El mestre dóna a cada equip un full amb tantes preguntes o exercicis sobre el tema que treballen a classe com membres tingui l’equip de base (generalment quatre). Cada estudiant ha de fer-se càrrec d’una pregunta o exercici:
Es determina l’ordre dels exercicis. Es deixen els llapis o bolígrafs al centre de la taula quan un estudiant llegeix en veu alta la seva pregunta o exercici i durant tot el procés d’expressió d’opinions i decisió de la resposta correcta. Això indica que, en aquells moments, només es pot parlar o escoltar, però no escriure. Quan tothom té clar què és el que s’ha de fer o respondre en aquell exercici, cadascú agafa el seu llapis i escriu o fa l’exercici en qüestió en el quadern. En aquest moment no es pot parlar, només escriure.
Fomenta el debat per a la realització d'un exercici que permeti concretar una resposta escrita per part de tots, propiciant la atenció.