UDGIVELSER
SKAGEN SKYLINE: Single, januar 2018
TINO: Album, april 2018
SKAGEN SKYLINE: Single, januar 2018
TINO: Album, april 2018
SKAGEN SKYLINE
Debutsingle udgivet januar 2018
Tekst & Musik: TINO
Producer og produktion: TINO, Carsten Nielsen & Danophone
Mix og mastering: Audio Mixing & Mastering, Holland
Cover art: Lars Nielsen, Kommuniklame
Videoproduktion: Thomas Kollerup, Jensen & Jensen
I et lille rødmalet redskabsskur, sad vi i en brandert af de store
Paderborner-petting som en trøst, lad os drikke ud nu og ranke vores bryst
Her boede Kongen tilbage i sin tid, nu er kunstnere og kloge flyttet ind
Aboriginal-Skagbo er fordrevet, se lige på mig og sig det er løgn
Skagen Skyline – Set i lyset fra Pier 4
Skagen Skyline – Hele byen sat op til lir
Skagen Skyline – Hvert et sejl i byen sat til
Skagen Skyline – P. S. Krøyer på LSD
Da tequila sunrise den stod op, fløj Beverly Bundgarn op og råbte
Turisterne de rager på vores piger, lad os gå ud og klappe nogle turister ned
Hvordan er det lige at være havnet, i fralandsvind på jetset-playground
Hvordan synes du egentlig selv det går, smid din trosse nu og gå fra borde
Skagen Skyline...
Fisker-Thomas og Rav-Larsen - i en heftig pas-de-deux
Bundgarnsfiskere og turister - tørner sammen på oprørt sø
Jeg vil have Skagen, jeg vil have Skagen, jeg vil have Skagen tilbage igen
Mød mig i aften nede på Skansen
Mød mig beredt helt ude ved grænsen
Fladen Grund og Dokkerbanke
Tag lige og spil noget Højen Honky-Tonk
Skagen Skyline...
Debutalbum april 2018
Tekst & Musik: TINO
Producer og produktion: TINO, Carsten Nielsen & Danophone
Mix og mastering: Audio Mixing & Mastering, Holland
Cover art: Lars Nielsen, Kommuniklame
Videoproduktion: Thomas Kollerup, Jensen & Jensen
De satte kvier på græs i går, det er tidligt for det er tørt i år
Ryå ranger vogter sin hjord, Kaas Cowboy på sin Ford
Damfennerne damper af varme, altings mor og altings barm
Hun brygger sin bryg i grødens gryde, hyld mig ind nu og lad mig nyde
Wild vildmose, jeg overgiver mig
Wild vildmose, jeg kryber i læ
Vild, vildere, vildmose
Wild vildmarks-blues
Stille stilhed lukker mig inde, stor storhed stemmer mit sind
Det går mod aften og skyggerne er flade, et sted derude gør en hund i en lade
En enkelt lygte ude i Luneborg Kær, jeg troede ikke der boede mennesker her
En sort nimmer med kurs mod sin pige, lun Luneborg hende han kan lide
Wild vildmose…
Kartoffelkonger i mosens muld, det dybe dynd det gemmer på guld
Og ørnen hænger i ingenmandsland, han lurer lurevornt på mus og mand
De henter kvierne hjem i morgen
De henter kvierne hjem i morgen
De henter kvierne hjem i morgen
De henter kvierne hjem i morgen
Wild vildmose…
Tylstrup og Thise, jeg har været der før
Læsø og Løkken, jeg ser dem i drømme
Harken og Hørby, vågner op by night
Home ved Hals, der boede jeg som knægt
En flække er en flække, og en egn er en egn
Med hjemme er kun det sted, du kan kalde dit eget
Det er hjemme, hjemme, hjemme…
Hulsig og Højen, oppe sønden for nord
Gåser og Gjøl, ligger som perler på en fjord
Bolle Hede og Bolle Enge, klinger meget lidt kysk
Mosbjerg og Milbak, Rocky Mountains på jysk
En so er en so, hun holder mest af sine egne
Men den her egn, den skal ingen forklejne
Det er hjemme, hjemme, hjemme…
Thorshøj og Tårs, rigtige mandfolk sparker pung
Hirtshals og Hanstholm, jeg ville være fisker engang
Moseby og Kås, skal du have et lag tørre tæsk
Rubjerg og Råbjerg, det er wild, wild, wild west
En mand er en mand, og et ord er et ord
Det er sådan landet ligger, på den egn vi bor
Det er hjemme, hjemme, hjemme…
Vi svor engang til evig tid – dengang kunne ingen af os se
Hvor langt der faktisk er – ud til den alleryderste stjerne
Du kom fra engene – jeg kom fra byen
Det var i Heartland – lidt øst for Try
Hvor landmanden han er konge – vi var vilde og frie og unge
Så vilde, frie og unge som man nu engang kan blive
Når man som os er født til et helt almindeligt liv
Vi snakkede om at sige farvel – rejse ud og finde lidt lykke og held
Derude hvor livet går i Zen – hvor rastløse sjæle de finder hjem
Vi svor engang til evig tid – dengang kunne ingen af os se
Hvad dagen i morgen ville bringe – vi stod ved havet og byttede ringe
De ting vi skrev i strandens sand – blev taget igen af vind og vand
Vi lovede hinanden at være nær – hvis noget blev tosset, træls og tvært
Så tosset, træls og tvært som det nu engang kan blive
På overskyede dage i et helt almindeligt liv
Vi drømte vel om at sige farvel – rejse ud og finde lidt lykke og held
Derude hvor livet går i Zen – hvor rastløse sjæle de finder hjem
Vi svor engang til evig tid – dengang kunne ingen af os se
At vi kunne blive væk fra hinanden – under rejsen til det fjerne
Jeg vendte mig væk et kort sekund – du var væk da jeg igen vendte rundt
Sort sol og nat forude – jeg var alene, bange og blue
Så alene, bange og blue som man nu engang kan blive
Ved udsigten til at miste alt der engang var sit liv
Nu er det tid at sige farvel – og jeg vil ønske dig lykke og held
Derude hvor livet går i Zen – hvor rastløse sjæle finder hjem
I et lille rødmalet redskabsskur, sad vi i en brandert af de store
Paderborner-petting som en trøst, lad os drikke ud nu og ranke vores bryst
Her boede Kongen tilbage i sin tid, nu er kunstnere og kloge flyttet ind
Aboriginal-Skagbo er fordrevet, se lige på mig og sig det er løgn
Skagen Skyline – Set i lyset fra Pier 4
Skagen Skyline – Hele byen sat op til lir
Skagen Skyline – Hvert et sejl i byen sat til
Skagen Skyline – P. S. Krøyer på LSD
Da tequila sunrise den stod op, fløj Beverly Bundgarn op og råbte
Turisterne de rager på vores piger, lad os gå ud og klappe nogle turister ned
Hvordan er det lige at være havnet, i fralandsvind på jetset-playground
Hvordan synes du egentlig selv det går, smid din trosse nu og gå fra borde
Skagen Skyline...
Fisker-Thomas og Rav-Larsen - i en heftig pas-de-deux
Bundgarnsfiskere og turister - tørner sammen på oprørt sø
Jeg vil have Skagen, jeg vil have Skagen, jeg vil have Skagen tilbage igen
Mød mig i aften nede på Skansen
Mød mig beredt helt ude ved grænsen
Fladen Grund og Dokkerbanke
Tag lige og spil noget Højen Honky-Tonk
Skagen Skyline...
COLUMBIA
Bakkerne lå – som Stilhedens Hav, Lyst op af månen – i et skær af rav
Det var mig og Beverly – Hottentot og Palle P, Fire hvalpe med en 10 tommer Bacho – og med fortsæt til at bryde ind
Ind i kommunens - kommunale pumpestation, Rensningsanlæg med – indlagt telefon
Vi havde et nummer fra avisen – 13 tal på en lap papir, 13 tal til touch of freedom – 13 tal til himmelsk lir
Der var lang vej fra Home til Houston
Langt fra Home til Himlen den nat
Columbia we hear you, we hear you
Tag os med og flyv os væk
Princen gik rundt – vi røg os til mod, Før vi ringede op – jeg kan se dem endnu
Øjne med frygt og forventning – i glødens skær, Snotnæser på vej til at blive – mandfolk nu og her
Crippen og Young – på farlig mission, For homeboys som os – en helt ny dimension
Kan du se noget deroppe Young – oppe bag himlens skyr, Er der virkelig noget derude – bag Hals Barre Fyr
Der var lang vej fra Home til Houston...
Som gik vi ombord – i Pagtens Ark, For at redde os ud af – Home after dark
Transit via Houston til himlen – med spaceshuttle list, Før solen stod op igen – og fanden han tog de sidste
Bakkerne lå – som Stilhedens Hav, Lyst op af månen – i et skær af rav
Det var mig og Beverly – Hottentot og Palle Pu, Fire hvalpe med en 10 tommer Bacho – og med forsæt til at bryde ud
I samme øjeblik du kom ind ad den dør
I samme øjeblik løb min motor tør
Jeg måtte ud af den bule, eller skaffe en gun og en kugle
Jeg måtte have dig pige, eller gøre alting forbi
Et sjovt deja-vu for en mand der var blind
Et sjovt deja-vu ridset ind i et sind
Jeg havde ikke set dig før du trængte mig op i et hjørne
Og ramte mig rent med din Colt 38
Halina, skal vi køre til havet i nat
Med slukkede lygter kan vi sidde så tæt
Halina jeg vil med op under himlens bue
Ud over havet og forsvinde derude
Vi sletter hvert et spor, de finder os ikke
Der er kun dig og mig, der hvor vi skal hen
Jeg vil ikke gemme dig væk, jeg vil vise dig frem
Men også beskytte dig lidt mod alle dem
Som ikke synes de kan lide, det de tror de kan se
Som ikke vil vide af sådan en som dig
Men jeg ser din silhuet, din sjæls kopi
To sorte øjne som jeg vil drukne mig i
Jeg ser en lille pige med håb og drømme indeni
Jeg vil give mit blod for at få dig nu
Halina, skal vi køre…
Sigøjnersæk, kartoffelpolak
Skævøje, nigger og perkerpak
De vil snakke og håne og ønske dig tilbage
Og gøre det her til verdens fattigste land
Lyset over den her by, det er dunkelt som i et kapel
Tungt at bære som en kappe af bly, det hvide snit lagt med skalpel
Ja, og pulsen på det her sted, er som takten i en gammel Bukh
Gaddagung, jeg må afsted, sæt mig fri og luk mig ud
Jeg tager afsted i nat til Bremen, i morgen vil jeg vågne op i Napoli
Cosa Nostra på Sicilien, jeg vil vælte mig i Rom og Wien
Jeg vil leve livet farligt i Kingston og skabe mit tosset i Port of Spain
Sparke hver en dør i verdens ind og tænke lidt på dem derhjemme
Præsten prædiker om de sidste tider, ministeren messer indsmigrende og glat
For en sjæl og en vælger mere, den sidste nadver belagt med skat
Og det er øje for øje og tand for tand, og skrab dig lykkelig på et lod
Millimeterretfærdigt bingoland, rul en hjemmerullet og skod dit skod
Jeg tager afsted…
Havfruen sidder som forstenet, imens livet flimrer forbi
Jeg må afsted før det er for sent, du kan kalde det hjemland-fobi
Jeg kan høre det regner lidt i nat, himlens tårer falder derude
Jeg kan ikke sove skønt jeg er træt
Udlængslen banker på min rude
Flyv lille fugl flyv ud, spring lille buk spring ud
Flyv lille fugl flyv ud, for det hele det venter derude
Jeg tager afsted…