17 de gener de 2023 (1ª trobada amb el Xaloc, a la nostra escola):
El passat 17 de gener vàrem fer la primera trobada amb els alumnes de l’escola Xaloc d’aquest curs. IL·LUSIÓ és la paraula que descriu el que vàrem viure tots plegats, tant l’alumnat com els docents i és que, després de dos anys sense poder fer el projecte” L’hort de les amistats”, s’ha pogut reeprendre.
Novament, l’alumnat de quart de la nostra escola és el curs escollit per fer el projecte amb els alumnes de l’escola Xaloc.
Es preveu fer diferents trobades per tal de poder compartir tots plegats el projecte de l’hort a la nostra escola.
L’objectiu de la primera trobada ha sigut conèixe’ns una mica i s'ha fet mitjançant la dinàmica “Les quatre cantonades”. En ella, cada alumne s'ha presentat i ha explicat el seu menjar preferit, la seva afició, quin país li agradaria viatjar i un color.
L'alumnat va gaudir molt de la dinàmica i es va observar que l'afició a la música, el ball i el futbol eren les aficions que més coincidien. A continuació, i després d'esmorzar vàrem anar a mirar els diferents horts on cultivarem i per finalitzar la diada vàrem fer el que havia sortit a la dinàmica: ballar i jugar a futbol.
Tots plegats esperem amb il·lusió la propera trobada on ja començarem a preparar la terra i a sembrar hortalisses pròpies de l'estació.
10 de febrer de 2023 (dinàmica de l'aneguet lleig - grup de 4t):
En aquesta sessió hem reflexionat sobre la diversitat en les maneres de comunicar-se, percebre les coses i expressar els nostres sentiments. També hem intentat treballar, entre d'altres, les habilitats de comunicació interpersonal i empatia i a prevenir situacions d'assetjament entre iguals. Ho hem fet mitjançant una dinàmica anomenada “ Tothom és diferent” proposada per “Dipsalut” Organisme de la salut pública de Girona.
Objectiu de la dinàmica:
Expressar quines emocions i sentiments tenim quan sentim rebuig o ens diferenciem de la resta i potenciar la importància de la comunicació emocional.
Desenvolupament de la dinàmica:
Veure el vídeo de L’aneguet lleig.
Crear debat sobre les diferents emocions i sentiments que tenim en la convivència a l’aula .
Apuntar a la pissarra tot allò que els ha cridat més l’atenció.
Contestar les preguntes de la fitxa.
Tancament de la sessió agraint el bon treball que han fet i incidir que és molt important expressar què sentim perquè la resta d’alumnes sàpiguen què ens agrada i què no.
14 de febrer de 2023 ( 1ª plantada, conjunta amb l'escola Xaloc, a la nostra escola):
Mans a la feina!! és la frase que resumeix la segona trobada amb l’escola Xaloc. Abans de començar, però, els vam fer un regal molt bonic lligat amb la dinàmica que varem fer el primer dia que ens vam conèixer. En la primera sessió vam descobrir quatre aspectes importants de cadascú ( el seu plat preferit, quin país li agradaria visitar, quines aficions tenia i quin era el seu animal preferit) i varem posar diferents fotos relacionats amb això a cadascú. Seguidament, les mestres ens van explicar com treballar l’hort amb el nostre equip de treball i vam plantar flors, farigola, menta i hortalisses de l’estació: cebes, enciams, bledes, coliflors i bròquils. Durant aquest procés vam gaudir molt amb els nostres amics de l’escola Xaloc.
Som un gran equip !!!
-Fer un logo de germanor amb l'escola Xaloc.
- Dinàmiques de cohesió, entre l'escola Vedruna Immaculada Sabadell i l'escola Xaloc, com ara:
Els 4 cantons.
La polsera de l'amistat.
Preparació d'un àpat saludable amb els productes recol·lectats de l'hort.
Detall amb productes sostenibles com a "planter".
-Dinàmiques de cohesió, a nivell de grup, com:
L'aneguet lleig.
I a tu com et fa sentir.
Amb quines ulleres mirem als altres?
-Fer les activitats pròpies de l’hort, treballant prèviament el què i el com amb diverses activitats a l'aula:
neteja i preparació dels espais.
plantada 1 d'hivern: plantes medicinals, bledes, enciams, cebes, bròquils, coliflors flors, poda dels arbres, dels rosers...
cura i manteniment del cultiu, en general: fruites, hortalisses i les plantes aromàtiques i remeieres, els arbres, etc.
plantada 2 de primavera: pebrots, tomàquets, maduixes, cogombres, albergínies, etc.
recol·lecció dels fruits.
-Elaboració d'un diari de bitàcola.
- Sortida per conèixer l'escola Xaloc.
- Preparació de la lletra de la cançó "Hem fet un hort” i del ball de part de l'escola Vedruna Immaculada Sabadell pels alumnes i companys de l'escola Xaloc.