Slant-viestin kilpailuohjeet
Neliosuuksinen kahden hengen joukkuein juostava viesti, jossa ensimmäinen parista juoksee ensimmäisen ja kolmannen osuuden ja toinen parista toisen- ja neljännen osuuden. Viestikapulana toimii emit-kortti, jonka numeron joukkue on ilmoittanut. Muista antaa emit kortti vaihdossa seuraavalle juoksijalle. Aika otetaan vain emitillä, varmista että korttisi toimii. Tapahtumaa kuvataan kilpailukeskuksessa / maastossa ja se on katsottavissa Youtubesta.
Sarjat: Miehet, naiset, sekasarja (mies ja nainen).
Matkat, radat ja rastimääritteet: Viestin yhteispituus n. 9,4 km. Hajonnat ovat käytössä. Rastimääritteet ovat kartassa ja lisäksi kartalle painettu rasti numero ja koodi (esim. 4-65)
Numerot: Kilpailussa käytetään rintanumeroita, jotka palautetaan juoksun jälkeen laatikkoon.
OMAT HAKANEULAT !!
GPS-seuranta: Osalla joukkueista on gps-laitteet. Kilpailukeskuksen listalta selviää seurantaan valitut joukkueet.
Kartta: 1:7500/5m, 5/2026, Jarmo Pikkarainen. Tyhjemmillä alueilla metrisiä kiviä otettu kartalle.
Lähtö: klo 18.00 yhteislähdöllä. Lähtöviitoitusta noudatettava K-pisteelle asti.
Vaihto: Emit korttia vaihdetaan puomilla, jonka jälkeen suunnistaja juoksee karttatelineelle, joka on lähtöviitoituksen varrella ja ottaa OMAN KARTAN. VÄÄRÄN KARTAN OTTANUT HYLÄTÄÄN.
Muuta: Verryttely kilpailukeskuksen ja parkkipaikan välisellä tiellä tai mallisuunnistus radalla (kartat lähtöpaikalla, palauta juoksun jälkeen uudelleen käytettäväksi). Vaihto sulkeutuu klo 20.00. Sen jälkeen kaikki juoksematta olevat joukkueet voivat juosta radan, mutta heille ei oteta jäjestäjien puolesta aikaa.
Aika otetaan emitillä loppuleimauksesta, varmista että korttisi toimii ja muista tulla leimantarkastuksen kautta. Kirikamppailussa maalituomari (Tepu) ratkaisee voittajan. Palkintojen jako tulosten selvittyä. Mahdollisuus myös omatoimi suunnistukseen radat 1,7 ja 3,1 km, rasteilla liput.