Ahir fou el dia de la mare. Podem aprofitar per parlar amb els infants sobre la gratitud que cal manifestar a les mares per tot el seu amor incondicional. Per altra banda, hem iniciat el mes de Maria i podem introduir la figura de Maria, la mare de Jesús.
Un ninet, anomenat Lluc, era l’encarregat de dur a pasturar les cabres i les ovelles, per ajudar al seu pare, a la muntanya.
Un dia, en Lluc va veure una estranya llum entre els matolls de la serra de Tramuntana.
Curiós, es ficà dins ells i quina no va ser la seva sorpresa!! Va descobrir una imatge de la Verge Maria que sortia del terra. Tenia la pell obscura i això li va sorprendre, i el jove pastor la va dur al capellà de l’església de Sant Pere d’Escorca.
Al dia següent, quan el vent de tramuntana havia escampat la notícia i els fidels venien a venerar-la, la Verge havia desaparegut.
En Lluc la va tornar a trobar al mateix lloc aquella tarda, la va tornar a dur al capellà i al dia següent havia tornat a desaparèixer.
Així va passar unes quantes vegades fins que el capellà va pensar que la Verge volia tenir la seva pròpia capella i li va fer construir.
El Dia Internacional de les Famílies se celebra el 15 de maig de cada any, amb la finalitat de conscienciar a la població sobre el paper que té la família en l'educació i la formació dels fills des de la primera infància, així com fomentar els llaços familiars i la unió familiar.
Podem parlar amb els infants del valor/importància de la família i qualque cosa positiva que destacarien de la seva.
La meva mare
Ella és amb mi quan canto
ella és amb mi quan ric
i si ploro i estic trist
i res no em va bé
un petó em ve a fer.
Ella és amb mi quan dormo
si jugo ella és amb mi.
I quan parlo i estic content
i tot em va bé ella em deixa fer.
Ella és amb mi, sempre m’acompanya,
és la meva amiga amb tot i per tot. (bis)
Ella és amb mi, sempre m’acompanya,
és la meva amiga amb tot i per tot. (bis)
La meva mare!
El proper diumenge els cristians celebram la festa de la Pentecosta. S'escau el cinquantè dia després del diumenge de Resurrecció i commemora el descens de l'Esperit Sant sobre els apòstols i l'inici de la seva activitat evangelitzadora.