Unser Tagebuch aus Bremerhaven

(5.2.2023 - 12.2.2023)

Programm für den Austausch

Programm Bremerhaven für die SuS.pdf

1. Tag: diumenge 5 de febrer

El diumenge dia 5, era el dia que partiem cap a Bremerhaven, ens varem veure tots a l’aeroport a les 3:50h per agafar l’avió a les 5:50h, el vol va durar 1:40h aproximadament i varem arribar allà a les 8:30h. Més tard varem agafar el tren per anar cap a Bremerhaven quan varem arribar per les 11:30h les famílies ens varen donar la benvinguda i cada un se'n va anar amb la seva família a casa. Aquest dia era un dia en família per això casi tothom va fer activitats diferents, jo vaig estar a casi fins a l’hora de dinar a casa, després de dinar vaig anar amb la seva família a veure el port de Bremerhaven que era molt gran, després d’això varem agafar un ferri per anar a l’altre banda de la ciutat on varem anar a una pastisseria molt bona on hi havia un cambrermolt amable que hem va dir que havia vengut de viatge al meu poble. Quan varem acabar ens varem anar cap a ca seva per dutxar-nos i varem jugar a jocs de taula, varem sopar i ens en varem anar a dormir.

2. Tag: dilluns 6 de febrer

Dilluns, dia 6 el dematí, ens varem veure tots  a l’institut i després varem fer una visita pel centre de Bremenhaven. Durant tot el dematí, varem estar passejant per Bremenhaven i quan va arribar l’hora de dinar, uns varen quedar a dinar per alla junts, però la meva alemana i jo varem anar a dinar a ca la seva padrina. La seva padrina havia preparat un plat típic alemany perquè jo el provés. El plat consistia en: puré de patata, és a dir, havia bollit les patates i les havia esclafades i a damunt el puré de patata havies de posar un espècie de mescla de verdures. Aquestes eren: ceba, all, col, i altres coses. Era una mescla entre una salsa i unes verdures sofregides. Va ser molt bo. Me varen dir que era un menjar molt típic d’Alemanya. Na Caterina, va anar a un centre comercial a dinar i després d’haver dinat varen anar a ca l’alemana d’en Marco a veure els cavalls… Na Josie i jo, una vegada haver dinat, varem agafar un bus i varem quedar amb un parell més de l’intercanvi. La idea era jugar a futbol però varem seure a uns bancs una bona estona i després varen anar a cercar una pilota de futbol i varem jugar una estona. Va ser molt divertit. Es va fer tard i ens varem despedir. Cada un se’n va anar a ca seva. Quan varem arribar, primer de tot varem sopar ja que ells estan acostumats a sopar molt prest i ja tenien gana. I quan haviem acabat ens varem arreglar i varem anar a dormir. Va ser un dia llarg, però molt entretingut.

3. Tag: dimarts 7 de febrer

El primer que vam fer va ser aixecar-nos i cada un berenar amb les seves respectives families, agafar un bus i anar cap a l’institut dels alemanys. Després, quan varem arribar, varem començar a fer el treball que pròximament, el divendres, haviem de presentar. El treball tractava del canvi climatic a Mallorca i a Alemanya, i com què podiem fer per solucionar-ho. Alguns el van fer amb cartulines i retoladors, i d’altres en presentació digital.

En acabar el treball, varem dinar devers les 11.00-11.30 a l’institut de una especie de sopa de fesols rojos amb verdura i un poquet de picant, que pensavem que no ens agradaria però no va ser així. Acompanyat d’això ens varen donar panet que l’elaboraven tipicament allà.

Més tard varem agafar un bus juntament amb la nostra parella i companys i varem anar cap al “Klimahaus“ per trobar-nos allà amb els professors.

A Klimahaus ens varen fer una expliació de el que ens podriem trobar i les normes. Tractava de veure el clima i canvis climàtics a diferents punts del 8º Meridià Oest de Greenwich. Ens van fer deixar les motxilles a unes taquilles i seguidament varem pujar unes escales on començava la nostra aventura.

Allà ens ho varem passar molt bé i experimentarem diferents temperatures i situacions de vida.

Quan vam sortir varem anar just darrera, que hi havia la platja, m’hos varem seure a un banc a menjar, parlar i riure molt, perquè anteriorment haviem anat a comprar un tros de pizza juntament amb els alemanys i allà hi havia unes gavines que casi ens robaren el menjar i volaven molt prop de nosaltres.

Quan va passar una estona i feia fred, els alemanys varen dir-nos per anar a menjar un gelat, i així ho varem fer, dins el centre comercial on no feia fred.

Ens vam fer fotos junts i després vam sortir a veure la posta de sol a la mar que era preciosa.

Finalment cada un va anar a casa seva a sopar amb les families i vam descansar ja que va ser un dia molt enfainat.

4. Tag: dimecres 8 de febrer

Dimecres va ser un dia molt emocionant a Bremen. Vàrem quedar tots a l'estació de Bremerhaven i agafàrem el tren cap a la ciutat de Bremen. Quan arribàrem férem una visita guiada pel centre històric. Primer ens aturàrem a l'impressionant catedral de Bremen i després seguírem el nostre recorregut cap a l'Estàtua de Roland i el monument dels músics de Bremen.

Després, continuàrem pel maravellós Passeig del Wesser i finalment arribàrem a l'encantador Barri Schnoor. Els petits carrers plens de tendes, cafeteries i restaurants eren simplement encantadores. Va ser emocionant veure llocs en primera persona sobre els quals havia llegit a llibres o vist en fotos.

El capvespre el passàrem amb les nostres famílies alemanyes. Va ser genial estar amb la meva família i sopar tots junts. Després de sopar decidirem veure una pel·lícula en alemany. Intentar entendre tot el que deien va ser un repte, però va ser divertit intentar-ho i aprendre més sobre la llengua i la cultura.

En general, va ser un dia ple d'aventures i enriquidor a la preciosa ciutat de Bremen. Un dia per recordar sempre!

5. Tag: dijous 9 de febrer

Dijous vam anar al Museu històric de Bremerhaven. Allí vam fer una activitat per grups per tal de trobar objectes al museu i trobar objectes específics. Després vam a anar a dinar tots junts al port per veure la posta sol, que va ser molt bonica.

6. Tag: divendres 10 de febrer

Divendres molts de nosaltres ens vam aixecar ben prest per començar a fer el berenar. Haviem quedat tots a les 9:00 a l’institut per fer un brunch plegats.

Un cop alla tots havien duit alguna cosa (pankakes, pa, mermelada, embutits, croissants…) tot va ser molt bo i varem menjar una barbaritat. Despres vam seguir fent el prejecte que varem començar el dilluns, sobre el medi ambient, i el vam presentar per grups.

Despres de les presentacions els prefessors ens varen encomenat fer un video recollint tots els record de la setmana i ferne un video. Mes tard els varem veure tots plegats, van ser molt guapos.

Per la tarda després de dinar, alguns varem quedar per anar al Bremenhaven Jump on varem pasar una hora botant i fent tobarelles…

Just quan sens va acabar el temps ens varem canviar per anar al Club Espanyol de Bremenhaven. Nosaltres hi varem anar amb bus.

Alla varem menjar menjars tipics espanyols, com paella, truita o pa amb alloli. Va ser tot molt bo.

Després d’una bona sobretaula i rialles cadescu es va anar amb el seu company de intercanvi.

7. Tag: dissabte 11 de febrer

El dia 7 Josep Miquel, Yoana, Marta M., Ignasi, Carla i jo Nibo amb els nostres companys d'intercanvi varem quedar per jugar a billar per una hora, nos vàrem dividir en dos grups per dividir-nos les taules de billar, un grup dels alemanys i el altre de mallorquins, després d'acabar el temps nos vàrem anar a passejar per la bahia fins que nos varen venir a recollir-nos i cada un es va anar cap a casa.

Dissabte 11, el dematí, varem dormir fins tard ja que teniem molta son i varem aprofitar per dormir. Després de haver dinat varem quedar amb els altres i varem anar a fer voltes als supermercats. Al capvespre, després de berenar, varem anar al billar a jugar i ens ho varem passar molt bé. Es va fer tard i ens varem despedir .Cada un se’n va anar a ca seva. Quan varem arribar, primer de tot varem sopar ja que ells estan acostumats a sopar molt prest i ja tenien gana. I quan haviem acabat ens varem arreglar i varem anar a dormir. Va ser un dia llarg, però molt entretingut.