GPS-seuranta: 1-2 osuudet & 3-4 osuudet
Kiitokset
20. Slant-viesti on nyt juostu. Aika näyttää, jäikö tämä viesti viimeiseksi.
Tällä hetkellä olo on väsynyt, mutta ennen kaikkea tyytyväinen. Tapahtuma onnistui hienosti, ja haluamme esittää lämpimät kiitokset kaikille osallistujille. Erityiskiitos kuuluu suunnistajille, jotka saapuivat kauempaakin juoksemaan tätä viestiä.
Suuret kiitokset LS-37, Suunta Jyväskylälle sekä Lauri Pohjolalle GPS-seurannan toteuttamisesta.
Kiitämme myös ICT- ja karttapalvelu Peltosta sekä YouTube-lähetyksen tuotantoryhmää: Hannua, Petriä, Heljää (maalialueen kuvaus), Lassea (juoksukamera) ja Satua (viimeisen rastin kuvaus).
Kiitos Markulle arvokkaasta avusta tulospalvelun ja tarkastuksen parissa ja Laurille slant sivujen ylläpidosta.
Lämpimät kiitokset myös maanomistajille yhteistyöstä sekä erityisesti Timo Salmelle tapahtumapaikan mahdollistamisesta.
Lisäksi haluamme kiittää palkintojen lahjoittajia: Sysmän Luomuherkkuja, Noshia, Kauraleipomo Kakraa ja Rexiä.
Kiitos kaikille mukana olleille – kilpailijoille, talkoolaisille, yhteistyökumppaneille ja tukijoille. Teitte 20. Slant-viestistä onnistuneen tapahtuman.
Tepu, Pirjo ja Pasi
Ratamestarin mietteitä
20. Slant-viestin maasto poikkeaa aiemmista täysin – luvassa on aivan uusi ja varmasti mielenkiintoinen näyttämö viestille. Alue tarjoaa paikoin erinomaista näkyvyyttä ja vauhdikkaita, helposti edettäviä osuuksia, joissa jalka saa todella rallattaa. Väliin mahtuu kuitenkin myös tiheämpiä kohtia, joissa näkyvyys heikkenee nopeasti ja suunnistuksen tarkkuus korostuu.
Maapohja on pääosin hyväkulkuista, mutta etenkin joissakin rinteissä löytyy myös kivisyyttä, joka kannattaa huomioida vauhdinjaossa. Kartalla on kuvattu paikoin melko pieniäkin kiviä silloin, kun muuta kuvattavaa ei ole ollut runsaasti. Kokonaisuutena kartta on kuitenkin erittäin selkeälukuinen ja tuttuun tapaan Jarmo Pikkaraisen laadukasta käsialaa. Varoituksena maastoon on merkattu punakeltaisella nauhalla piikkilanka aidan rippeet, tosin reittien ei pitäisi niihin juuri osua.
Uskon viestin pysyvän erityisesti kahdella ensimmäisellä osuudella melko tiiviinä, ja ratkaisut alkavat muodostua tuttuun tapaan vasta kahdella viimeisellä osuudella. Siinä vaiheessa väsymys alkaa painaa, ja samalla myös virheiden mahdollisuus kasvaa.
Toivotan kaikille mukavaa viestiä, onnistuneita suorituksia sekä hyvää treeniä kohti Jukolaa!
Pasi Valkonen
Slant-viesti juhlii 20. kertaa – tervetuloa mukaan 2.6.2026!
Kesän vauhdikas ja hyväntuulinen viestijuoksu järjestetään jälleen, kun Slant-viesti juostaan
tiistaina 2.6.2026 Hartolan Koitissa. Tänä vuonna tapahtuma on erityinen, sillä kyseessä on 20.
juhlaviesti – kaksi vuosikymmentä suunnistuksen iloa, joukkuehenkeä ja unohtumattomia hetkiä.
Kilpailu alkaa perinteiseen tapaan yhteislähdöllä klo 18.00, jolloin kaikki joukkueet pääsevät
starttaamaan matkaan yhtä aikaa. Käytössä aivan uusi kartta sekä maasto, jonka kartoittajana on
tuttuun tapaan Jarmo Pikkarainen.
Slant-viesti on ennen kaikkea yhteisöllinen tapahtuma, jossa tärkeintä ei ole voitto, vaan hyvä
harjoitus Jukolaa varten. Mukaan ovat tervetulleita niin kokeneet juoksijat kuin rennomman
kisafiiliksen ystävät. Kokoa työporukka, kaverijoukkue tai seuratiimi ja tule mukaan juhlistamaan
viestin 20-vuotista historiaa. Sarjat tuttuun tapaan; miehet, naiset ja sekajoukkueet. Tapahtumasta
tulee perinteisesti Youtube lähetys Peltosen Hannun toimesta.
Ilmoittaudu jo nyt, mutta viimeistään 29.5.2026 sähköpostilla pasi.t.valkonen@gmail.com