Celoroční hra

Divoký západ

Téma hry na následující školní rok si volíme vždy na konci letního tábora. Letos se ocitáme na divokém západě.

Zajímá tě příběh, který letos budeme prožíváme? Nebo se chceš jenom podívat, co jsme během minulého roku dělali? Koukni níže!

Třídenní výlet - Stezka - květen - Častoboř

Tradiční závod Stezka, kterého se účastní již několikátým rokem tři oddíly - Záře, Lvíčata a Svišti byl letos úspěšný pro všechny. Závod pro strarší měl letos okolo devíti kilometrů, pro mladší byl o něco zkrácen. Počasí nám vyšlo krásně, což většina z nás ocenila. Po doufejme zdařilém splnění všech kontrol se všichni opět potkali na základně u chatek. Večer jsme si po náročném dni dali u ohýnku buřta a počkali na vyhlášení výsledků. Největší napětí bylo, který z oddílů vyhraje letos pohár za nejvíce úmístění. Po přepočítání všech bodů došli organizátoři k zajímavému výsledku. Byla to remíza. Všechny tři oddíly měly stejný počet bodů. O výhru jsme se rozdělili a těšíme se, že se zase uvidíme na nějaké společné akci.

Brigáda - květen - Nebeská Rybná

Letos jsme udělali na našem baráčku poměrně dost práce:

vymalovali jsme jídelnu i kuchyni,

udělali v jídelně novou podlahu,

vyrobili tři nové lavice do kuchyně,

dali nový koberec a gauč do společenské místnosti v patře,

vyměnili koberečky na schodech v baráku,

jako každý rok dodělali pár podlah ke stanům,

obnovili po zimě cestu pod mostem,

dodělali spoustu maličkostí okolo baráku.

Myslíme, že brigáda by se dala považovat za úspěšnou.

Všechny fotky z akce jsou tady!

Velikonoční školení - duben - Nebeská Rybná

Opět jsme jeli na naší základnu, tentokrát nazvanou Kaer Ryben, proškolit nové instruktory a vedoucí.

První večer přespávali venku, aby nevyšli ze cviku;) a ráno poté se hrála ještě velká týmová hra okolo baráku s nejrůznějšími úkoly. Školení letos bylo inspirováno skládáním zaklínačské - tedy instruktorské - zkoušky. Součástí školení byl i klasický nácvik první pomoci.

Jako takovou perličkou celých Velikonoc byl larp. Larp je rolová hra, při které každý hráč hraje za určitou postavu, nikoli za sebe. Celý děj se odehrával na konferenci na Kaer Ryben, kam se sjely čtyři delegace projednat mírové podmínky na další roky.

Závěrem Velikonoc se skupinka koledníků vydala po vesnici s pomlázkou. Velikonoce byly velmi intenzivní, ale byl to příjemně a užitečně strávený čas.

Všechny fotky z akce jsou tady!

Třídenní výlet - březen - Jílové u Prahy

Večer, když jsme hráli hry, se na zahrádce objevila místní, která si fotila svítící květiny. Nám to přišlo trochu divné, jak to, že jen tak ve tmě svítí?

Na výletě potkali menší zahradníkova učně, který říkal něco o herbáři a že by ho mohl mít u sebe jeho mistr. Vydal se proto za ním velký výlet a taky že jo. Měl ho u sebe. Stihl nám ho předat a říct abychom postavili skleník, že je to jediná šance na záchranu květin.

V neděli jsme sbírali materiál na skleníky a zalívali nově zasazené květiny chemikáliemi podle poznámek v herbáři. Podle toho co říkal učeň, se nám to povedlo.

Zimní tábor - únor - Nebeská Rybná

Zimní tábor proběhl jako obvykle na naší chalupě, tentokrát i s dostatkem sněhu na lyžování, snowboard, běžky u sáňkováni okolo baráku. Počasí jsme měli příznivé, bez úrazů, no prostě týden užitý na Rybné!

Po příjezdu jsme se jako obvykle vybalili a ani jsme nebrali velký důraz na zbraně či podezřelé věci, které se jen tak válely v baráku ani na „zářenímetr“. Před večeří se zvýšila hladina záření, proto jsme utíkali schovat se do krytu.

Když se záření uklidnilo, našli jsme v ruinách baráku disk, na kterém byly informace o záření. Abychom mohli pokračovat dál, tak jsme potřebovali heslo, po jehož zadání nám zavolal Pepa Brandejs a domluvil si s námi schůzku v iglú, kde nám řekl více o laboratoři, projektu, záření a tak podobně. Nezmínil však jednu důležitou věc, na kterou jsme přišli zanedlouho.

Po příjezdu z lyží jsme našli barák osídlený ČETOU. Sakra! Co s tím? Začali jsme hledat věci, které zvyšují záření, abychom zvedli záření a ČETU odstrašili. Povedlo se.

Výhra ale nebyla úplná. Poznali, že to byla léčka a za to jsme uklízeli barák a postupně nás vyhodili pryč. (Což nás ale neodradilo a vrátili jsme se zpátky na základnu.)

Ráno jsme potkali v patře akorát Pepu Brandejse, která měl za úkol hlídat. Zde se ukázalo, že Pepa Brandejs je vlastně náš Neznámý, kterému se povedlo infiltrovat do ČETY. Proto nás varuje před jejich návratem, který odrazíme.

Pepa Brandejs nás seznámí s Jardou Tomešem, který nás seznámil s vypnutím záření. Více informací jsme se dozvěděli na schůzce ČETY, kam jsme se úspěšně infiltrovali.

Byť to nebyl nejjednodušší úkol, povedlo se nám záření vypnout. A s klidným svědomím a navázaným vztahem s Pepou Brandejsem jsme mohli poklidně jet domů.

Všechny fotky z tábora jsou tady!

Třídenní výlet - prosinec - Slaný

Vánoční výlet jsme tradičně strávili ve Slaném. Těšili jsme se na dárečky, besídku a na cukroví, ale místo toho nás hned na nádraží zastavil místní strážník s tím, že musíme mít šátky zakrytá ústa, protože se zde rozšířila jakási infekce, která dělala z lidí nemrtvé.

Po večeři nám zavolal Neznámý s tím, že ví, kde jsme a že nám pošle nějakou protilátku na infekci, která působí pouze 48 hodin. Pár vteřin na to, co domluvil, se objevil ve dveřích poslíček s květinou v ruce. Co s ní? K čemu nám je? To jsme zjistili zanedlouho. Byl v ní vzkaz. Při čekání na další instrukce se objevili strážci pořádku a seznámili nás s pravidly města - po půl desáté zhasnuto a večerní zákaz vycházení ven. Přišla zpráva a děti se rozdělily na mladší, ti uvnitř hledali tekutinu k protilátce, a starší, ti šli do lesa hledat přísady. Bohužel jim to trochu komplikovali strážci pořádku kvůli zákazu vycházení.

Druhý den jsme se snažili najít něco trvalejšího než 48hodinová protilátka. Našli jsme ve městě pár lidí, kteří nám pomohli. Po obědě už jsme měli trvalou protilátku hotovou, ale museli jsme se jít očistit, aby nám omylem neublížila. Navštívili jsme proto místní bazén. Po návratu z bazénu a požití protilátky jsme se stali imunní.

Večer jsme si udělali besídku. Dárečky, cukroví, vše podle očekávání. Teda až na večerní přerušení. Omylem jsme zapomněli na povinné zhasínání a měli jsme rozsvíceno. Někdo si všiml přicházejících strážců, tak jsme stihli zhasnout a schovat se. Vtrhli dovnitř. Naše protilátka bohužel byla nechráněná, nechaná na viditelném místě. Naty se Samem se pro ni snažili dostat, aby ji ukryli, ale strážní si jich všimli a odtáhli je pryč s tím, že si mysleli, že tu jsou sami. Šli jsme spát, ráno moudřejší večera.

V neděli po snídani přiběhl Sam a strážný, že je napadli nemrtví a že oni dva stihli utéct, Naty ne. Šli jsme ji zachránit. Nemrtví měli na zádech návod na to, jak je proměnit zpět v lidi. Po nějaké chvíli se to podařilo a Naty jsme zachránili a vzali ji do tepla.

Vím, že někdo říkal, že to je kvůli apokalypse, ale nikdo vlastně moc neví, o co jde. Snad o tom zjistíme víc.

Třídenní výlet - listopad - Havlíčkův Brod

V listopadu jsme spolu se Lvíčaty na chvíli opustili postapokalyptický svět.

V Havlíčkově Brodě jsme byli přizváni na velkolepou událost. Konal se zde Velký Francisův pohár!

Nejprve se naše stále vydali hledat po místním okolí sponzory pro jejich dostih. Poněvadž peněz stále neměli dostatek, využili příležitosti a každá ze stájí předvedla sponzorům nějaké představení a ti poté za jejich výkony udělovali jednotlivým stájím finanční odměny.

Navečer se konala dražba koní pro nedělní dostih. Výběr koní zamíchal pořadím. Vítězná stáj byla náležitě odměněna pohárem i ovsem:).

Třídenní výlet - říjen - Louňovice pod Blaníkem

Po příjezdu do Louňovic jsme hráli večer hry, když najednou nás překvapil střelec, který poranil jednoho z místních. Zjistili jsme akorát, že se tu pohybují nějaké gangy, které vznikly po apokalypse, a že je tu málo jídla . Ráno jsme si založili gang vlků pod velením Tedtřeva a abychom se zlepšili udělali jsme si opičí dráhu.

Druhý den jsme se snažili zjistit víc, co se tu děje. Na výletech jsme našli tábořiště jednoho z gangů a potkali pár místních, které jsme pozvali k nám. Vypadali, že nikam nepatří, což se večer ukázalo jako omyl. Dva z nich byli členi gangu a ukradli nám jídlo. Starší se večer vydali za jiným gangem, za tím, který našli mladší. Těm jsme vzali zásoby, abychom je vyprovokovali. Úspěšně.

V neděli ráno jsme našli vzkaz ať se s okradeným gangem férově utkáme. Na určené místo přišli i ostatní gangy. Po chvíli boje se však stal zvrat. Jedna z nich vytáhla ze zoufalství zbraň, což už bylo moc na všechny. Ujali jsme se situace a do vedení městečka jsme dosadili naše spřátelené neutrální lidi.

Gang, který nám ukradl jídlo, nám část přinesl zpátky jako důkaz toho, že už chtějí žít v míru.

Náš Neznámý se ozval jen jednou zprávou, že nic neví, a že bude pátrat dál. Bohužel na nás nezapomněla ani O-5. Ti nám stihli ještě před odjezdem znovu zopakovat, abychom se do toho nepletli .

Třídenní výlet - září - Jílové u Prahy

Na první výlet jsme jeli do Jílového s tím, že se zase rádi uvidíme a užijeme si ho po svém. To nám ale nevyšlo. Našli jsme šifru od neznámého člověka se souřadnicemi, na kterých jsme našli telefon, přes který nyní komunikujeme. Neznámý nám řekl, ať sestrojíme anténu a vyšleme neviditelný paprsek, abychom zabránili konci světa, apokalypse. My paprsek vyslali, ale zřejmě se to nějak nepodařilo a apokalypsa stejně proběhla. Druhý den, když jsme šli zkontrolovat místo vyslání paprsku na nás zaútočili agenti patřící do stejné organizace jako ten Neznámý z telefonu, kteří se to, na rozdíl od našeho informátora, snažili celé ututlat... Snad příště přijdeme na to proč.