Reisverslagen 2022

Verslag De Wolfskuil in Ommen, 7 t/m 14 oktober 2022

‘Wat is belangrijker’, vroeg Grote Panda,

‘de reis of de bestemming?’

‘Het gezelschap’, zei Kleine Draak.

En zo was het. Een gezelschap 50 plussers van zeer divers pluimage. Dit leverde vaak interessante tafelgesprekken op. En ook waren de gezamenlijk genoten maaltijden zeer gevarieerd, elke dag werden deze door een wisselend team van twee deelnemers bedacht en bereid.

De accommodatie was prima, genoeg slaapkamers en sanitair, grote goed geoutilleerde keuken met open verbinding naar een ruime huiskamer. En mooi gelegen, we stapten bij wijze van spreken zo vanuit ons bed het bos in. Ook het weer was ons goed gezind. Elke dag werd er uitbundig gefietst en gewandeld, in kleinere of grotere groepen. Twee maal gingen we gezellig uit eten. Ook  gingen we op de fiets naar Kasteel Het Nijenhuis in Heino, een mooi museum met beeldentuin.

Kortom, een gezellige en actieve vakantie week.

Begeleiders: Cora en Coen.

Verslag steden- en cultuurreis Wenen, 17 t/m 24 september 2022

Begeleiders: Anneke en Meia.

Verslag Pabu (Bretagne), 1 t/m 13 september 2022

Begeleiders: Coen en Gerard.

Verslag steden- en cultuurreis Boedapest, 10 t/m 19 juni 2022

Het was een tijdje spannend of de reis door zou gaan door de oorlog in de Oekraïne en corona. Maar zoals te zien: het is gelukt met 19 deelnemers.

We hadden de nachttrein vanuit Amsterdam naar Wenen, waardoor sommige kennismakingen al snel plaatsvonden. Na een ruime stop in Wenen kwamen we via station Boedapest-Keleti, sommige lopend en anderen met de taxi, aan in City Hotel Unio.

Doordat een van de deelnemers een vriend met een hongaarse vrouw heeft, hadden we een leuke informatieve bijeenkomst en vragenronde. Zij vertelde ons veel ins en outs over Boedapest, wat een goede start was voor de vakantie.

De koffiekring vond dagelijks plaats, waar al gaandeweg steeds actiever informatie werd uitgewisseld. En men elkaar vond om ieder op z'n eigen manier uitstapjes te maken, of te doen waar je zin in had.

Activiteiten die o.a. zijn ondernomen (openbaar vervoer voor 65-plussers is gratis):

Boedapest is een mooie historische stad aan de Donau, de sfeer is westers, het openbaar vervoer is verrassend goed. Een stad om te ontdekken en naarmate je er langer bent valt er meer te ontdekken. Het eten is er goed tegen een mooie prijs.

Gaandeweg de week kregen een aantal mensen wat meer de behoefte om naar buiten te gaan, waardoor men het openbaar vervoer en de bezienswaardigheden wat verder van het hotel in het groen opzocht.

De laatste avond hebben we gezamenlijk gegeten en naar Klezmer muziek geluisterd wat een mooie afsluiting van deze reis was.

Nadat we nog bijna iemand zijn kwijt geraakt op de terugreis, zijn we allen gezond en wel en vele mooie momenten rijker veilig thuis gekomen.

Begeleiders: Gerard, Cily en stand-by Coen.