ALUMNAT
Acollida Digital
Acollida Digital
*Aquest espai serà revisat i actualitzat periòdicament segons les necessitats observades.
En aquest apartat hi ha un recull dels diferent documents per a l'acollida digital de l'alumnat a l'Escola d'Hostaleria i Turisme de Girona
L'alumnat reben un ordinador amb el sistema operatius Windows 10.
Característiques: Lenovo model 300e, pantalla tàctils de 11,6”, RAM de 8 GB i disc dur de 128GB. Windows 10 amb màquina virtual de Linkat.
Són propietat del Centre i estan destinats a l’alumnat. És responsabilitat de l'alumnat de mantenir-lo en bon estat al llarg de tot el curs. En acabar-lo, s'ha de retornar al centre. El centre pot demanar al llarg del curs diversos punts de control si així ho considera.
Cal recordar que es tracta d’una eina de feina i no d’ús privat. És per això que està limitada la possibilitat d'instal·lar aplicacions, que serà supervisada i aprovada pel coordinador informàtic del centre.
L’alumnat si en fa un mal ús, haurà de pagar els desperfectes.
El manteniment dels ordinadors es durà a terme com la resta d’equipaments en servei del centre, formant part del seu inventari. Així que serà gestionat pel centre.
Cada alumne/a ha de portar l’ordinador en una funda que resti protegit de cops.
Cada alumne/a pot portar un ratolí que ha de guardar dins la mateixa bossa amb cremallera que el carregador.
Tots els documents es guardaran, organitzats per carpetes, de tal manera que sigui àgil el seu accés.
Visita aquest enllaç per aprendre com millorar l’organització.
Cal fer còpies de seguretat periòdiques dels documents i arxius relacionats amb les activitats de classe. Pots fer còpia en una memòria externa o bé al Drive per tal d'evitar pèrdues irreparables.
Si el professorat no diu el contrari, l'ordinador estarà guardat. En cas que doni instruccions per fer-ne ús, es mantindrà la tapa baixada fins que s’indiqui.
Tret de l’última, no caldrà apagar els ordinadors després de cada sessió, es deixarà en suspensió.
Es recomana portar la càmera de l'ordinador tapada amb un gomet.
D'acord amb la normativa vigent sobre els drets d'imatge, només es podran fer enregistraments d'aquelles activitats que el professorat autoritzi. Per tant, no es poden fer enregistraments de membres de la comunitat educativa (professorat, personal d'administració i serveis, alumnat, famílies...) sense permís.
Quan es faci ús de l'ordinador s'han d'evitar cops i moviments bruscos de les taules.
Actualitzar l'antivirus de forma periòdica.
Realitzeu els ajustaments necessaris per treballar amb l'ordinador en mode d'estalvi energètic.
No el tingueu engegat de forma innecessària.
Entre una sessió i una altra, podeu optar per suspendre / hivernar l'ordinador per tal que s'activi més ràpidament quan sigui necessari.
En cas de fer servir llapis de memòria, tingueu cura d'extreure'l amb seguretat, així com tenir-lo identificat.
NO és permès entrar a altres webs diferents de les que el professorat indica.
NO es poden descarregar pel·lícules, jocs, cançons o d'altres fitxers no relacionats amb l’ús acadèmic.
L’alumnat NO es pot connectar a xats o qualsevol xarxa social si no és per indicació del professorat.
L'ordinador NO pot emmagatzemar material audiovisual de continguts inapropiats: violència, racisme, xenofòbia…
NO es poden instal·lar programes, tret dels que demani el professor/a per a una tasca concreta.
NO es permetrà la navegació d'incògnit.
El correu de l’INS Escola de Hoteleria i Turisme de Girona és el correu principal d’utilització. Si es té un altre correu personal, aquest no serveix per a la comunicació amb la comunitat educativa del centre.
IMPORTANT! Cal tancar sempre la sessió en l’ús dels ordinadors del centre! També fomentar-ho entre els companys. És sabut d’alguns problemes que ha generat la suplantació d’identitat i els riscos que suposa deixar-se el compte obert. Tanmateix, des del compte es pot veure i tancar totes les sessions que ens hem deixat obertes.
>> Anem a la icona dels nou puntets (3x3) / compte/seguretat / els teus dispositius / gestionar dispositius.
Aquí es pot fer el canvi de contrasenya del correu de l’INS (Recomanem vincular el compte a un telèfon mòbil per tal de recuperar i gestionar el propi compte).
La utilització del Drive serveix per:
Externalitzar els documents i recursos dels cursos Classroom i Moodle.
Compartir documents.
Elaborar documents de forma compartida.
Emmagatzematge.
Tot l’alumnat i les famílies en el moment que són membres de la nostra comunitat educativa tenen un usuari i una clau per accedir a la intranet del centre Additio des del que fem tota la gestió de seguiment de l’alumnat (assistència, notes, tutoria,...) i al qual l’alumnat i les famílies hi tenen accés delimitat.
Aquesta plataforma permet comunicar permanentment les famílies amb el tutor/a, cotutor/a, i direcció del centre a través d’un servei de missatgeria interna de Edvoice, que també els permet estar informats del panell d'assistència individual i per mòdul.
L’alumnat i les famílies tenen l’opció de gaudir gratuïtament de l’aplicació des del mòbil on poden fer les gestions principals de la plataforma, prèvia invitació amb un codi d'accés que se'ls serà lliurat a l'inici del curs.
Aquesta plataforma ens permet enviar notificacions massives a les famílies, per convocar reunions, pagar activitats, emetre comunicats, autoritzacions i avisos.