Om forløbet
Omdrejningspunktet for forløbet er emnet hekse.
Selvom emnet ligger uden for situationer, eleverne vil møde i en almindelig kommunikationssituation, træner forløbet højfrekvente ord og udtryk.

Særligt har forløbet fokus på udtale, som man i forløbet kan arbejde med på en ufarlig måde via vrøvlende tryllerier.

Forløbet efterstræber at skabe en tryg og sjov ramme for danskfaget, hvor eleverne kan udtrykke sig og skabe sammen på en måde, hvor fællesskab fylder meget, og fejl fylder lidt.

Eleverne er i høj grad medskabere og får en aktiv rolle og ansvar.

Man kan med fordel benytte forløbet til at tale om dansk kulturhistorie: Hekseafbrændringer og Sankt Hans-traditionen. Det er mere og mere udbredt ikke at brænde hekse pga. en opmærksomhed på historiens virkelige hekse.