Avui tornem a l’escola després de dies de descans. Igual que la primavera desperta, nosaltres també. Amb la celebració de la PASQUA tornem a començar.
Què us fa il·lusió d’aquesta setmana?”
Jesús, gràcies per aquest nou començament.
Ajuda’ns a tornar amb alegria i a ser bons amics.
Maria Magdalena i altres dones han anat al sepulcre. La tomba, però, és buida: Jesús ja ho hi és. Dos àngels li diuen a Maria que Jesús ha ressuscitat... Poc després Jesús se li apareix i li mana anar a dir als Apòstols que Ell ha ressuscitat i viu.
“Com la llavor que es desperta, nosaltres també creixem cada dia. Jesús ens acompanya en aquest camí.” Ell va ressuscitar per ensenyar-nos que sempre tenim noves oportunitats per créixer i fer les coses millors...
En el vídeo veiem com una petita llavor port arribar a ser una planta que dóna fruit.
“Maria és com una mare que ens acompanya i ens cuida. Quan cantem el Virolai, li diem que ens ajudi a ser bons i valents.”
“Avui comencem la setmana amb la Mare de Déu de Montserrat. El Virolai és un cant que parla d’ella com una mare que ens acompanya i ens cuida.”
Joan 20, 19-21
Els deixebles estan tancats a casa, amb por. Jesús s’hi fa present i els diu: “La pau sigui amb vosaltres.”
“Jesús porta pau i alegria. Quan fem un gest bonic, també portem pau.”
“Quin petit gest de pau podem fer avui?”
“Què veieu que està passant en aquesta imatge?”
“Què vol dir per a nosaltres començar de nou, com aquest pollet?”
“La Pasqua ens recorda que sempre podem tornar a començar.”
Quan demanem perdó és una manera de tornar a començar. Estem dient que volem estar bé amb l'altra persona i fer les coses millor.
Quins gestos o paraules t’ajuden a fer les paus?
Què és el que canvia quan ens hem demanat perdó?
Si poguéssim dibuixar el “perdó”, com seria?
“Aquesta setmana hem parlat de la pau, de créixer, de començar de nou i de Maria que ens acompanya.”
Jesús, gràcies per aquesta setmana. Ajuda’ns a ser bons amics, a tenir pau al cor i a portar alegria a casa i a l’escola. Cuida totes les famílies i tots els infants del món.
“Què veieu que passa en aquest arbre?”
Comencem una nova setmana.
“En què voleu créixer aquesta setmana?”
Dos amics de Jesús caminen pel camí cap a un poble que es diu Emaús. Estan tristos, perquè Jesús ha mort i pensen que tot s’ha acabat.
Mentre caminen, s’hi acosta un home desconegut. Ell els pregunta per què estan tan tristos, i ells li expliquen tot el que ha passat.
L’home els escolta amb atenció i els parla amb molta pau. Els recorda que Déu sempre compleix les seves promeses.
Quan arriben al poble, ja és tard, i els deixebles li diuen: “Vine amb nosaltres, queda’t a sopar.”
L’home s’asseu amb ells, pren el pa, el beneeix, el parteix i el reparteix.
En aquell moment, els deixebles obren els ulls i reconeixen que aquell home és Jesús!
Però Jesús desapareix, i ells es queden amb el cor ple d’alegria.
Corren a explicar-ho als altres: “Hem vist Jesús! Ell és viu! Camina amb nosaltres!”
“Qui camina amb els amics?”
“Com se senten els amics quan Jesús els parla?”
“Quan reconèixen que el noi que els ha acompanyat en el camí i a l'hora de sopar era Jesús?”
“Maria ens ajuda a ser valents i bons, com Sant Jordi.”
“Aquesta setmana celebrem la Mare de Déu de Montserrat, que és com una mare que ens acompanya i ens cuida.”
Què ens crida l'atenció d'aquesta muntanya?
i de la Mare de Déu?
EVANGELI (Quart de Pasqua – Bon Pastor)
“Jesús diu que és el Bon Pastor. Un pastor és algú que cuida les ovelles, les coneix pel seu nom i les protegeix. Jesús ens diu que ell ens coneix a tots, ens estima i ens guia perquè estiguem segurs i contents. Quan escoltem Jesús i fem coses bones, és com si seguíssim la seva veu.”
Demà és festa, és el dia del treballador/a. “L’1 de maig és un dia per donar les gràcies a totes les persones que treballen i ens ajuden cada dia.”
“Quines persones treballen per cuidar-nos?”
“Quins oficis coneixeu?”
Jesús, gràcies per totes les persones que treballen cada dia per cuidar-nos: els mestres, els metges, els botiguers, els avis i les famílies. Ajuda’ns a ser agraïts i a fer les coses amb amor.