Diskuse

první etapa diskuse

Vzhledem ke stupňování agrese jednotlivých příspěvků byla tato diskuse 10.3.2009 uzavřena. Po ochlazení emocí byla otevřena druhá diskusní etapa. Případný příspěvek je možno zaslat zde - poslat příspěvek.

pro paní Kubáchovou (Hradil, 09. 03. 2009 10:52)

český myšilov stojí za prd. všechno mají v rukou Rakušáci a Kačírková jezdí zadarmo do Alp.

pravidla (Anna Kubáchová, 23. 01. 2009 14:00)

byla jsem nemocná a nakupila se mi práce, můj myšilovec zapomněl na cviky, ale snad se mu to vybaví, až začne trénovat. Vyhovovala by mi disciplína "volný styl", kde by se hodnotily jiné věci než pohraby a přídupy, prostě jen krása a rychlost s jakou zvíře myš chytne. nebylo by vhodné se vrátit do dob, kdy myšilovectví začínalo a nebylo svázáno přísnými pravidly??? AK

sa zobudte hyjeny (mario, 02. 11. 2008 09:29)

a ked vam taku mys zozere macka? 16 hodin skapina v krcoch!!!! nakoniec ked jej uplne polepi vnutornosti a nemoze uz dalej dychat, zadusi sa vlastnymi zvratkami vy hyjeny zasrane!!! keby to lepidlo aspon macky odpudzovalo, alebo sa dalo aspon vyvratit, ked macka zozere takuto mys, to nie... napchal by som vam to do zradla a pozeral by som sa na vas ako 16 hodin v krcoch skapinate vy hyjeny zasrane!!!!

Ono by se psalo, jenže... (Koflák Ant., 09. 07. 2008 12:28)

nejslabší stránkou "židovského slídiče" je nadměrný pohrab. A dokud nedojde ke změně chování rasy nebo ke změně názvosloví budou se všichni bát něco napsat. Diskuse končí, přátelé.

Hořice (K K, 25. 05. 2008 21:36)

To byl závod, co?

A všechny postupy bez endéček a divácký rekord. Víc jak před týdnem na motorkách.

Jenže Nero už nezávodí, tak se o tom nikde nepíše.

Pro p. Smrkovou (Kačírková, 15. 02. 2008 21:08)

"Vážená paní"váš spolek se samozřejmě nehádá, protože pořád ještě nebyl schopen založit si internetové stránky. To zřejmě překračuje kapacitu vašich slepičích (kočičích) mozečků. A na závěr dovolte mé vlastní heslo (nejsem odkázaná na citace notoricky známých textů) Starou kočku...zahrabej.

Kačírkovi (Vevarka, 14. 02. 2008 13:41)

Modlitba byla dobrá, ale Tam, tam, tam za tou myší... ještě lepší!

Zpěv (Kačírek, 14. 02. 2008 13:24)

Tedy Vevarko, já zírám. Ta vaše rodina je úplně všude - hotová mafie. A co neteřinka zpívala? Zpívám pejskům a zvlášť filuškám.... nebo snad Modlitbu pro Šišku?

šaškárna (Vevarka, 13. 02. 2008 20:13)

No to vám musím napsat... Náhodou jsem se ocitl na akci "tanec se psy". (Fakt náhodou, Šíša netančí, ale neteř tam měla kulturní vložku -zpěv).A koho tam nevidím":ALF- v celé své "kráse"(cha cha).Byl to stejný propadák jako při myšilovu. Ten smeták se nehodí k ničemu!

ale, ale (Věra Smrková, 13. 02. 2008 20:05)

Dlouho jsem zde nebyla, ale koukám nic nového. Hezky se tu hádáte.Celý ten váš spolek spěje k záhubě. (To by se u nás v "Kočce" nestalo). Inu, starého psa...

!!!! (Šebánkovi z Nepomuku, 08. 01. 2008 16:20)

Jestli se někde krade, tak je to v Králíkách. A v Jevíčku nám z auta ukradli katalog výmetníků.

Jinak v ostatním má pan Jirka pravdu.

ještě starší myšilovec (Koubek, 31. 12. 2007 15:05)

Žiji v Berouně přes padesát let a můžu Tě Jirko ujistit, že výmetníky tu sháníme stejně obtížně jako v Kališti. V ostatním máš ale pravdu.

......... (starý myšilovec, 30. 12. 2007 23:23)

Já ti na udobřování s..eru. A píšu to naplno protože před celým českým MCA nemá smysl si brát servítky. Pražáci si hrají na svém písečku, Moraváci prochlastali polovinu příspěvků, Berouňáci kšeftujou s výmetníkama, v Kramolíně kradou, Jihočeši pořádají výlety do Rakouska, snad největší volové jsou v Kadani, v Klikově z těch Komárů úplně zblbli, a v Králíkách jsou blbci taky. A co nesoutěží Beník, tak se to pos...ralo i v Šenově. A já ti říkám, český myšilov končí, Slovensko se ještě chvíli udrží ale budoucnost patří Rakušákům.

Jirka z Kaliště

Pokus (Sedlák Martin, 30. 12. 2007 20:43)

Tak já vám tedy napíšu co mě fakt mrzí. Chtěl jsem napsat s..re, ale budu slušnej. Loni jste se tu udobřovali o 106 a letos ani řádka. To už spolu ani nemluvíte? Nechcete to zase zkusit? Třeba vám to vydrží dýl než loni.

Názor (Baborovský, 05. 12. 2007 21:54)

Ndéčka jsou všude na světě, kde má myšilov nějakou úroveň. Ale jenom v Čechách se o nich plácá neustále dokola jedno a to samé.

Á , pan Lejsek se ozval (Faltejs, 01. 12. 2007 23:36)

Nebude to za to, že nedostal v Berouně žádný endéčka?

MCA (Lejsek, 29. 11. 2007 16:15)

Oběhové je proto, že se tu nemyškuje. A než se někam přihlásíte, tak si radši ještě pozorněji přečtěte tuhle diskusi a pak možná dojdete k názoru, že jsou tu samí debilové.

Oběhové? (Lucka, 26. 11. 2007 21:38)

Chtěla bych se zeptat, co je to to oběhové myšilovectví. Proč oběhové?

Můžete mi poradit, kde bych se mohla přihlásit na výcvik. Mám ročního křížence ovčouna a labradora a zdá se mi být docela šikovný.Chodíme na klasický cvičák a rádi bychom si klidně ještě přidali nějakou specialitku

Vážená paní XXX (Koubek, 20. 11. 2007 17:43)

I ten Ichifer se dokázal podepsat

aha (xxx, 20. 11. 2007 17:14)

A kdo je nominován?!!! A kdo nominuje?!!!

Tak to tedy už ne. (K. Kačírková, 20. 11. 2007 10:25)

Vaše neustálé narážky na to, že z peněz MCA jsou hrazeny soukromé akce se mě týkají a tudíž se musím ohradit. Když jsem před čtyřmi roky přebírala funkci pokladníka, bylo MCA zadlužené a v účetnictví byly veliké nedostatky. Postupně se mi podařilo vše dát do pořádku, stálo mě to mnoho času. Upozorňuji, že toto funkci vykonávám ve svém volném čase a odměna, kterou si za to účtuji je opravdu symbolická. Na každé schůzi upozorňuji, že účetní kniha je kdykoli k nahlédnutí. Ještě nikdy se nestalo, že by o to někdo požádal. Tak jak tedy víte, co MCA hradí a co ne? A jestli narážíte na plánovaný Mezinárodní kongres myšilovců v Paříži, příjde mi zcela korektní, aby nominovaným delegátům byly propláceny diety.

pro xxx (Ichifer, 18. 11. 2007 17:27)

Poblej se sama !!! Haf

Fuj (xxxx, 14. 11. 2007 14:47)

Doufám, že se Ichifer pobleje!

Pohoštění? (xxxx, 14. 11. 2007 14:46)

Teď mi to všechno dochází! Na posledních závodech se většina účastníků zmiňované svatby bavila o nějaké hostině, kterou částečně zaplatí z fondu "občerstvení pro rozhodčí".Tak to jako my, řadoví členové přispíváme soukromým osobám na svatbu? Jsem rozhořčena, takhle to nenechám!

Tak já to popletla (Vlasta Jirkalová, 11. 11. 2007 19:51)

To je mi strašně líto, to já bych na tu svatbu určitě přišla podívat se, já myslela, že bude až v prosinci. Teď už se nedá nic dělat, ale stejně i tak novomanželům moc a moc přeji, oběma, aby jim to oboum vydrželo, a hlavně to zdraví. To bych tam viděla i pana Vevarku a tu jeho paní. Tak ta svědčila, to je mi moc líto, ale já bych to stejně probrečela, mě stačí málo i teď jsem celá naměkko. Pejskové tam žádní nebyli, že ne? On takový pejsek z takové svatby stejně nemá žádný rozum. To je škoda že jsem to popletla.

Svatba (Koubek, 11. 11. 2007 19:32)

Kofroň tam nebyl

závist (Vevarka, 11. 11. 2007 12:38)

Weber normálně závidí, že si nemohl taky nacpat břicho. Obřad byl pěkný, oběd ještě lepší. A abys Webře žárlil ještě víc: hádej v čím žaludku skončila všechna nedojedená flákota (a že jí bylo...).

Prezidium aneb já na bráchu brácha na mě (Weber, 10. 11. 2007 20:25)

I když s paní Nachmillnerovou ne vždy souhlasím, občas jí v něčem musím dát za pravdu. Viděl jsem fotografie ze zmiňované myšilovecké svatby v Praze 6. A o některá překvapení se musím podělit.

To, že paní Šináglová (Nero) šla za svědkyni svému bratrovi (prezident ČS MCA) nikoho nepřekvapilo. I novopečená paní prezidentová Jelínková si vzala za svědkyni svoji sestru. A teď to překvapení!!!

Tou sestrou je totiž paní VEVARKOVÁ (Šiška)!!!

Mezi prvními gratulanty samozřejmě nechyběli manželé Kačírkovi, nerozlučná dvojice vtipálků Faltejs-Koubek s věrným nohsledem Kofroněm a chybět nemohl ani moravský pragocentrista Prokůpek. A Sedláček? Ten dokonce přijel až z Kramolína. Začínám mít strach, že kdo na této svatbě nebyl, nemusí se příští rok hlásit ani do oblastních kol.

Perly paní Nachmillnerové (Kačírek, 04. 11. 2007 22:33)

Na Vaše perly se vždycky těším, ale teď jste mě zklamala. Tuhle perlu už přece všichni dávno znají. Oba dva veškerý svůj volný čas tráví na soutěžích MCA, tak kde jinde by si asi měli najít partnera než zase v MCA. Já jim to přeju, Vy ne?

pro pana Koubka (Zdena Nachmillnerová, 04. 11. 2007 12:24)

Když už jsme u těch perel pane Koubku, tak jednu bych tedy měla.

V pátek 9.11. si Nero bere Ichifera. Ó pardon, chtěla jsem říci, že náš pan prezident si bere "nejmenovanou" členku výboru. A teď mi někdo řekněte, že je to tu všechno košér.

z Nerouška se nikdo nepicá (fanda myšilovu (od Nely z Kramolína ), 18. 10. 2007 15:55)

ale je to borec prostě žádný pes už takový nebude a to je to

Nero (???, 10. 10. 2007 11:08)

No, aby ste se z toho vašeho "Nerouška" nepicli

Majte stŕpenie pán Pechlák (Štefan Orszagyi, 10. 10. 2007 10:54)

Možem ukonejšiť vašu zvedavosť. Nero naozaj zvíťazil, a to s prehladom. Ale aj vaša Káčenká do Čiech privezla medajlu(bronzovú).Hádam že na českom servri sa výsledky objavia každým dňom.

Výsledky (redakce, 09. 10. 2007 23:07)

Výsledky najdete v menu tohoto webu již od neděle večer. Čtěte prosím také jiné rubriky než diskuse. Co se týká odchodu Nera z myšiloveckých závodů, lze odhadovat rozhodnutí jeho cvičitele za přinejmenším 90%-ní. Rozhovor s Filipem Šináglem (majitelem Nera) najdete v říjnovém vydání Myši a psa a v Liptovkých rozhledech.

Pechlák (Tak jak to tedy dopadlo!, 09. 10. 2007 22:42)

Napíšete sem ty výsledky????

Liptovský Ján (Foldesz, 08. 10. 2007 22:01)

Dávam dolu klobúk, pán Nero

Nerouš (Faltejs, 08. 10. 2007 20:47)

Nebude asi už opravdu nebude závodit, a je to asi dobře. To co předvedl v neděli se překonat nedá. Třeba dá, ale asi už nedá To teda zase bylo něco!!!

Slovensko (Lukáš Pechlák, 07. 10. 2007 22:19)

Nevíte někdo, jak dopadlo Slovensko? je pravda že, Nero už nebude závodit?

A je to tady (Koubek, 25. 09. 2007 22:31)

Paní Nachmillnerové už se zase podařilo připojit se na internet. To zas budou perly

Německo (Zdena Nachmillnerová, 23. 09. 2007 20:30)

Přes léto jsem byla u dcery v Německu. A něco vám napíšu. Pravidelně jsme s Alfíkem cvičili na cvičištích Die erste Hundmausejagdgesellschaftu pod vedením německých odborníků a něco vám řeknu. Alfíka měl každý rád. Ale to už je holt taková typická česká specialita, že pro uznání se musí z Čech do ciziny.

Endéčka (Prokůpek, 03. 09. 2007 22:35)

Myslím, že zarputilí nepřátelé endéček po srpnovém Kramolínu zase nadlouho zmlknou. Když si představí, že by bez endéček na mistrovství světa nejel Nero a propadl by díky zimní přežranosti už v Berouně. Je to prostě správná pojistka. A není to jen Nero, vzpomeňte třeba na Revizora před dvěma roky, na jeho Hrochův Týnec a na jeho Wroclaw.

Výsledky (fanoušek (bývalý ????), 12. 08. 2007 21:14)

přídávám se k dotazu paní Knězové. Proč stále chybí výsledky zemských kol? Republika je za dveřma. nezapomeňte, že každý nemůže jezdit na všechny soutěže.Já jsem sem chodil rád, ale poslední dobou to tady opravdu upadá. Asi vás to už nebaví, že jo?

Gratulace pro Ichifera (Kačírkovi, 02. 08. 2007 14:22)

Byl jsi skvělý Ičínku !!! Jistě jsi za odměnu dostal ty smradlavé sušené plíce, co je tak miluješ. Zasloužíš si jich kupu !

Nero (Pavelková, 30. 07. 2007 15:51)

Já jsem Nerovi vždycky fandila, ale co jsem ho v Klikově viděla, jak napadl toho malého bílého pejska, tak už ho ráda nemám. Psi-Myšilovci byli vždycky k sobě slušní.

Proč nejsou uvedeny (V.Knězová, 16. 07. 2007 10:49)

Proč stále nejsou uvedeny výsledky zemských kol? Děkuji za odpověď

odpověď Markétě B. (Ondřej Novotný, 13. 06. 2007 22:17)

Kynologií se zabývám více jak třicet let, ale popravdě řečeno, jste zatím první kdo si stěžuje, že jeho pes neštěká.

Ale k problému. Jak popisujete chování Vaší fenky, zdá se mi to jako typický příklad nedostatečné socializace štěněte. Jako pro život člověka je důležité ranné dětství, tak i u pejska jsou nejdůležitější první týdny života. Je nezbytně nutné, aby v tomto období poznal co nejvíce rozličných podnětů. V pozdějším životě pak na ně bude reagovat přirozeně a beze strachu. Nejčastěji jsem se s těmito problémy setkal u pejsků, jejichž původ není neurčitý, ale je tomu přesně naopak a jejich cena přesahuje pětimístnou částku. Jedná se většinou o psy z čistě komerčně zaměřených chovných stanic.

Jediné, co můžete udělat Vy, je obrnit se trpělivostí a laskavostí.

problemy s westikem (Marketa Blatakova, 12. 06. 2007 17:53)

Dobry den mam takovy problem.Mame doma westika. Koupily jsme dospelou fenku stari ca3 roky a porad se neceho boji kdyz neco provede a zvysime hlas tak se dokonce i pocura strachy mame ji asi 2 roky a vubec nechce stekat snad 3krat za tu dobu co ji mame jsme ji slyseli. Dekuji a tesim se na vasi odpoved.

Pro p. Nachmillnerovou (K. Kačírková, 18. 05. 2007 16:25)

Kdyby Váš pes uměl aspoň jedinou disciplínu, mohl na endéčka postoupit také (to byste pravděpodobně neprotestovala). Šance jsou tedy rovné pro všechny. Ale jelikož Alf neumí absolutně NIC, nepostoupil a vy si tady chladíte žáhu na psech, kteří jsou naprosté jedničky českého myšilovu.

Mimochodem MS malých pleman ve Wroclavi se blíží a já držím palce, aby se tam Ichifer předvedl v nejlepším světla. Věřím, že přiveze medajli.

Vysvětlení pro paní Váchalovou (Zdena Nachmillnerová, 17. 05. 2007 17:58)

Vážená paní, ptala jste se na význam ND-bodů. Jelikož vysvětlení, které Vám podala redakce“ tuto podivnost nepopisuje zcela přesně, považuji za svou lidskou i profesionální povinnost toto přesněji vysvětlit. Tzv. endéčka slouží k tomu, aby se někteří protekční psi dostali do finále MS, aniž by získali potřebný počet bodů. Například jistý nejmenovaný malý psík se místo soustředění na lov začne honit za ocasem a je zřejmé, že větší počet bodů nemůže získat. V takovém případě toto skotačení ZMANIPULOVANÁ KOMISE označí jako vynikající spirální oběh a ohodnotí jej alespoň stovkou bodů. No! A milý Ichifer postupuje do zemského kola, ačkoli vedení MCA tvrdí, že malí psi se k lovu myší nehodí,

Nebo obtloustlý Nero paní Šináglové. Nepříčetně, a od začátku opravdu nepříčetně rozhrabe polovinu cvičiště a je od začátku jasné, že je pro srandu nejen odborníkům, ale i samotným myším. A když se pak na konci své příšerné sestavy propadne zadní nohou do díry, označí to ZMANIPULOVANÁ KOMISE jako vynikající královský zadní výdup, dostane zase něco přes stovku, no a máme další postup. A tak se budeme setkávat s některými psy ve finále vždycky. Tak je to milá paní Váchalová!!!!

Dukovany? (Nachmillnerová, 16. 05. 2007 16:21)

Do Dukovan již nikdy. Tam jsme byli vloni. Jak může vedení MCA schválit okolí jaderné elektrárny jako loviště. Alfík tam minulý rok vyhrabal radón. A to nám potvrdila jedna specializovaná firma na měření radónu. Tenkrát tři dni zvracel a když jsme s ním šli k léčiteli, tak nám řekl, že to je nemoc z ozáření. Měl jí ještě dva týdny potom. Dodnes se škrábe a to je od toho. Každé dva měsíce si necháváme proměřovat byt a radónu se nemůžeme zbavit.

Jevíčko (Oldřich Rott, 15. 05. 2007 22:30)

Soutěž v Jevíčku byla absolutně korektní. Pokud se Vám milá paní Nachmilnerová něco nelíbilo můžete si příští rok vybrat Dukovany. Všichni soutěžící v Jevíčku Vám budou vděčni. Alfík kromě hysterického štěkání ničím nevyniká.

Beroun (Jarmila Mikšů, 15. 05. 2007 21:36)

Nechápu jak se někomu soutěž v Berouně mohla nelíbit. My jsme tam s rodinou strávili krásný den. A výborný nápad byl prodej dekoračních předmětů. Koupila jsem si od jedné paní krásný svícínek. Jsou na něm husičky na rybníce a je to moc vtipně a šikovně uděláno z lahve od okurek. Takovým šikulkám já fandím.

Beroun (Vevarka, 14. 05. 2007 07:53)

No, tak prosím, i takový laik, jako pan Zdeněk (mou čistokrevnou fenu nazývá "velikým žíhaným psem"), vidí, že nejlepší jsem byl v Berouně já se Šíšou!!! Rozhodčí si toho nevšiml.

Beroun (Zdeněk, 11. 05. 2007 22:17)

Nemůžu posuzovat soutěž v Jevíčku. Já byl v Berouně. A tam to teda byla paráda. Nejvíc se mi líbil ten potetovaný pán s velikým žíhaným psem.

Re: Poděkování (Nachmillnerová, 09. 05. 2007 22:17)

Milá paní Marto, nemohu pochopit, co se vám na soutěži v Jevíčku mohlo líbit. Možná, že z pohledu diváka se zdálo být všechno v pořádku, ale z pohledu soutěžící to byl děs a hrůza. Rozhodčí byli zaujatí, lovná plocha nebyla dobře připravená a losování se mi také nezdálo být zrovna regulerní. Připadá mi, že to s tím českým myšilovem jde od desíti k pěti.

pro paní Jirkalovou (Faltejs, 03. 05. 2007 17:25)

Ta paní co dělala na výboru pokladníka před paní Kačírkovou pracuje na ministerstvu průmyslu a obchodu

Poděkování (Marta R., 02. 05. 2007 12:55)

Celý život žiji v Jevíčku a je to už pěkná řádka let. Poslední roky s radostí pozoruji, jak se to naše městečko zvelebuje a co nových možností tu máme. Všech akcí se nadšeně účastním. Minulý rok tu například byla soutěž mažoretek, byla moc pěkná a doufám, že děvčata letos znovu přijedou. Když jsem se dozvěděla o soutěži v myšilovu psů, zprvu jsem si to neuměla vůbec představit, ovšem musím vám napsat, že se mi ti vaši pejsci moc a moc líbili. A ti, kterým to třeba moc nešlo byli zase roztomilí. Děkuji vám za příjemně strávené odpoledne.

Marta Ratajová - Jevíčko

odpověď čtenářce Váchalové (redakce, 02. 05. 2007 09:52)

Tzv. endéčka, neboli ND-body, jsou ohodnocením nejlepšího výkonu v jednotlivém výstupu soutěžní sestavy(ND-nejlepší disciplína). Slouží k tomu, aby se do dalších kol v postupových soutěží dostali i ti psi, kteří sice v celkovém součtu nedosáhli předepsané hranice, nicméně špičkovým provedením některé kategorie dokazují, že myšilovecký proces ovládají. Hranice pro postup z oblastních kol je 300 bodů pro celkový součet nebo 100-ND bodů. Pro postup ze zemského kola 400 celkových nebo 200 ND-bodů a pro postup na MS 500 celkových nebo 300 ND-bodů. Tímto způsobem klasifikace je zaručeno, že do vyšších soutěží postoupí i kvalitní borci, jejichž celkový výkon byl slabší z důvodů momentální indispozice.

Dotaz (Zora Váchalová, 01. 05. 2007 22:09)

Dobrý den, byla jsem na závodech v Kadani, moc se mi to všechno líbilo, bezva,bezva. Jenom bych poprosila jestli by někdo mohl vysvětlit,co jsou to ta dééčka, které tady zmiňují pánové přede mnou v diskusi. A ještě jednou, jen tak dál!!!

Nero (Vlasta Jirkalová, 30. 04. 2007 17:45)

Ten pejsek Nero hodně přibral, to je pravda. Já jsem byla pomáhat v sobotu v Berouně a opravdu, hodně přibral. Ale jinak je moc šikovný. Ty myšky chytat umí. A je vidět, že z toho má radost. Víte ono je to něco jiného, když někdo má pejska na vesnici a ten může běhat celý den venku, ale když takový pejsek je ve městě v bytě a je mlsný a loudí. On když na vás takový pejsek kouká, tak to vám nedá nic mu nedat. To je jako s těmi lidmi, někdo je tlustý a udělá takové práce a někdo je štíhlý a líný je až hanba. Nejhorší je když je tlustý a ještě líný. Teď mě tak napadá, co se stalo s tou paní, co dělala pokladnu před paní Kačírkovou?

Faltejs má pravdu (Koubek, 26. 04. 2007 10:15)

Vevarko,uvidíš že Šinágl vsadí taky na postup přes endéčko. V neděli jsem viděl Nera a je tlustej jako prase.

Beroun (Vevarka, 25. 04. 2007 17:02)

Přes tři stovky se Šiška dostane i bez endéček.

O Růžu neměj strach (Faltejs, 24. 04. 2007 18:35)

Vevarko, když půjde moje Růža po Šišce, tak vychytá všechny myši oběhem bez zádupu, když půjde před ní vychytá je se zádupem. Nikdy jsme s Růženou nešli pod 4 stovky, nepůjdeme ani v Berouně. Ty Vevarko musíš na to aby ses v samostatné disciplíně dostal přes stovku vsadit úplně všechno. Jinak v součtu se přes 3 stovky nedostaneš. Letos ještě ne, to mi věř.

500 (Vevarka, 24. 04. 2007 16:30)

Když se Šišce povedou dva přední zádupy, máme 500 bodů v kapse. Žádného Hradila se nebojím. Strach mám spíš o Růžu.

Vevarkovi (Faltejs, 22. 04. 2007 21:34)

Tak co, Jindřichu, ještě že ses přihlásil do Berouna.Stačí, že má Hradil lepší péefko, ještě aby tak měl lepšího psa.

pokladník svazu (Kačírková, 22. 04. 2007 13:16)

Nemohu se nevyjádřit k útokům na pana prezidenta naší asociace. Pokud jel pan Jelínek do Říma, tak to byla čistě soukromá cesta. A s kým jel je také pouze jeho věc. Od MCA nedostal ani korunu. Ani na cestu do zahraničí, ani na nové auto.

A teď zpráva pro pana Vevarku: pan Hradil se psem Kačenkou se přihlásil do oblastního kola v Kamenickém Šenově.

Faltejsovi (hádej, 11. 04. 2007 20:48)

A nejen auto má Vevarka nejlepší! Taky psa a novoročenku a vůbec...

Auta (Faltejs, 11. 04. 2007 17:48)

Tak Vevarka má Hammera, Jelínek Vitaru....chce se ještě někdo pochlubit novým autem? Mohli bychom pak změnit adresu stránek, místo "Myšilov", bych navrhoval třeba "OffRoad" nebo "The best car", nebo třeba "Vevarkovo auto je největší"...

Teréňák??? (Vevarka, 08. 04. 2007 19:32)

Pan nejmenovaný zřejmě neví co je to teréňák.Já si pod tímto slovem představuji jediné auto a to je HAMMER. Panu Jelínkovi nové auto přeji a až bude potřebovat vytáhnout z bahna nebo ze závěje, já mu se svým hamrem ochotně pomůžu.

re:Když už jsme ... (Nejmenovaný, 06. 04. 2007 21:24)

Tak to o té Itálii jsem nevěděl, zato jsem pana prezidenta potkal v novém autě. Má nějakýho teréňáka (tuším suzuki Vitaru - tu velkou). To sitak někdo žije! A my pořád jen platíme příspěvky. Asi budu taky příští rok kandidovat na nějakou pitomou funkci, protože já bych taky chtěl nový auto.

Když už jsme u té Itálie (platící členka MCA, 25. 03. 2007 19:50)

Možná by mohla někoho překvapit informace, která se ke mně dostala z velmi důvěryhodných zdrojů. Pan prezident MCA odlétá na pár dnů do Říma. A hádejte koho si bere sebou. Členku výboru paní Francovou. Takže románek pokračuje. Jenom doufám, že si tento výlet platí ze svého, protože já jim na to nehodlám přidat ani korunu. Na příští schůzi se na to zeptám paní Kačírkové, takže si zatím může připravit nějakou věrohodnou výmluvu.

soutěž (Bohumír Kubík, 11. 02. 2007 09:23)

Tak jsem se sem zase přišel podívat, protože , a to vám říkám na rovinu, tomu tady ani za mák nevěřím. Jsem zvědavý, jestli bude nějaká soutěž v tom vašem myšilovu. Jestli jo, tak já se fakt příjdu podívat a jsem tedy dost zvědavý, co mi předvedete. Jen aby to nebylo v červnu, to se chystáme s rodinou na dovolenou. Sice to letos bude jen Itálie (mamina je v těhotná), ale stejně bych o to nerad přišel.

Poděkování (Vevarka, 07. 02. 2007 12:52)

Děkuji Vám paní Jirkalová za přání, skutečně jsem měl narozeniny. Ale s tím bratrem, to jste spletla. Sousedi v ulici měli dvojčata v podobném věku (vždycky kradla v samoobsluze).My bydleli ob jeden dům vpravo. Matce pozdrav vyřídím.

Přání (Vlasta Jirkalová, 05. 02. 2007 16:37)

Tak už máme po Hromnici, to hrozně utíká, to už je tu najednou 5.únor, a to máte pane Vevarko narozeniny, já vím, já si Vás pamatuji i Vašeho bratra, jste přece dvojčata, že jste dvojčata, byli jste takoví malincí. Tak hodně štěstí Vám i Vašemu panu bratru, a hlavně to zdravíčko to se ví, to je to nejdůležitější. Z toho pana Hradila si nic nedělejte, to jsou kolikrát horší věci, se semelou, a po čase člověk zjistí, že vlastně o nic zas tak velikého nešlo. Já si myslím že toho pana Hradila někde najdeme. A pozdravujte maminku !

Kofroň ho nezná ! (Vevarka, 04. 02. 2007 17:25)

Kecáš Koubku. S Kofroněm jsem před chvílí mluvil a nezná ani toho s Benem.

Hradil (Koubek, 31. 01. 2007 18:37)

Kofroň ho zná

Takže je to jasný (Vevarka, 30. 01. 2007 22:07)

Žádný Hradil s Kačenkou neexistuje. Ten co platí příspěvky má Bena. V tom případě bych se přikláněl k té paní Zuzaně nebo slečně a to péefko bych vyřadil.Bůhví kdo to udělal.Někdo si z vás dělá srandu a vy mu ještě posíláte hlasy.

Hradil (Marie Hradilová, 30. 01. 2007 07:28)

Můj muž Hradil se věnuje myšilovu už nějaký ten pátek. nemáme však psa Kačenku, ale ohaře Bena. Také to hezké PF není z naší dílny. Takže hledejte dál. Pane Hradile ozvěte se!

pan Hradil (Vlasta Jirkalová, 28. 01. 2007 22:34)

Já jsem jednoho Hradila znala, myslím Václava, ale to už je strašně dávno a žádné psy vlastně neměl i když já ho viděla, to už bude dobrých dvacet let, takže nyní už by nějakého psa mít mohl, ale zase asi by byl dost starý, ten pan Hradil, ale mohl by to být jeho syn. I když jestli on nějakého syna vůbec měl, dceru měl určitě, s tou jsem se právě kamarádila, měla takové dlouhé copy a trochu šišlala, ale ta psa také nikdy neměla. Leda že by si pak vzala nějakého se psem ale ten by se zas asi nejmenoval zase Hradil. Takže já si myslím, že toho pana Hradila, co má toho pejska Kačenku, vlastně také neznám.

Hradil (Šustrová Alžběta, 24. 01. 2007 19:35)

Vloni v létě měl mít pan Hradil u nás v kulturním domě přednášku o využití myšilovců v praxi.V den pořádání se však omluvil smskou. Místo něj vystoupil nějaký jiný pán, jméno si bohužel nepamatuji. Ale přednáška to byla pěkná i s promítáním.

Hradil (Zuzana N., 21. 01. 2007 10:06)

No a jako co. Proč furt sháníte toho Hradila? To kdyby ho jako nikdo neznal, tak to by ho jako měli vyřadit ze soutěže nebo co? Buďte v klidu pane Veverka, ta vaše PF je stejně nejlepší.

Uznání (D.M., 19. 01. 2007 17:59)

Během své praxe v oceňování výtvarných projevů lidské ducha jsem nabyl přesvědčení, že mě nic už nemůže překvapit. Složka PF 2007 tohoto webu však mé dosavadní přesvědčení rozmetala na prach. Svůj podrobnější názor vyjadřuji v diskusi, věnované této obdivuhodné galerii.

Hradil (L. Doležílek, 19. 01. 2007 08:43)

Pročetl jsem startovní listiny(i oblastní kola) z loňska a Hradil tam žádný není.

Hradil (Kačírková, 18. 01. 2007 21:19)

Pan Miloš Hradil je členem ČS MCA od roku 2005. Příspěvky platí složenkou, takže jsem ho nikdy neviděla.

Faltejsi !! (Vevarka, 18. 01. 2007 17:22)

Je to stejný křáp jako el. SDS-ky. Byly to vyhozený peníze. Ale já jsem se ptal kdo zná Hradila ?????????????

Vevarko !! (Faltejs, 18. 01. 2007 10:15)

Ptal jsem se tě na ten švýcarký výmetník

Všem ! (Vevarka, 17. 01. 2007 18:19)

Zná někdo Hradila?

Majstrovstva (Darina L., 14. 01. 2007 22:33)

Ako sa pozeram, hadate sa tu rovnako ako my na Slovensku.Je to smutne, lebo v tomto roku sa chystaju najlepsi mysilovci celeho sveta prave do Liptovskeho Jana.Hoci teraz nie je situacia prave bohvie aka, dufam, ze do septembri(datum podujatia)sa organizatory ale aj clenovia umudri a nabudnu rozumu.

Anketa (redakce, 14. 01. 2007 21:13)

Anketa o nejlepší přání není soutěž, je pouze ukázkou toho, co všechno naši členové dokáží. Pokud na této stránce bude i nadále dostatečný pohyb (v řádu desítek až stovek návštěvníků denně), nebude důvod v tomto hodnocení nepokračovat.

PF ka (Jůlie XY, 13. 01. 2007 17:44)

Kdy se bude uzavírat soutěž PF?

Výtečná forma? (Kačírek, 09. 01. 2007 22:42)

Přemýšlím, co si paní Nachmillnerová asi tak může představovat pod pojmem výtečná forma. Že Alfík tentokrát nikam nespadne? Že jí ani jednou neuteče ze soutěžního pole? Nebo to snad může znamenat, že bude štěkat ještě častěji než doposud? V tom případě máme opravdu smůlu.

pro Barču (redakce, 09. 01. 2007 21:29)

Tatínek Tě určitě jenom škádlí. Každý pejsek se může něco naučit a oříškové bývají obzvláště chytří.Pětiletý pejsek také není nijak starý. Myšilovecká škola sice neexistuje, ale pokud máš opravdový zájem, napiš k nám do redakce a my Ti pošleme seznam myšiloveckých spolků. Tam Ti někdo určitě s výcvikem poradí. Další kontakty můžeš získat na myšiloveckých závodech. Měj se hezky a pozdravuj Dikouška!

Zpět (Z.Nachmillnerová, 07. 01. 2007 16:41)

A víte co? Jen tam to péefko pěkně nechte. Až teď mě došlo, o co tu jde. Zřejmě se někdo rozhodl vyštvat mě z těchto stránek. Ale to se mu nepodaří! Platím řádně příspěvky, jsem tudíž právoplatný člen MCA a budu se tu vyjadřovat ke všemu, k čemu uznám za vhodné. Máte smůlu!

Z.N.

Žádost (Z. Nachmillnerová, 07. 01. 2007 16:20)

Je zřejmé, že ani svátky klidu a míru zde nezanechaly trvalou stopu usmíření. Provokace a útoky budou i nadále hlavním nábojem tohoto fóra. Možná to někomu přijde vtipné, mě však nikoliv. Do sezóny 2007 vstupujeme spolu s Alphym oba ve výtečné formě a obejdeme se i bez pseudovýcviku pana Vevarky. Žádám redakci o okamžité stažení Alphyho novoročního přání z těchto pomlouvačných stránek. Děkuji. Z.N.

výcvik (Barbora Drobná, 05. 01. 2007 18:30)

Mě se líbí ten andělíček, co ho udělala paní Pomdělíčková. Doma mám také pejska, ale je to oříšek. Chtěla bych ho taky vycvičil, ale táta říká, že je hloupý a nic se nenaučí. Existuje nějaká škola, kde by se pejsci učili chytat myši? A nevadí že mýmu Dikouškovi je už 5 let? Barča

ahoj (profesorka Jachnamilerová, 05. 01. 2007 15:33)

dobrý den zdraví vás profesorka Jachnamilerová.Mám doma velice přijemného mazlíčka jeto Čivava.Umí velice posloucha umí:sedni,lehni a štěkej!!!A co umí vaše zvíře pani Nachmillnerová????

?!?! (?!?!, 05. 01. 2007 07:20)

Já bych použila elektrický obojek na Veverku. Ale nastavila bych ho na daleko víc!

Omluva (Vevarka, 04. 01. 2007 15:43)

Je to tak, jak píše Olda Rott, prostě jsem to tak plácnul. Navíc se mi nějak protahla oslava Silvestra a když jsem to psal, tak mi bylo ještě fakt blbě. Alfa bych samozřejmě nebil, aspoň ne moc. Jen sem tam nějaké to výchovné plácnutí. Spíš bych použil elektrický obojek. Je to skvělá výchovná pomůcka. Intenzita výboje se může podle potřeby nastavit. Dali bychom to jen na 20, to skoro nebolí, jen to tak škubne.

péfka (Šináglová, 04. 01. 2007 11:21)

Já se Nachmillnerové nezastávám, mě se ale moc íbí ta péfka, pejsek za své pány nemůže a já se snažím být nezaujatá /ale je fakt že se Alfák mezi myšilovce nehodí a trnu často hrůzou, že některý zdatnější náhle začuchá a bude neštěstí hotovo/. Kromě toho bydlím v chudinské části města a Alfík ke mně nedoštěkne ani Nachmilnerová, jsem nad věcí. Ale péfko je pěkné.

Paní Šináglová ( Oldřich Rott, 03. 01. 2007 23:11)

váš Nero je myšilovec od pána boha. Ten určitě lovil myši dříve než zvedal nožičku. Takoví se určitě cvičí sami. Alfík dobrý myšilovec není a žádné výchovné metody na tom nic nezmění. Ale s těmi kopanci to Jindra určitě tak nemyslel, vždyť ho znáte. Často něco plácne a pak ho to mrzí.

Musím se ale přiznat, že mě dost překvapilo, že zrovna vy se zastáváte paní Nachmillnerové, která na vás útočí, kdykoli k tomu má příležitost.

péefka (Šináglová, 03. 01. 2007 15:39)

Líbí se mi PF paní Nachmillnerové, můžu ještě hlasovat? já mám dobrého myšilovce a metody výcviku byly vedeny domluvou a přátelsky, chce to trpělivost, ta se osvědčuje, jinak psi také vzdorují, jak to do nich moc hustíte anebo dělají nechápavé /až pitomé - naschvál/.

Výmetníky (Laďa Ciml, 03. 01. 2007 11:23)

Můj soused Pepa Rudlů dělá pěkný výmetníky z recyklátů pet flašek. Nemá to ještě patentovaný, tak vám plánek nepošlu, až to bude mít patentovaný. On by mě zabil. posílám jeho adresu do redakce. Takhle do diskuse nemůžu. On by mě zabil.

!!! (Věra Smrková, 02. 01. 2007 21:53)

Myslela jsem, že ve vás Vánoce probudily člověka.Ale, jak lidová moudrost praví, starého psa novým kouskům nenaučíš.

pro pí Nachmillnerovou (Vevarka, 02. 01. 2007 20:56)

Paní, vy už si musíte konečně uvědomit, co chcete z toho vašeho Alphyho vychovat. Jestli chcete mít doma opravdového myšilovce, tak se to asi bez ran a možná občas nějakého toho kopance asi těžko obejde. Pes se vás musí bát, pak udělá cokoli. Jestli ho ale na sněhu zebou "pacinky", tak si ho doma položte na polštéřek, nebo ho přihlašte na výstavu koček. Smrková vám jistě ráda poradí.

Vesel božič in srečno novo leto (MCA - Dol pri Ljubljani, 02. 01. 2007 12:55)

výmetník (Faltejs, 01. 01. 2007 22:36)

Jindro, prosím Tě, zeptej se kluka, kde koupil ten výmetník. Je to ta pneumatická FC-sedmička? Já viděl v Německu jenom ty elektrické esdéesky a ty mě moc nenadchly. Díky J.F.

A Pazderčík zabodoval co?

poděkování panu Vevarkovi (Zdena Nachmillnerová, 01. 01. 2007 20:20)

Vaši nabídku k výcviku určitě využiji, ale radši až v teplejším období. Alfík nemá rád sníh, zebou ho pacinky. Vloni jsem se radila s jedním cvičitelem, ale ten se nakonec přiznal, že při výcviku používá tělesné tresty. Jistě pochopíte, že to nemohu akceptovat. Hrubé zacházení Alphy vysloveně nesnáší. Konečně já také ne. Vy jste cvičitel zkušený, máte jistě jiné metody. Z.N.

A jedna silvestrovská (Pazderčík, 31. 12. 2006 11:20)

Já žádnú péefku nemám, tak alespoň posílám jednu myšiloveckú.

Tož to jednou před Silvestrem napádlo plno sněhu, mrzlo jen to prašťálo a Francek se večír vracál domú. Potichu, potichúčku, aby nikoho doma nepotkál. Najednou před ním stála tchyňa Jaruna.

Francek sa začal vymlúvať, že cvičili celý den myšilov.

Dýchni na mňa, povídá Jaruna. Francek dýchol malúčko naprávo. Tchyňa udělala pravý oběh. Francek dýchol malúčko nalévo. Jaruna odělala levý oběh, tentokrát už s přídupom a povídá:A to jste chytali celý den myši pod sněhom, cožpak sis ani nevšímol, kolik napádlo sněhu, že je už od rána všecko bílé?

Tož Francek sa jen tak pousmál a povídá: Však te myšky už sú od rána také bílé.


Pěkného a veselého Silvestra přeje všem myšilovcom Jožka Pazderčík

myšilovecké víkendy (Vevarka, 30. 12. 2006 23:12)

Určitě je to dobrý nápad. Myslím že Nero je sice v současné době nepřekonatelný, ale už na von Keisse by mohl zaútočit některý z českých nebo moravských psů. I když nejsem nijakým velikým zastáncem malých plemen, docela rád bych se na výcviku nějakého podílel. Samotného by mě zajímalo, co se dá s takového prcka vymáčknout. V létě jsem viděl Ichifera a fakt se mi líbil. Výcvikový kemp bych viděl na statek v Ústí nad Orlicí, tam to budou mít blíž i Moraváci. Začít můžeme už v lednu, syn mi k Ježíšku koupil špičkový výmetník na celoroční trénink ze Švýcarska.

Vážení přátelé, (Zdena Nachmillnerová, 25. 12. 2006 16:50)

kdyby mi nevolala Miluška a neřekla mi, co se tu děje, již bych na tyto stránky nikdy nepřišla. Překvapili jste mě. Tedy i já přeji krásný zbytek vánočních svátků a věřím, že v novém roce se budeme setkávat na soutěžích již jen s tolerancí a vzájemnou úctou.

P.S. A nápad pana Vevarky s myšiloveckými víkendy mi připadne zajímavý.

Přání (Pondělíčková, 24. 12. 2006 15:05)

Všem pejskům, těm s rodokmenem i těm šikovným kříženečkům, přeji hezoučké Vánoce plné lásky a vzájemného pochopení za sebe i za westčíky

vaše Míla

Přání (Myšilovci dobré vůle, 24. 12. 2006 14:36)

Šťastné Vánoce a mnoho Božího požehnání přeje všem myšilovcům základna Velehrad

Přání (Vlasta Jirkalová, 24. 12. 2006 12:12)

Tak já bych také chtěla popřát, všechno nej nej, klidné a šťastné vánoce, hlavně ale klidné, to je strašně důležité najít si čas v klidu se pomazlit s pejskem, nějaké to vlídné slovíčko, oni někteří psi vypadají jako že nevnímají, ale oni vnímají. Pozdravuji zvlášť Janičku ze Suchdola, a také tu paní, co s námi seděla u stolu, s tím pejskem co na něj volala Křemílku, a také přeji tomu pánovi, co s námi jel domů vlakem, on sebou neměl pejska, protože měl průjem, ten pejsek, tak ať se mu brzy uzdraví, ono to ty pejsky většinou rychle přejde. A také i těm kočičkám od té paní Smrkové, i když jsem tu paní nikdy neviděla, a vůbec všem zvířátkům a lidem dobré vůle.

Přání (Kamenický Šenov, 24. 12. 2006 10:44)

Klidné prožití vánočních svátků a do nového roku hlavně zdraví přeje všem myšilovcům

Členská základna Kamenický Šenov

Praha zdraví Moravu !!! (Koubek, 24. 12. 2006 10:15)

Přání (Josef Pazderčík, 24. 12. 2006 09:50)

Tož já také přeji krásné Vánoce. Bílé už asi nebudú, tak ať sú alespoň štědré. To přeji všem psům i všem lidem, a když píšu lidem, myslím tedy i Pražáky.

Morava zdraví Prahu !!!

Přání (Kačírkovi, 23. 12. 2006 23:52)

Veselé Vánoce a šťastný nový rok všem myšilovcům i všem myšiloveckým psům přejí Kačírkovi.

A když píšeme všem psům, tak tím myslíme i westíky!

Přání (Sprint, 23. 12. 2006 23:15)

Všem příznivcům myšilovu přejeme šťastné Vánoce a úspěšnou sezónu 2007. Vás i Vaše pejsky vždy rádi uvidíme a za semtam nějakou tu okousanou židli nebo loužičku se na ně nikdo samozřejmě nezlobí.

Váš SPRINT

A pro paní Smrkovou: Rádi uvidíme i kočičky. Takže pokud by jste měla zájem, obraťte se prosím na naše internetové stránky.

A ještě (Faltejs, 23. 12. 2006 20:43)

Abych nezapomněl. To péefko od Vevarky je bombový. Já snad najdu nůžky a lepidlo a taky něco udělám.

Ročenka (Faltejs, 23. 12. 2006 19:53)

Děkuji vám za velkorysou nabídku paní Smrková. Ročenky myšilovců z ciziny se obtížně shánějí a tak budu velmi rád, když mi ji přenecháte. Pošlete mi jí prosím na adresu svazu, vyzvednu si je až půjdu platit příspěvky. (Kofroň mi jí bude děsně závidět.)

pamětník (Vevarka, 22. 12. 2006 13:40)

Teda musím říct, že pamětník má pravdu. Tak lidi... co sme si, to sme si. Napadlo mě... Příští rok se chystám dělat myšilovecké víkendy. Jesti by paní Nachmillnerová měla zájem, rád s výcvikem Alfa pomůžu (třeba nás překvapí). Zavolejte mi do klubu a domluvíme se. Vezmu i paní Pondělíčkovou a Any, ale prosím, ne najednou.

Díky (Věra Smrková, 20. 12. 2006 22:30)

Vidím, pane Faltejsi, že za dávkou ironie je citlivý člověk. Vaši omluvu přijímám a děkuji Vám za ni. Nemáte zájem o poslední ročenku výtězů kanadských myšilovů? Přišla minulý týden, ráda Vám ji zašlu (ostatní jsem bohužel spálila). Přeji všem příjemné svátky!

Kočka (Faltejs, 20. 12. 2006 16:00)

Já to tak nemyslel. Vždyť my máme doma také kocoura. Myš sice nikdy žádnou nechyt, ale máme ho rádi.

Lukáši (Olga Tipplová, 20. 12. 2006 09:54)

Pevně doufám, že Váš příspěvek není myšlen ironicky. Mne vzpomínka pana Drdy velice zaujala a nestydím se říci, že i dojala. Děkuji touto cestou panu Jaroslavu Drdovi a věřím, že nejsem jediná, která si ho nejen pamatuje, ale i hluboce váží.

A ještě bych dodala, že plivat na sebe špínu umí každý, ale projevit trochu citu a tolerance, to už dokáže málokdo. Zkusme se změnit, nebo se o to alespoň pokusme.

re: Je mi to ... (Lukáš, 19. 12. 2006 23:14)

To je fakt hustý...

Je mi to líto (pamětník, 19. 12. 2006 21:57)

Již řadu let se počítám mezi seniory (82). Dnešnímu světu asi nerozumím, ale dost možná ani rozumět nechci. Byl jsem jedním z těch nadšenců, kteří pomáhali začátkům organizovaného myšiloveckého sportu u nás. V té době jsme si všichni pomáhali, byli jsme kamarádi. Vzpomínám na společný ples prvních myšilovců, hasičů a zahrádkářů. Na každou naší schůzi byl vždy pozván host s přednáškou z jiného oboru. Vždy byly pro nás přínosem, ať už se jednalo o přednášku o nových plemenech služebních koček, či o nové poznatky z krmného programu pro králíky. Tyto stránky mi však tu dobu nepřipomínají ani trochu. Zatímco by jste měli táhnout za jeden provaz, hádáte se mezi sebou o malichernostech. A teď, v čase předvánočním, je to o to smutnější.

Jaroslav Drda

Hádanka pro pí Smrkovou (Faltejs, 19. 12. 2006 18:36)

Která kočka je nejhezčí?

Přeci ŽÁDNÁ !!!

Názor (Bohumír Kubík, 17. 12. 2006 15:57)

Jsem člověk celkem zcestovalý například letos jsem byl v Tunisu, loni s klukem v Praze a internetové stránky umím dělat taky a celé se mi to tady zdá vymyšlený.

kočka (Věra Smrková, 15. 12. 2006 20:35)

Vaše zádupy a oběhy jsou směšné. To, co každá kočka zvládne automaticky tu složitě popisujete a hodnotíte. Jen se hezky hádejte jaký pes je pro myšilov nejlepší. Přeci ŽÁDNÝ!!!

paní Křenkové (Vevarka, 15. 12. 2006 20:28)

Vážená dámo, srovnáváte pracovního psa se psem společenským, který má stejnou funkci, jako plyšák na baterky!

re: westík (Zdena Nachmillnerová, 14. 12. 2006 22:23)

Vážená paní Křenková,

nejdříve Vám chci poděkovat za to, že jste se veřejně zastala westíků. Máte pravdu, jsou to zlatí pejsci. Bohužel se obávám, že na těchto stránkách je to úplně zbytečné. Když jsme s Alfíkem před třemi roky začínali, byli jsme plni nadšení. To nás ale brzy přešlo, neboť jsme zjistili, že v této skupině zamindrákovaných majitelů podvraťáků se žádného uznání nedočkáme. Zrovna tak té paní s papillóny bych chtěla říct, že pokud nejsou kříženi s NO, v nejhorším případě s BC, nebude mít žádnou šanci. A vůbec, mohl by mi někdo někdy seriózně vysvětlit, jak vznikla nesmyslná pověra o nadměrné inteligenci BC? My například máme jednu ve vedlejší zahradě, a Alfímu se vůbec nelíbí. Pořád na ní štěká, přesto že je to fena. A jedna rada na závěr paní Křenková. Nejlepší je tyto neseriózní stránky vůbec nečíst. Prostě je ignorovat.

Odpověď čtenáři chovatelka (redakce, 14. 12. 2006 18:26)

Váš dotaz jistě potěšil všechny kombinované příznivce myšilovu a malých plemen. Pročtete-li si pozorně článek o malých plemenech, zjistíte, že jejich nesilnější stránkou je spirální maloobvodový oběh. Obáváme se, že natáčky by mohly při výkonu zvýšit odstředivou sílu natolik, že by mohlo dojít k deformaci sledované myšilovné trasy. Rovněž vyvstává otázka, zda by královská disciplína oběhového myšilovectví, dlouhý zadní výdup, mohl u tak malého plemene být i nadále nazýván výdupem dlouhým. Každopádně Vám gratulujeme k zájmu o rozvoj myšilovectví malých plemen.

Po konzultaci s MVDr. Červinkou z Myšilovného centra ČR Vám s úlevou oznamujeme, že k trvalé fixaci drobné hlodavé na sleších psů nedochází.

Odpověď čtenáři Myš nížinná (redakce, 14. 12. 2006 17:01)

Nejdříve k otázce původu nejlepšího současného myšiloveckého psa na světě. Nero je nalezencem, a jediné, co o jeho původu můžeme s jistotou tvrdit je, že na myšilovné tréningy byl odvezen z útulku v Praze-Tróji jako odhadem devítiměsíční. Jeho NO a BC původ je zcela prokazatelný, ale vliv jiných genetických médií nelze vyloučit. Z toho plyne i stále přetrvávající rozpačitost ze strany FCI.

K problematice skupinového myšilovu lze v krátkosti jenom připomenout zatím dominující filosofii skupinového lovu. Nejdříve na soutěžní plochu vyběhnou velká plemena,tz.dupači. Hodnotí se především dupová frekvence a analýza zádupu. V této fázi je snaha o omezení záčuchové analýzy na minimum. Těsně po prvním rozhrabu jsou do akce vypuštěna plemena střední a psi velcí z plochy odvedeni(zde se nejvíce hodnotí povelová odezva). Střední plemena zpravidla nepřebírají konkrétní pohraby dupačů, ale jejich práce začíná samostanými záčuchy, tak jako u klasické sestavy jednotlivce. Po prvním zámetu je na loviště vypuštěn zástupce nejmenší kategorie a komise hodnotí především spirální oběhy mezi jednotlivými zámety. Samozřejmě se jedná o jednopohlavní sestavy, neboť i nehárající fena dokáže vyvolat zhroucení pachových analýz psů. Největší problém skupinového lovu není ve psech, ale v nárocích na tvorbu klasifikačního paré. Zatím lze názory na hodnocení skupinového myšilovu rozdělit do tří základních proudů-lineární, exponenciální a tangenciální.

Odpověď čtenáři mura (redakce, 14. 12. 2006 12:49)

Dálkově ovládané atrapy jsou používany především v Kanadě, kde se pomocí polokoulí, vibrujících ve frekvenčním rozsahu 10-15 Hz, trénuje analýza pohybu hlodavce pod sněhovou vrstvou. Zajímavé je, že tato metoda je rozšířena především u české myšilovecké menšiny. V Evropě nejsou dálkově ovládané pomůcky zatím příliš rozšířeny(snad s výjimkou Litvy).

westík (Marie Křenková, 14. 12. 2006 11:13)

Na tyto stránky jsem se dostala čistě náhodou. Líbí se mi, ale překvapilo mě, že tady pořád pomlouváte westíky. Sama žádného psa nemám, ale u nás na sídlišti několik westíků chodí. Zdají se mi být veselí a hraví, co proti nim máte? A také mi příjdou vysloveně hezcí. Dobře, možná jsou někdy tvrdohlaví a trochu neposlušní, ale to už patří k jejich povaze. A když pak postaví ta svá špičatá ouška, tak se na ně přeci nemůže nikdo zlobit.

Třeba takové brazilská fila se mi líbí daleko míň.

vycvik (mura, 14. 12. 2006 09:44)

existuji nejake treninkove pomucky? treba elektricka mys?

plemena vhodná pro myšilov (chovatelka, 14. 12. 2006 09:08)

Dobrý den, včera jsem objevila vaše stránky a jsem přímo nadšená, wow....další sport, který bych se svými papillony mohla dělat. Jsou šikovní, mrštní....a lov myšek je hodně zajímá. Jen bych měla strach aby se jim myšky nedostaly mezi závěsy na ouškách. To bych pak na výstavách mohla mít problém. Je možné dávat pejskům při soutěžích natáčky? Děkuji za odpověď.

Dotaz (Myš nížinná, 14. 12. 2006 08:58)

Píšete zde, že nejlepším myšilovcem je kříženec border collie a německého ovčáka, zajímá se tedy někdo o uznání plemene v FCI? Jméno by mohlo být například turborex myšilov.

Co se týká soutěže družstev - pochopila jsem správně, že jde až o 10ti členné družstvo-kdo uteče vyhraje? Pokud ano, zajímalo by mě, jak tolik psů dokáže zkoordinovat svůj tah na myš(i) tak, aby byl úspěšný?

Odpověď čtenáři Myš nížinná (redakce, 13. 12. 2006 14:07)

Skupinový myšilov se skutečně rozmáhá ve všech členských zemích MCA. V současné době se jedná o zařazení těchto sestav do klasifikovaných soutěží, nicméně výhledově můžeme očekávat ujednocení pravidel až koncem příštího roku. Vynikajících výsledků dosahují kombinovaná družstva s 2-3 psy velkých plemen, čtyřmi zástupci střední výškové kategorie a jedním malým psem, vyplňujícícm mezilovné plochy svých větších soudruhů maloobvodovými spirálními trasami.

Rovněž se jedná o standardizaci myšilovného plemene, nicméně zatím je tato problematika přeplněna mnohdy směšnými regionálními a rasovými tahanicemi. Mnohdy i mírně nechutnými. Přesto již v této chvíli můžeme s úlevou tvrdit, že westíci se tvorby standardu nezúčastní (tedy ani Alf paní Nachmillnerové).

V současné době je jednoznačně nejlepším myšiloveckým psem kříženec BC a NO a názory odborné veřejnosti se pro výskyt této kombinace při tvorbě standardu shodují.

Odpověď čtenáři Kofroňský slídič (redakce, 13. 12. 2006 14:06)

Děkujeme za podporu našeho projektu. Rovněž i my Vám gratulujeme k bystrosti, pomocí které jste rozpoznala význam myšiloveckého sportu.

Soutěž družstev (Myš nížinná, 13. 12. 2006 11:36)

Dobrý den,


pořádáte i soutěže družstev? Čím víc dupání, tím víc vyplašených myší, ne? Takové družstvo brazilských fil bybylo naprosto geniální, ne? Jasně, vy chcete ještě tu rychlost.. tak to šmrncnem borderkou. Apropo plemeno MYŠILOV už určitě existuje, ne? Nemáte náhodou něko odkaz na stránky o standardu tohoto užitečného plemene?

Genialita (Kofroňský slídič, 13. 12. 2006 11:13)

Od: Kofroňský slídič. Slabá stránka: počurávání, okousávání


Převelice vám děkuji za strávený čas na těchto stránkách, protože takhle jsem se už dlouho nepobavila:))) A autorům těchto stránek a hlavně textů v diskuzi gratuluji k takovým výkonům.

Čest zádupům, přídupům a zámetům!

Jasně (Václav Koubek, 12. 12. 2006 17:54)

Byl to pes Kofroně

Dobrý den všem (Vlasta Jirkalová, 12. 12. 2006 13:22)

Fenka pana Koubka ty židle opravdu neokousala, okousal je pejsek pana Kofroně. A také trochu okusoval židle takový hezký mladý setr (ještě štěňátko) té paní z Kunštátu, co vodila Bobáka, už si nepamatuji jak se jmenuje, ta paní, ale tomu pejskovi říkala Vendelíne Bembelíne. Ten pejsek byl moc hezký a milý, ale koberec tam počůrával on. Hlavně on, ta roztomilá fenečka paní Rudolfové, myslím takový ten hezký kříženeček, ona je tak ošklivá až je hezká, se tam také alespoň jednou vyčůrala. Schůze to byla moc hezká, sešla se tam spousta milých a hodných lidí a určitě byli do vedení zvoleni opravdu ti nejlepší.

Odpověď čtenářce Malé (redakce, 11. 12. 2006 15:48)

Příspěvek k sálovému myšilovu již brzy obohatí tyto stránky. Musíme Vás však upozornit, že pouze jako zajímavý doplněk. Rozhodně nechceme popularizovat to, co Vás tak nadchlo v Bulharsku. Příbřežní Bulhaři se snaží z kapes turistů vylákat peníze všemi možnými způsoby. Kromě medvědářů se šelmami v zuboženém stavu se v rekreačních oblastech mnohdy vyskytují i produkce odporující moderní evropské legislativě. Především vypouštění zákonem chráněného rejska nepřipadá v českých tělocvičnách vůbec v úvahu. Příznivci sálového myšilovu v České republice používají pouze myších atrap s barvivem E 1203.

Pro Faltejse (Václav Koubek, 10. 12. 2006 17:55)

Nemám PSA, ale ČUBU!

(A Jirko neblbni, nebo to tady někdo vezme vážně a já budu muset platit všechny okousaný židle v tý knajpě.)

Pes (Jirka Faltejs, 08. 12. 2006 16:33)

To nebyl pes Doležílka ale Koubka

No toto (Sprint, 08. 12. 2006 13:29)

Pane Ladislave D., vy osobně jste si dal pouze tousty a jednu matonku, tady bych o nějaké tržbě nespekuloval. Zato nám některý z vašich psů počůral koberec a okousal nohu od židle.

Sálový myšilov (Saša Malá, 07. 12. 2006 22:05)

Nerada bych, aby zapadl příspěvek o sálovém myšilovectví. I já se pro něj v Bulharsku nadchla. Nevím jen, jak přesvědčit vlastníky tělocvičen, aby se nebáli nám pronajímat sály. Zatím jsem jednala s panem Mouteníkem ze Sokola Pardubice. Odmítá vypuštění 60 myší (či rejsků) v jejich tělocvičně. Promítala jsem mu instruktážní film, který dokazuje, že obavy z toho, že snad myši nebudou pochytány je zcela lichý. Stále váhá nám sál za tržní cenu pronajmout. Víte-li o osvícenějších vlastnících, či nájemcích možných sálů, dejte vědět!

Pane Pazderčíku, (Ladislav D., 06. 12. 2006 22:14)

řeknu vám, proč je protlačovaná pražská restaurace Sprint,jako každoroční místo schůzí českého myšiloveckáho klubu. Majitelé Sprintu jsou totiž příbuzný nejmenované osoby působící ve výboru MCA. A vzhledem k tomu, že většina z nás si tam dala i večeři (uznávám, že jídlo mají vždy dobré),tak tržba za večer musela stát za to.

re:Několik slov (Josef Pazderčík, 05. 12. 2006 12:54)

Jsem z Jižní Moravy, takže bych také raději jel na volby do Ostravy, nebo do Jižních Čech (když je tam tak silná členská základna), než do Prahy. Jenže se mě nikdo neptal. Pražáci jsou lenoši a nikam se jim nechce,proto jsou všechny schůze v Praze. Nebo snad předpokládáte, že my všichni ostatní toužíme jet do té vaší Prahy? A nenapadlo vás, že Praha je sice dobře dosažitelná, ale že se také musíme dostat zpět? Doufám, že se za nás mimopražské od tohoto roku přimluví aspoň pan Prokůpek, jako jediný nepražák v celém výboru.

Je zajímavé, že když jsem loni pozval členy výboru k nám do sklépka, tak to Pražáci přijeli všichni!!!

re:botičky (redakce, 29. 11. 2006 22:06)

Děkujeme za nabídku, ale nejsme inzertní časopis. Také nám to stačí napsat jednou.Šedesát totožných příspěvků jsme již smazali, ale posledních sedm je pravděpodobně již trvale zablokováno na serveru. Vážíme si ochoty našich seniorů využívat ke komunikaci moderních prostředků, ale prosíme Vás, nechte si práci s počítačem od vnoučat vysvětlit ještě jednou, jinak bychom byli nuceni Vaši adresu zablokovat. Každopádně Vám děkujeme za pozornost, kterou věnujete našim stránkám.

botičky (Mikika, 29. 11. 2006 17:16)

naše družstvo háčkujících babiček vyrábí žádané a oblíbené psí botky se světlou podrážkou, které jsou vhodné do i do tělocvičny

botičky (Mikika, 29. 11. 2006 17:14)

naše družstvo háčkujících babiček vyrábí žádané a oblíbené psí botky se světlou podrážkou, které jsou vhodné do i do tělocvičny

botičky (Mikika, 29. 11. 2006 17:14)

naše družstvo háčkujících babiček vyrábí žádané a oblíbené psí botky se světlou podrážkou, které jsou vhodné do i do tělocvičny

botičky (Mikika, 29. 11. 2006 17:14)

naše družstvo háčkujících babiček vyrábí žádané a oblíbené psí botky se světlou podrážkou, které jsou vhodné do i do tělocvičny

botičky (Mikika, 29. 11. 2006 17:14)

naše družstvo háčkujících babiček vyrábí žádané a oblíbené psí botky se světlou podrážkou, které jsou vhodné do i do tělocvičny

botičky (Mikika, 29. 11. 2006 17:14)

naše družstvo háčkujících babiček vyrábí žádané a oblíbené psí botky se světlou podrážkou, které jsou vhodné do i do tělocvičny

botičky (Mikika, 29. 11. 2006 17:14)

naše družstvo háčkujících babiček vyrábí žádané a oblíbené psí botky se světlou podrážkou, které jsou vhodné do i do tělocvičny

ještě (Mahulena Vlčanová, 29. 11. 2006 12:03)

dodávám, že testovací botičky na psích tlapách opravdu působí stejně esteticky jako kolíčky na prádlo na nosech akvabel

děkuji (Mahulena Vlčanová, 29. 11. 2006 12:01)

za vyčerpávající odpověď, bohužel mám trochu nepříjemné, byť čerstvé zprávy, přebor na Slovensku v sálovém myšilovectví se patrně nebude v dohledné době konat. Při zkušebních testech se ukázalo, že pejsci podrápali parkety v tělocvičně a způsobili tím hmotnou škodu, nyní se vedou, podle mne zatím bez jasného výsledku, diskuse vhodném obutí pro psy.

Odpověď čtenářce Vlčanové (redakce, 28. 11. 2006 21:41)

Sálové myšilovectví se skutečně rozmáhá prakticky po celé Evropě, nicméně pravlastí této disciplíny jsou Spojené státy. Byl to právě R.J.Wattkins, který přivedl psy na umělé loviště. Tomuto zajímavému období psího myšilovu budeme věnovat v nejbližších dnech samostatnou fotogalerii. Zatím Vám pouze odpovíme, že sálové myšilovectví se bude zřejmě ubírat jinými cestami než oběhový myšilov podle pravidel MCA.V současné době se nám rozdíl mezi oběhovým a sálovým myšilovem jeví jako rozdíl mezi dálkovým plaváním a akvabelami.

sálové myšilovectví (Mahulena Vlčanová, 27. 11. 2006 15:01)

S potěšením jsem zjistila, že se také naši "myšilovci" zmohli na vlastní internetové stránky, nic jsem se zde však nedočetla o sálovém myšilovectví, nově a úspěšně se rozvíjející disciplíně v zahraničí i v EU, ale už i na Slovensku a v Bulharsku se připravuje přebor. Myšilovectví je tak dostupné i městskému obyvatelstvu, které toho o myších moc neví. Bude zavedeno i u nás?

Několik slov .... (Mirek Polanský, 26. 11. 2006 16:48)

Na každém krajském středisku MCA byl termín volební schůze vyvěšen minimálně dva měsíce dopředu s podrobnou kandidátkou, obsahující profily všech kandidujících. Hlasovací lístky byly zaslány všem členům (kromě letos přijatých nováčků, kteří se o ně mohli sami přihlásit) DOPORUČENĚ. Jsme si vědomi toho, že ne pro každého bylo snadné hlasovat v Praze, a tak bylo možné vkládat volební lístky do zapečetěných uren na krajských střediscích. Toto je ostatně praxe provozovaná již desátý rok, ale cítím potřebu znovu to opakovat.

Také musím připomenout, že letošní volba Prahy jako místa volební schůze byla výsledkem tlaku početné skupiny jihočeských a západočeských členů MCA, pro něž je Ostrava(druhé navrhované místo) hůře dostupná, než Praha pro paní Nachmillnerovou.

Záměr? (Pondělíčková, 16. 11. 2006 07:25)

Musím se přidat ke Zdeňce Nachmillnerové,

pozvánka na volební schůzi nedorazila, na internetu bylo datum konání uveřejněno dosti pozdě. Nemohu v tom nevidět záměr. Vždyť by mohli dorazit někteří nepohodlní lidé, že. Hrajete si tam jen na vlastním písečku!

stránky pěkné (Marek Převrátil, 14. 11. 2006 15:34)

no comment...ale proč aktualitky, když to jsou aktuality jak Brno? (já tedy nic většího než Brno neznám)

To jsem přesně čekala ! (Zdena Nachmillnerová, 12. 11. 2006 22:46)

Zmanipulované volby, stále stejné vedení. Je jisté, že útoky na mě a na mého Alphyho budou pokračovat. Zvláště když místo po zesnulém doc.MVDr.Jindřichu Kouteckém CSc. obsadil Vevarka. A že s nimi potáhnete za jeden provaz i Vy, pane Prokůpku, to mě opravdu překvapuje. Je mi Vás dost líto. VŠECH!

Upozornění (R.Kačírek, 09. 11. 2006 18:12)

Pokud budete chtít ve volbách do MCA podpořit kliku paní Nachmillnerové, zašlete prosím na číslo 87777 sms ve tvaru: DMS ZOO ZMIJE

Re: Šiška je ... (Novotný, 09. 11. 2006 14:11)

Chtěl bych se tu zcela nestranně vyjádřit k celému sporu, westík kontra fila. U myšilovectví rozhodně nehraje roli to, zda je pes hezký, či ne. Vkus lidí je rozdílný. (Dokonce tak rozdílný, že si dovedu představit, že se někomu líbí i zde zmiňovaný westík.)Důležitá je povaha. Ani jedno z těchto plemen není ideální, ale upřednostňoval bych filu, je to plemeno rozvážné i když pro tuto soutěž poněkud ostré a zbytečně veliké. Westíci jsou od přírody zbrklí a rozhodně je nelze považovat za pracovní plemano. Ani stavba těla není ideální.

Další důležitou věcí je spolupráce s psovodem. Tady bych chtěl vyzvednou kvality pana Vevarky, je to náš špičkový cvičitel. Jeho minulý pes NO Nero (shoda jmen s letošním vítězem)se pravidelně umisťoval na předních místech soutěží. Šiška je fenka velmi mladá a zdá se že za 1-2 roky bude i ona výborná. Oproti tomu, jak jsem mohl sledovat povely a vedení p. Nachmillnerové, obávám se, že u Alfa můžeme jen velmi těžko očekávat nějaké výrazné zlepšení.

Ondřej Novotný (myšilovecký rozhodčí s akreditací pro mezinárodní soutěže MCA)

Šiška je hnusná (............................., 09. 11. 2006 12:26)

paní Nachmillnerové (Vevarka, 09. 11. 2006 08:46)

Lepší uslintaná obluda, než smeták bez násady... Ale dosti impertinencí, toto jsou fakta: Váš "pes" pobíhal zmateně po celém závodišti a skákal na všechny ostatní soutěžící. Při Vašem ujištění:"Nebojte se, je hodný nic pejskovi neudělá", mě tuhl strojený úsměv na rtech. Totálně stuhl při Vašem povelu:" No, čmuchynkej Alfíčku, najdi tu ošklivou myšičku!" O příslechu a náslechu se s Vámi bavit nebudu, pochybuji, že těmto termínům rozumíte. Nebál bych se říci, že Vy, Váš pes a Vaše všefotící kamarádka, jste ostudou myšilovectví.

Upozornění (redakce, 08. 11. 2006 16:17)

Pokud chcete ve volbách do prezidia české pobočky MCA podpořit dosavadní vedení, zašlete prosím na číslo 877 77 text ve znění:dms zoo baribal. Dvě koruny z částky této dárcovské DMS budou použity pro nákup krmení pro psa Nera.

Šiška (Zdena Nachmillnerová, 08. 11. 2006 14:11)

Když se podívám na tyto trapné diskuse, zjistím, že jsem je vlastně začala já. Strašně, ale strašně moc bych si přála, abych je mohla také ukončit. Jelikož se mi to však nepodaří, musím opět zdůraznit toto: Westíci jsou výborné myšilovecké plemeno! A nic na tom nezmění ani současné vedení Svazu, ani pan Vevarka. Vždyť jeho uslintaná obluda není schopná pozorného náčuchu, stejně tak jako její plandající uši nejsou schopny nijakého účelného příslechu. Dokonce ANI NÁSLECHU!

Nezbývá než doufat, že letošní volby do čela Svazu poněkud zmírní útoky na westíky a snad dojde i k vyřazení ze soutěží takových neschopných potvor, jako je právě Šiška pana Vevarky.

Alfík (Vevarka, 03. 11. 2006 12:22)

Mám brazilskou filu a cvičím s ní myšilov. Myslím, že to je pomněrně vhodné plemeno. To víte, když si dupne 60 kilo... Na předešlé cvičné soutěži byl s námi ve skupině i Vámi zde již zmiňovaný Alf. Jeho "zvukové projevy" mě i mého psa doháněli k šílenství. Slibuji na těchto stránkách, že jestli se s ním ještě někde někdy potkám, zadupu ho do země osobně!!! To víte když si dupne 120 kilo...

Pro p. Pavlů (S. Mladá, 01. 11. 2006 11:26)

Pokuste se svůj pozemek nabídnout k tréningům. Určitě máte ve svém okolí alespoň jeden kroužek myšilovů.Určitě vám budou vděční.

Nesouhlasím s Jardou. (Karolína F., 31. 10. 2006 20:14)

Nic bych nerozdělovala. Příjde mi to dostatečně přehledné. Aktuality jsou nahoře, diskuse dole.

Fajn, (Jarda P., 30. 10. 2006 17:16)

těším se až to rozdělíte, príma stránky. Jarda

Odpověď čtenáři Jardovi P. (redakce, 30. 10. 2006 17:03)

K přechodu od nepříliš známého periodika Myš a pes na web s vysokou návštěvností došlo po ukončení myšilovecké sezóny, to jest po Mistrovství světa 2006 v Choceradech. Z tohoto důvodu bohatost diskuse převyšuje množství aktualit. Jsme si vědomi nutnosti rozdělení těchto skupin do samostatných článků, nicméně zatím můžeme jenom připomenout Volby do předsednictva presidia České myšilovecké asociace, které proběhnou ve dnech 11. a 12. listopadu na Základní škole Křimická v Praze 10.

odpověď čtenáři Františkovi Pavlů (redakce, 30. 10. 2006 16:43)

Děkujeme za nabídku lovné plochy, nicméně v letošním roce jsou všechny akce České myšilovecké asociace polohově zajištěny. Jediné co Vám můžeme doporučit, je důsledné prosazování myšilovecké filosofie podle MCA, zakládání zájmových myšiloveckých kroužků, obecních myšiloveckých jednot a důslednou myšiloveckou propagandu.

Odpověď čtenářce Fanynce (redakce, 30. 10. 2006 16:33)

Útoky myši na psa jsou velice vzácné. V roce 1961 byl v britském tisku podrobně popsán případ napadení nedospělého Bladhounda myšicí křovinnou, ale fotografická dokumentace chybí.

připomínka (Jarda P., 30. 10. 2006 12:55)

hledal jsem nějaké aktuality, ale v těch diskuzích se to špatně hledá, rozdělte to, dík

Přemnožení myší (Pavlů František, soukromý rolník, 29. 10. 2006 20:33)

Dobrej večír přeju, nyjčkon se nám moc, ale když myslím moc tak moc přemnožili myši. Nemohli by jste si s celým Myšilovem udělat výjezdní zasedání či co a pomoct nám to zlikvidovat? To víte, podzim, ty potvory mrňavý táhnou do stodol na obilí a náš Azor a naše Minda už na to nestačí. To kdyby tady nastoupili ti vaši borci, to by bylo fijůůůůů a myši by byli fuč. S pozdravem Myšilovu zdar! František Pavlů, soukromý rolník

Napadení psa myší (Fanynka, 29. 10. 2006 20:14)

Dobrý den, zajímá mě, zda někdy může nastat situace že myš napadne psa. děkuji za odpověď

Odpověď ne zcela čitelnému čtenáři (redakce, 27. 10. 2006 13:40)

Pravděpodobně nám chcete na výcvik psů nabídnout myšky z vlastního chovu.Děkujeme za nabídku, nicméně pro výcvik psů k myšilovu se používají umělé atrapy. Návod k výcviku připravujeme.

myfky (Úenka eínkouá, 26. 10. 2006 23:04)

dobuí den, puemnouili fe mi myfky, múvu je venovat na výcuik pfů? Pfiedete si puo ne?

nebraska (Růža, Praha 8, 26. 10. 2006 14:26)

to jsem nevěděla, že závodní myšilovectví má tak dlouhou tradici, dobře, že padla železná opona a tato soutěž se dostala i k nám. Všem pejskům, i jezevčíkům s krátkýma nožičkama, přeji šťavnaté úlovky.

Odpověď čtenářce Aničce Kubáchové (redakce, 25. 10. 2006 17:51)

Jsme rádi, že máš pejska, který loví myši. Jezevčíci jsou šikovní pejskové, ale mají moc malé nožičky. Při soutěžích se loví myši tím způsobem, že pejskové obíhají kolem děr, vyčuchávají kudy myška běžela, a když se jí zrovna běžet nechce, tak jí ze země vydupávají. Dupají buď přední nebo zadní packou a zkouší to tak dlouho, až polekaná myška vyběhne. Takový pejsek toho hodně naběhá a proto je lepší když má nožičky delší. Jezevčík je šikovný na spoustu jiných věcí a lecjakou myšku také chytne, ale pro naše soutěže se nehodí. Pro tyto stránky již připravujeme návod na myšilovecký výcvik psů.

jezevčík (Anička Kubáchová, 24. 10. 2006 16:05)

mám u babičky jezevčíka a ten loví hodně myši, dělá to úplně jinak,jak ho mám naučit jak se to dělá správně?, je nějaký výcvik?, náš pes nic neumí, jen ty myši mu jdou dobře, tak aby to bylo správné podle pravidel, on nezačuchá, rovnou hrabe jak krtek a dělá velké díry v zemi

Slovo k zamyslení (Josef Novák, 20. 10. 2006 21:45)

Kdopak se asi skrývá pod slovem "redakce"? Není tak těžké se domyslet. A ještě dodatek pro paní Schvarcovou. Cvičitelem Nera není Viktor ale jeho starší bratr Filip. A tomu rozhodně není devět let...

Pro Pondělíčkovou (Kačírek, 19. 10. 2006 14:53)

PROSÍM VÁS!!! Hlavně mi nezapomeňte napsat, kam a kdy pojedete na soutěž. Přijedu a vezmu si sebou videokameru. Sestřih pak pošlu do Neváhej a toč. Výhra mě nemine.

(A vy si laskavě přestaňte dělat legraci z mého jména a raději si ujednoťte, jestli jste Pondělíčková, nebo Poňdělíčková.)

Pro Kačírka (Poňdělíčková, 19. 10. 2006 11:29)

Vy mě taky neštvěte. Já se nejvíc směju kačeru Donaldovi!

Reakce redakci (Poňdělíčková, 19. 10. 2006 11:27)

To co se etalo Alfovi v Polsku není nic legračního. Spíše bych to označila za sportovní tragédii. Při loňském Jihočeském přeboru se belgický ovčák Lup propadl do jedné z myších děr a zranil si paspárek. Nikdo se mu nesmál, dokonce získal Cenu útěchy. Ale to byl ovčák, že? Na westíky se tu stále útočí. Jsem ŠŤASTNOU majitelkou Alfíkovy sestry Any (Analfabeta z Westu)a těšte se na dalších závodech vám to natřem.

Odpověď čtenáři Marku Převrátilovi (redakce, 18. 10. 2006 18:08)

Vaše otázka patří mezi nejběžnější od návštěvníků, kteří se s myšiloveckými soutěžemi setkali poprvé. V ranné historii těchto závodů, tj. na přelomu 19. a 20.století, se hodnotil skutečně jenom počet ulovených kusů. Tak jak rostla obliba těchto závodů, rostla však potřeba zajištění větší soutěžní plochy, která se v dnešní době pohybuje v řádu desítek, ano i stovek, hektarů. Je zřejmé, že na tak veliké ploše nelze zajistit dostatečnou homogenitu lovné zvěře. Soutěžní pole se určuje losem. Soudit pak psa jenom podle počtu úlovků by nemohlo být dostatečně spravedlivé. Dnešní pravidla MCA sice zahrnují počet úlovků do výsledné klasifikace, ale úlovkovým koeficientem se násobí body z hodnocení akčních i postavových disciplín. Špičkový pes tak uhájí své postavení na nevýhodném soutěžním poli stejně tak, jako pes MIZERNÝ nedokáže získat dobré ohodnocení na sebelepším sportovišti.

A co úlovky ?? (Marek Převrátil, 18. 10. 2006 17:06)

Zajímalo by mne, jak se kontroluje počet ulovených myší, nebo je hlavní důraz jen na techniku lovu??? To by pak šlo jen o to, čí pes víc šaškuje

Paní Pondělíčková, (R. Kačírek, 18. 10. 2006 13:28)

jako dítě jsem byl v cirkuse a největší potlesk měli vždycky šašci. Obávám se (stejně jako redakce), že v Polsku tleskali Alfovi ze stejného důvodu.

Odpověď čtenářce Pondělíčkové (redakce, 18. 10. 2006 12:51)

Pokud si pročtete slovníček pojmů na našich stránkách, dozvíte se, že záčuch má být rozvážný, s popřením sluchových vjemů. Westíci, podobně jako ostatní teriéři, nejsou schopni rozvážného jednání. A těžko mohou potírat sluchové vjemy, když sami bezdůvodně štěkají. Hlodavec, ukrytý ve své noře se nedá z díry vyštěkat!! Problémem menších plemen je navíc maloplošná pachová analýza. Westíci tudíž nejenže nemají kvalitní záčuch, ale dokonce jejich záčuchová orientace patří mezi nejhorší vůbec. S náčuchem je to o poznání lepší, ale ani v této disciplíně nepřekračují průměr.

Co se týká Alfíkovy účasti v Polsku, míníte tím zřejmě Wroclaw 2004. Tehdy se ovšem nejednalo o bouřlivý potlesk jako spíše o projev jízlivosti polských komisařů, kteří svým smíchem oceňovali Alfíkův pokus o rychlý orientační zádup, při kterém spadl do náhonu malé vodní elektrárny. Jistě se proto na nás nebudete zlobit, když nebudeme souhlasit s Vaším nesouhlasem.

Odpověď (Věra Smrková, 18. 10. 2006 11:39)

Mé kočky samozřejmě myši neloví. Jsou to špičkoví, chovní jedinci a proto jsou krmeni pouze špičkovou stravou!

Nesouhlas (Míla Pondělíčková, 18. 10. 2006 11:35)

Hlasitě nesouhlasím s názory redakce. Westíci jsou k lovu myší velice vhodné pleneno. Jsou však diskriminováni. Westík je plemeno s jedním z nejlepších záčuchů a úplně nejlepším náčuchem! Zde je jeho síla. Bohušel v českých soutěží se oběh boduje nesmyslně vysokým počtem bodů. Víte, že se Alfík zůčastnil závodů v POlsku a byl zde oceněn bouřlivým potleskem?

kočky (Růža, 18. 10. 2006 10:10)

loví kočky od paní Smrkové myši a mají také nějakou soutěž?

!!! (R. Kačírek, 18. 10. 2006 09:00)

Než vestíka, to si raději vezmu kočku od Smrkové!!!

Odpovědi čtenářce Schwartzové (redakce, 17. 10. 2006 22:43)

Začneme odpovědí na otázku č.2, protože je prostá. Ano,vždyť cvičiteli vitězného psa Viktorovi je devět let.

Naopak na první otázku snadná odpověď není. Myšilovectví podle pravidel MCA klade důraz na oběhové prvky.Je zřejmé, že dostatečně rychlého oběhu kolem lovné plochy snáze dosáhne německý ovčák než westík(např. Alfík pí Nachmillnerové). Špičkoví psi mívají výšku v kohoutku od 40 cm.Pokud vám však nejde o umístění mezi světovou špičkou, ale spíše o ušlechtilé naplnění volného času dítěte, nehraje výška žádnou roli(např. Cotton de Tulear Ichifer Revoka dosáhl letos v oblastním kole 8. místo při 31 cm). A už vůbec nehraje roli rasa psa. Dokonce mnoho myšilovných šampiónů pochází z útulků. Snad jediné plemeno bychom nedoporučovali a pročtete-li si příspěvky v této debatě, poznáte jaké.

Výběr plemena (Schwartzová, 16. 10. 2006 19:06)

Na jaře jsme s dcerou úplně náhodou navštívili soutěž v myšilovu. Dceru to tak nadchlo, že od té doby nemluví o ničem jiném a neustále na nás vydírá psa, kterého by cvičila. V září jsme se přestěhovali do většího bytu a tak by její přání snad šlo vyplnit. Mám na vás dvě otázky.

1.Jaké plemeno je na výcvik myšilovectví nejvhodnější? (Raději bych psa menšího.)

2.Je vůbec 10.letá dívka schopná vychovat myšiloveckého psa?

prosím Vás (Bohunka Bláhová, 16. 10. 2006 12:39)

myšky musíme hubit, protože dělají škodu a roznášejí nemoce, ale není správné z toho dělat sport a zábavu pro lidi a jejich nudící se domácí mazlíčky, kteří loví pro zábavu a ne pro obživu. Celé se mi to nějak nelíbí, promiňte

Poděkování (Filípková, 13. 10. 2006 16:17)

Děkuji za přednášku O výcviku pohrabové analýzy. Členění přednášky bylo logické s bohatým obrazovým doprovodem.

Pepík (smrt hlodavce, 13. 10. 2006 10:25)

smrt hlodavce nastává v případě psích myšilovů rychleji, je to daleko humánnější než u koček, které obě´t často dlouho mučí a dělají si z ní hračku

kde jsou kočičky (Růža, 13. 10. 2006 10:23)

myšilovectví je nedna z nejužitečnějších loveckých disciplín s praktickým významem pro člověka. Lidé ji mají nesprávně zafixovanou s kočičkami, jsem ráda, že někdo upozornil na zásluhu psů o likvidaci těchto nebezpečných hlodavců. přesto kočičky nelze podceńovat a měla by jejich technika být také dokumentována.

Blahopřání korespondentce Smrkové (redakce, 08. 10. 2006 17:56)

Vážená a milá paní Věro Smrková,

dovolte, aby Vám celá naše redakce popřála vše nejlepší k Vašemu svátku a jako projev upřímnosti našeho blahopřání posíláme Vám do redakce "Kočky" několik drobných pozorností.

1. Plakát s portréty vítězů všech 17.dosavadních mistrů světových šampionátů v oběhovém myšilovectví,

2. Stolní kalendář Myši a psa na rok 2006,

3. Plán akcí našeho svazu na příští rok,

4. Tričko s logem našeho svazu.

Jelikož je nám paní Květy Brůhové také líto, posíláme výše jmenované pozornosti dvakrát. Doufáme, že budete mít z našich dárků stejnou radost, jako my máme z každého Vašeho příspěvku.

Redakci (Věra Smrková, 07. 10. 2006 08:03)

Nebubu se vyjadřovat k útokům na mou osobu kvůli drobné matematické nepřesnosti. Na podobné výpady jsme z vaší strany zvyklí (co také čekat od lidí, nutící své psy obíhat díru s myší, notabene s myší radioaktivně postiženou).

Naše členka, pí Brůhová podávala již v roce 1973 oficialní protest k vaší spřátelené organizaci "The dog and the mouse" v Kanadské Otavě proti soutěžím v myšilovu. Nejen, že jí nebylo vyhověno, ale od té doby jí pravidelně chodí pozvánka na Mistrovství kanadských myšilovů a následně ročenka výtězů.Pokládám to za vyložený výsměch a Květušky mi je upřímě líto.

Odpověď čtenářce Smrkové (redakce, 05. 10. 2006 15:14)

Nemá smysl přít se o to, kolik je 150 minus 126. Chtěla jste pravděpodobně uvést, že hrabošů bylo vypuštěno 200. Nebylo. V Kamenickém Šenově bylo po ukončení soutěže vypuštěno dvacet myšic horských, označených radioaktivním izotopem jódu, a to za účelem radiometrického sledování prolínání populací. Jedná se o projekt Evropské unie realizovaný v naprostém souladu s českou legislativou. Vypouštění hrabošů před soutěžemi MCA je typický produkt pologramotné novinářské lůzy a byl by zázrak, kdyby se takovéto lži nechytl nikdo z „Kočky“.

Kamenický Šenov (Věra smrková, 05. 10. 2006 08:41)

Nestačím se divit, co tu píšete! Kalous ušatý se musí červenat studem. Z dobře ověřených zdrojů se k nám doneslo, že před vaší soutěží, bylo v Kamenickém Šenově vypuštěno 150 hrabošů. Takže výsledek vašich závodníků je -74. To je popření celodení práce cca 10 párů "vašich" kalousů.

Vážená paní Smrková (redakce, 04. 10. 2006 13:39)

Děkujeme za zajímavý komentář.Nicméně musíme připomenout několik základních faktů. Špičkový myšilovecký pes potřebuje na ulovení hraboše v průměru 10-15 minut, a to včetně záčuchového období. Během běžného tréningu tak usmrtí takový počet škodlivých hlodavců, jako dva páry kalouse ušatého za jeden den v krmném hnízdním období. Například letos v Kamenickém Šenově bylo během jediného soutěžního dne na ploše 60 ha uloveno 126 hrabošů, to jest denní počet úlovků 23 párů kalousů, či 17 párů puštíků v krmném období. Přitom nedochází k ulovení na zemi hnízdícího ptactva, to jest tolik oblíbené kořisti toulavých koček.

Souhlasíme s Vámi tedy jenom potud, že kočka je nedostižná v hubení škůdců v zemědělské zástavbě, nicméně na poli a v přilehlých remízcích je větší škodnou, než samotný hraboš. Realizace myšiloveckých závodů je tak velice užitečným počinem nejen vzhledem k množství ulovených hrabošů, ale i vzhledem k absenci kočky domácí v polnostech během soutěží.

Zrušení myšilovu (Věra Smrková, 04. 10. 2006 12:29)

Jsem předsedkyní klubu "Kočka přítel člověka" a již roky vedu spor na mezinárodní úrovni za zrušení myšilovu psů. Vaši "borci" se namohou s našimi chovanci ani srovnávat. Příroda zvolila hlavním predátorem myší kočku a nikoli psa (ať křížence ovčáka, či jiného podvraťáka). Myslím, že daleko důležitější, než správný zádup je smrt hlodavce!

Souhlasím s redakcí (K. Kačírková, 02. 10. 2006 12:30)

I já bych se přikláněla k názoru, že podobní "Alfíci" by měli být ze soutěží nemilosrdně vyloučeni. V Choceradech náš pes přišel díky Alfovi minimálně o 150 bodů a tudíž se propadl z 5. na 12 místo.

Pro informaci (nezlobte se, že se nepodepíšu, 30. 09. 2006 12:09)

Možná si někdo stejně jako já láme hlavu nad tím, čím je pes Nero tak výjimečný, že vyhrává jednu soutěž za druhou. Ničím!! Ale jeho majitel je synovec předsedy poroty. Vzhledem k tomu,že tento člověk sedí na tomto postě již tři roky a nevypadá to, že bychom se ho v brzké době zbavili, budeme se s Nerem setkávat i nadále.

Vážená paní Nachmillnerová (redakce, 26. 09. 2006 12:59)

V diskusi na těchto stránkách Vám musíme odpovědět stejně, jako před týdnem v Choceradech. Podle současných pravidel MCA nemůžeme klasifikovat vyššími bodovými stupni psy, kteří nejsou schopni dostatečně rychlého oběhu. Od počátku chudá poslechová analýza Vašeho Alfíka vytrácela se během soutěžní sestavy úplně. Navíc Váš cvičenec svým neopodstatněným štěkáním narušoval poslechové analýzy ostatních borců. Jistě se na nás nebudete zlobit, když Vašeho psa budeme nadále považovat za výkonově i charakterově slabého a smíříte se s názorem hodnotící komise, že nejúčelnějším přínosem pro rozvoj myšilovectví bude, podobné psy, jako je ten Váš, do vyšších soutěží vůbec nenominovat.

Dotaz (Zdena Nachmillnerová, 25. 09. 2006 17:08)

Můžete mi někdo vysvětlit, ale rozumně vysvětlit,proč zcela zjevně jakákoli porota v jakýchkoli soutěžích tak strašně okatě nadržuje německým ovčákům a jejim křížencům?

A proč tak zcela hrubě a vysloveně sprostě bodově okrádá westíky?

Úvod
Vítězná sestava
Sestava malých plemen
Dějiny českého myšilovu
Dějiny světového myšilovu
Peru 1948 -1956
Z tvorby našich členů

VÝSLEDKY