interessant on acaba amb moltes pessigolles!

WhatsApp Video 2023-03-13 at 12.59.15.mp4

Els nens i nenes de I3 anem d'excursió a la granja!

El passat dimarts 21 les nenes i els nens de I3 vam anar a la granja de Can Pou. L'aventura va començar amb el nostre viatge en autocar fins a la granja. Un cop vam arribar al nostre destí, vam esmorzar per agafar forces i continuar la nostra aventura descobrint els diferents animals que hi havien. Vam veure cavalls, ovelles, gallines i galls, paons, conills, una vaca…

Després vam dinar i vam jugar una estona al sorral. A la tarda vam gaudir d'un passeig pel bosc i ens van pintar la cara de l'animal que més ens agradava. Ens va agradar molt i ens ho vam passar molt bé!!

Sant Jordi arriba com un cavaller!

Aquest mes hem pogut veure el teatre de Sant Jordi, on hem pogut reconèixer tots els personatges de la llegenda i els seus rols: la princesa, el rei, la reina, el drac, Sant Jordi... Fent aquesta representació tenim com a model els diàlegs i la seqüència d'accions que després les podem representar nosaltres sols a l'espai del teatre de fàbrica de paraules.

LLEGENDAINFANTIL.mp4

Excursió a la Fageda d'en Jordà I5

El passat dia 31 de maig els infants d'infantil 5 vam anar d'excursió a la Fageda d'en Jordà. Tot i la previsió de pluja, vam gaudir d'un dia agradable; en arribar vam esmorzar i jugar al bosc.

Seguidament, ens estaven esperant els cavalls per fer una volta amb carro per la Fageda. Els cuidadors i cuidadores dels cavalls, ens van explicar que en Faig, en Crasty, en Negrito i l'Estrella els hi agrada molt fer el passeig i sobretot quan han de córrer! Els cavalls responen el so que els hi fa el conductor i conductora i vam veure com és de bonic entendre i cuidar un cavall.

El mig del bosc vam escoltar el conte del follet dormilega i després a la tornada ja era hora de dinar. Han vist de les primeres gotes de pluja vam anar a dinar al càmping la Fageda, on resguardats vam compartir un dinar a l'aire lliure. La tornada amb autobús va ser molt tranquil·la, estaven molt cansats i cansades.

Aquesta sortida ha sigut molt especial perquè ha sigut molt bonica pel contacte amb la natura i els cavalls i perquè ha sigut la nostra última sortida junts pel nostre pas a Educació Infantil.