En aquest espai trobareu llibres per a totes les edats per treballar la diversitat familiar, els rols de gènere, el paper de les dones a la història, la sexualitat, la transexualitat, l’abús sexual o la violència de gènere.
Butlletí editat pel Seminari de Bibliografia Infantil i Juvenil de Rosa Sensat amb una selecció de novetats i recomanacions que pel seu interès ( Primavera 2022).
La Biblioteca de l’Institut Menéndez y Pelayo de Barcelona, edita,en el seu bloccrecomanacions de literatura juvenil, en el seu blog
Us enllacem a l’espai d’aquest web del Servei Educatiu del Garraf on podeu trobar allotjada la nova guia, així com també les d’edicions anteriors elaborada pel Grup de treball de Literatura Infantil del Garraf
Al Pla de l’Estany, dins el seminari Dinamització de les Biblioteques Escolars, han elaborat un material per presentar i realitzar a l’aula activitats de conta-contes amb la dinàmica del kamishibai, el teatret de fusta japonès.
Les Biblioteques públiques de Catalunya organitzen el concurs Llegir té premi per fomentar la lectura individual i la creació de clubs de lectura entre infants i joves durant les vacances d’estiu.
El programa biblioteca escolar puntedu ha engegat la campanya Biblioteca oberta pensada per:
Difondre bons exemples de funcionament de BE de centres educatius.
Crear xarxa de biblioteques escolars.
Article que ens comenta la visió de la Biblioteca Escolar com espai per facilitar l'ampliació de continguts, accés a nous recursos i foment de la lectura i la participació .
Al baix Ebre ens esperen diferents maletes per a primària i secundària que permeten abordar la diversitat sexual, els estereotips... També inclou la maleta coeducativa en anglès.