L’EDC també ha d’incorporar altres procediments, protocols, normes, acords i plans que el centre hagi definit respecte a l’estratègia digital.
A continuació es detalla tota la resta d'informació que necessita el centre. Des de la documentació oficial (PEC, PLC i NOFC, etc).
Quan l’alumnat tingui una incidència tècnica amb l’ordinador, dins la garantia SEMIC, cal que entrin al Gescola i omplin el formulari “incidències informàtiques”. Un cop omplert, cal seguir el protocol en cas d’avaria.
El centre no se'n farà càrrec. Recomanem que:
Es valori la possibilitat d’instal·lar-hi algun programa de seguiment remot que es pugui activar en cas de furt per poder-ne fer-ne seguiment (per exemple PREY, el trobareu a: http://preyproject.com/es/)
Fer-ne la denúncia pertinent als mossos d’esquadra.
La Comissió d’estratègia digital de centre està formada per la persona que ocupa la Coordinació digital, el/la director/a del centre o en la seva absència el/la Coordinador/a pedagògica del centre i professorat dels diversos nivells educatius.
Les seves funcions són:
Dinamitzar la comunitat educativa, especialment els equips didàctics, perquè desenvolupin les línies d'acció acordades per la mateixa comissió.
Traslladar les línies de treball acordades amb tota la comunitat educativa (alumnat, docents, famílies, PAS i consell escolar).
Elaborar l'estratègia digital de centre (EDC).
D'aquestes funcions se'n poden derivar entre d'altres, tasques com les que s'indiquen a continuació:
Revisar periòdicament les normes d'organització i funcionament del centre (NOFC) per tal d'adequar-les als usos i a la normativa sobre privacitat i protecció de dades que el centre faci de les tecnologies digitals i dels dispositius personals.
Potenciar que les tecnologies digitals impregnin les programacions curriculars amb una mirada inclusiva.
Vetllar pel desplegament curricular de la competència digital de l'alumne o alumna.
Promoure l'ús de les tecnologies digitals en la pràctica educativa a l'aula, especialment en les activitats STEAM.
Vetllar per l'optimització de l'ús dels recursos tecnològics del centre.
Vetllar perquè es garanteixi la inclusió digital de tot l'alumnat en els centres, tant pel que fa a l'accés als equipaments tecnològics com a les fonts d'informació i comunicació.
Promoure l'aplicació de mesures de protecció de continguts inadequats en l'accés a Internet, tant dels equipaments del centre com dels dispositius dels alumnes.
Dinamitzar la presència a Internet del centre utilitzant, dins del que és possible, plataformes de programari lliure que siguin respectuoses amb la privacitat de les dades (portal, EVA, blog, etc.).
Establir el sistema de comunicació digital del centre amb les famílies i vetllar perquè es compleixi.
Vetllar per l'aplicació de les polítiques de privacitat i seguretat de les dades i per les infraestructures digitals del centre educatiu.
Vetllar perquè les famílies rebin la informació sobre les normes del centre pel que fa als dispositius digitals (usos, control parental, bona preservació, etc.).
Tenir cura que els materials digitals que difon el centre siguin accessibles en línia, respectin els drets d'autoria i les llicències d'ús dels diferents elements que els integren (imatges, esquemes, textos, àudio, vídeo, etc.), en què cal donar prioritat a l'ús de materials amb llicències lliures o que permetin un ús compartit dels materials, i vetllin per l'ús d'un llenguatge plural que respecti la diversitat de gènere. Aquesta comissió es pot ampliar per temes concrets, amb la participació de més membres del claustre de professorat, o per la creació de subcomissions de treball.