ALTRES ACTIVITATS STEAM 23-24
ALTRES ACTIVITATS STEAM 23-24
VISITA AMBAIXADORA DE LA CIÈNCIA
Des del projecte Steam, el passat dimarts 21 de novembre, l’alumnat de 4t d’ESO va rebre la visita de la Maria Leyva, estudiant de sisè de medicina a la URV, ambaixadora de la Ciència i membre de la comunitat de Fellows de la Fundació La Pedrera, en el marc de la setmana de la ciència 2023.
La comunitat de Fellows la conformen joves amb inquietud, talent i passió per la ciència i la tecnologia que han participat en alguns dels programes de Science Academy.
La iniciativa Ambaixadors de la Ciència pretén acostar les experiències de recerca d’aquests joves als centres educatius de secundària del territori català, i promoure la participació de l’alumnat en iniciatives que estimulin la seva vocació científica i tecnològica.
Durant la xerrada va parlar de la seva trajectòria acadèmica i de les pors, dubtes i inquietuds que normalment sorgeixen quan es tracta de prendre una decisió sobre què estudiar en el futur. També va explicar els projectes que realitza la Fundació La Pedrera i va respondre dubtes del nostre alumnat.
Trobada de la Comunitat Territorial STEAMCat
El dimecres 22 de maig es va celebrar la Trobada de la Comunitat Territorial STEAMCat al campus de la URV de Tortosa. Els centres de les Terres de l’Ebre i Baix Camp que formem part del projecte STEAMCat vam celebrar una fira de projectes, en la qual els nostres alumnes van exposar i explicar els projectes propis del nostre institut, els quals tenen com a eix vertebrador el vent, així com conèixer els d’altres centres. També van participar en diferents tallers.
Els projectes que vam exposar són: “Juguem amb el vent”, de 1r d’ESO; “Aprofitem el vent”, de 2n d’ESO; “Avions de paper”, de 3r d’ESO; i “Meteorologia robòtica”, de 4t d’ESO.
El centre va estar representat pels alumnes: Artur Achmiz, Isaac Pino, Núria Rodríguez i Anna Segarra, de 1r d’ESO; Martina Bautista, Amaia Climent, Marta Colom i Èrika Ortiz, de 2n d’ESO; Núria Cabús, Xènia Díaz, Noa Freixes i Laura Giménez de, 3r d’ESO; Júlia Bes, Berta Cerdà, Mali Espinel, Paula Rodríguez i Abril Valls, de 4t d’ESO, que van obtenir el premi a la Col·laboració interdisciplinària.