Atorguem puntuació
Fem que el personatge ens doni una certa quantitat de punts per cada resposta correcta.
Aquests “punts” han d’anar augmentant cada vegada que encertem una resposta, és a dir, anirà variant el seu valor. Per poder controlar la variació d’aquest valor, hem de fer servir un nou concepte, el de variable.
Seguim amb el projecte 'quiz'.
Anem a la categoria Variables i creem una variable
amb el nom de "Puntuació" (o qualsevol altre nom que vulguem, tot i que és recomanable posar noms que tinguin relació amb el que volem que guardi per tal que el programa sigui més clar de seguir).
Un cop hem creat una variable, el bloc ofereix les possibilitats següents:
Un cop creada la variable hem de donar-li un valor inicial.
Per tal que cada vegada que comencem el joc la variable “Puntuació” parteixi del valor inicial que hem decidit, hem de col·locar el bloc corresponent a l’assignació just després de la bandera verda.
El valor de la variable apareix a la pantalla si la hem marcat al definir-la. Podem canviar la forma de visualitzar-la quan estem executant el projecte clicant a sobre.
Hem d’aconseguir que, quan es cliqui la bandera verda, el nostre personatge digui 2 frases i després faci 2 preguntes. En funció de la resposta a cada pregunta, el personatge ha de dir una cosa o una altra. A més, si la resposta és correcta el personatge ens donarà 10 punts. A la pantalla hi ha d'aparèixer un comptador de punts.
Com que som programadors i programadores parlem de…