Activitats del curs 2025-2026
30 de setembre: Dia internacional de la Pau
26 de setembre: Dia internacional de les llengües.
El 16 de octubre es el 'Día mundial de la parada cardíaca.
Volem aprendre coses dels bolets perquè estem treballant el paisatge de muntanya i els boscos.
Per això, per parelles, ens hem convertit en experts i expertes en bolets. Cada parella està fent una recerca d’informació sobre un bolet.
Quan ja el coneixem bé, fem una fitxa del bolet i després el creem amb plastilina.
Finalment, exposarem tots els bolets perquè tothom els pugui veure en una exposició a la classe.
Estem aprenent que els bolets són fongs. I sabeu què? Hi ha altres fongs que no podem veure a simple vista. S’anomenen fongs microscòpics i també són molt importants per als boscos i per a les persones.
Per poder-los veure i estudiar necessitem un microscopi, i el Jordi n’ha portat un a la classe perquè aprenguem com funciona.
A la classe hem començat un experiment: hem deixat algunes restes d’aliments, com pela de plàtan o pa, i volem saber què passarà d’aquí a uns dies.
Què en penseu? Creieu que hi sortiran fongs?
Hem posat en marxa el compostador de l’escola. Recollim les restes orgàniques del pati i de les aules d’Educació Infantil, com peles de fruita, restes de menjar o fulles seques, i les portem al compostador.
Observem què passa amb aquests aliments amb el pas dels dies: es van descomponent, canvien de color, de forma i d’olor, i a poc a poc es transformen en compost, una terra fosca i molt rica. Aprenem que en aquest procés hi participen fongs, bacteris i altres petits éssers vius que ajuden a desfer les restes.
Quan el compost estigui a punt, el farem servir per abonar l’hort d’I5, ajudant les plantes a créixer més fortes i sanes. Així aprenem com la natura reutilitza les restes i com nosaltres podem tenir cura del medi ambient.
Hem anat de colònies al Jou Nature i hem fet moltes activitats:
Vam desenterrar fòssils i alguns eren molt estranys. Necessitàvem eines de mentida per desenterrar-los. Ens va agradar molt. El boti-boti era molt divertit. Eren com bombolles que flotaven en una piscina.
Ens ho hem passat molt bé perquè hem fet cabanyes pel Yeti i també li hem fet menjar. Hem fet les cabanyes amb troncs i també amb pedres. I el menjar eren pomes petites, aglans, pinyes i bolets vermells.
Les xarxes eren uns reptes que eren fàcils o difícils. Un era com un rocòdrom i un altre d'equilibri. Alguns vam caure i altres ens vam poder posar drets.
Els jocs de nit eren al camp de futbol i havíem de córrer d'una porteria a l'altre i tornar cridant. No es veia res i havíem d'encendre el lot. També vam jugar a la cuca de llum; els que paraven encien el lot i enfocaven als nens i nenes.
A la disco de l'habitació l'Eva ens ha posat Golden de les guerreres K-pop.
L'Elsa Manzano, estudiant de 2n de batxillerat a Vedruna Navàs, ens ha preparat un joc relacionat sobre els boscos i les muntanyes! L'Elsa està fent el seu treball de recerca enfocat a l'educació perquè vol estudiar per ser mestra d'educació infantil. Que bé, Elsa! Moltes gràcies per compartir amb nosaltres el teu joc.
Que n'és d'important cuidar els nostres llibres! Per això, a la classe tenim un "Hospital de llibres" on, posem els llibres que estan trencats per arreclar-los.
A la classe de 2n dediquem 1h a la setmana a fer recons de jocs matemàtics. Treballem la geometria, el càlcu, el raonament i l'estratègia. Ens ho passem molt bé! I també aprenem a col·laborar.
A la nostra classe ens encanta la lectura. Cada dia fem 30' de lectura i tenim una biblioteca molt i molt bonica! Llegim en parella, individualment, en veu alta, etc. i també ens llegeixen contes!
Aquest trimestre, tenim una maleta de color lila del centre de recursos pedagògics que està plena de llibres i contes sobre la igualtat; Rodem per la igualtat! Estem descobrint totes les històries que s'hi amaguen. Ja us anirem explicant les coses que aprenem.
Connectem: ELS PAISATGES de Catalunya
A Catalunya no tots els paisatges són iguals. Avui hem començat a treballar la primera Situació d'Aprenentatge del projecte dels paisatges. Per fer-ho, hem fet una activitat cooperativa per posar en comú què en sabem dels paisatges. Hem fet aquests murals per la cartellera que ens ajudaran avançar des dels paisatges de muntanya passant per la plana i arribant a la costa.
Estem aprenent a treballar en grup i a buscar informació per la xarxa. Hem après que podem tenir diverses finestres obertes i que podem copiar i enganxar fotografies en un document compartit. Al google Classroom tenim una pregunta que hem de descobrir: Quina és la muntanya més alta de Catalunya?
Activitats del curs 2024-2025
L’últim dia d’escola hem anat tota la primària a la piscina per tancar el curs d’una manera ben refrescant. Ha estat un gran matí, ple de jocs, riures i banys. Ens ho hem passat molt bé amb els companys i mestres, gaudint del sol i de l’aigua. Ha estat una manera genial d’acomiadar-nos del curs i començar les vacances amb energia i bon humor!
Durant aquest 3r trimestre hem treballat els diferents tipus de paisatge: de costa, rural, natural, de muntanya i urbà. Després d'observar imatges i parlar-ne a classe, cada grup va escollir un paisatge per construir-ne una maqueta. Aquesta activitat ens ha ajudat a entendre millor com són els paisatges i què hi podem trobar, però sobretot ha estat una gran oportunitat per practicar el treball en equip.
Per fer les maquetes, vam haver de posar-nos d'acord, repartir-nos les tasques, escoltar-nos i ajudar-nos. Cadascú ha aportat idees i materials, i entre tots hem aconseguit representar molt bé cada tipus de paisatge. El resultat ha estat una exposició a l’aula amb totes les maquetes, que ens fa molta il·lusió compartir.
A més, cada grup ha preparat un vídeo de presentació per explicar el seu treball: com han fet la maqueta, quins elements hi han posat i què han après. Ha estat una experiència molt completa on hem après continguts, però també a treballar plegats i a expressar-nos davant dels altres.
Aquest curs l’escola celebra 100 anys, i per commemorar-ho hem dedicat tota una setmana a fer activitats relacionades amb aquest gran aniversari.
Hem fet gimcanes, proves, tallers d’alimentació i tallers artístics, tot amb un fil conductor molt especial: el pas del temps. Ens hem endinsat en com era l’escola fa molts anys i hem comparat la vida d’abans amb la d’ara, per entendre com ha canviat el món que ens envolta.
També hem pogut descobrir objectes antics, maneres de fer diferents i elements que ja no es fan servir, però que formaven part del dia a dia de l’escola fa dècades. Ha estat una experiència molt enriquidora i divertida.
Per acabar aquesta setmana tan especial, vam fer una celebració conjunta entre la comunitat de mitjans i la de grans, compartint bons moments i recordant la història de la nostra escola, que forma part de la història de tots nosaltres.
Aquest any hem celebrat el Dia de l’Arbre d’una manera molt especial. Vam anar fins a la plaça de l’Ajuntament per plantar una planta i col·laborar així en la cura del nostre entorn.
Aquesta activitat ens ha ajudat a prendre consciència de la importància de respectar i cuidar la natura. Vam parlar sobre com els arbres i les plantes ens ajuden a tenir un planeta més sa i com, amb petits gestos, tots podem posar el nostre granet de sorra.
Després de plantar, vam acabar la sortida amb un esmorzar ben dolç i compartit: pa amb xocolata!
Durant el projecte dels animals, vam tenir una sorpresa molt emocionant: l’Eli de la classe va portar la seva tortuga! Gràcies a ella, vam poder observar de ben a prop aquest animal tan curiós i tranquil.
A partir de la seva visita, vam aprofitar per aprofundir en el coneixement de les tortugues: vam descobrir com és el seu hàbitat, com es desplacen, què mengen, com es protegeixen amb la seva closca i fins i tot com es reprodueixen.
Ens va encantar tenir un animal real a l’aula i fer de petits investigadors. Tocar-la, mirar com es movia i veure com reaccionava ens va ajudar a entendre millor tot el que estàvem aprenent. Va ser una experiència única que no oblidarem!
Aquest trimestre, hem treballat un projecte molt especial dedicat als animals. L’objectiu era aprendre com viuen, què mengen, com es reprodueixen, on habiten, com es desplacen i de quina manera els podem classificar.
Per fer-ho, ens hem organitzat en grups d’experts. Cada grup s’ha especialitzat en un aspecte concret del món animal, investigant i compartint els coneixements amb la resta de companys i companyes. Així, entre tots hem après moltíssimes coses d’una manera col·laborativa i divertida.
Al final del projecte, cada grup ha preparat una exposició per explicar tot el que ha après. Ha estat una experiència molt enriquidora, on hem descobert curiositats i hem après a treballar en equip.
VIDEO RESUM DEL PROJECTE
Els alumnes de 2n han finalitzat el seu projecte sobre l'Univers i el Sistema Solar amb una exposició molt especial! Després de setmanes d'investigació i treball a l'aula, han preparat una maqueta espectacular que representa el Sistema Solar i un vídeo on expliquen, planeta per planeta, les seves característiques principals.
Aquesta experiència no només ha servit per aprendre ciència, sinó també per millorar les seves habilitats comunicatives. Els nens i nenes d'Infantil, 1r i 3r han tingut l'oportunitat de visitar la classe, veure el projecte de prop i gaudir de les explicacions dels alumnes de 2n. A més, els visitants han plantejat preguntes molt interessants, i els nens i nenes de 2n les han pogut respondre amb molt entusiasme!
Aquesta setmana ens ha visitat el pare del Pau, el Ramon, i ens ha ensenyat el seu telescopi. Ens ha explicat com funciona, què hi podem veure i moltes altres curiositats sobre l'espai. Al final, el temps ens ho ha permès i hem pogut veure la Lluna de ben a prop! Moltes gràcies Ramon!
LA CANÇÓ DELS PLANETES
Durant aquests dies hem trobat una cançó que ens parla dels planetes. Ens l'hem après i ,al final, ens ha fet il·lusió fer-ne un vídeo. El podeu veure fent un clic al botó de sota on hi posa "CANÇÓ DELS PLANETES".
Durant aquest inici de curs hem començat a descobrir el fascinant món de l'univers i l'espai. Des del principi ens han sorgit moltes preguntes i curiositats que hem anat resolent. De mica en mica anirem descobrint moltes més coses. Estigueu ben atents i atentes!
Com ens veiem? Com em veuen a mi? Complicitat i observació. Avui ens hem mirat bé per poder-nos retratar en forma de dibuix. Ens ha servit per fixar-nos bé en els detalls i gaudir d'una estona diferent i divertida en parella. Una activitat que ens ha ajudat a cohesionar-nos cada cop una mica més!
Cada dia dediquem una estona a fer lectura individual i, a vegades, col·lectiva. Cada cop agafem més el gust a llegir, a tenir aquest hàbit que ens ajuda a escriure millor. També hem començat el préstec de llibres de la biblioteca de l'escola.
A segon hem arrencat amb molta il·lusió i ganes d'aprendre. Ja estem a punt per viure moltes experiències i ,sobretot, gaudir del procés de tot el que fem.