ESGLÉSIA DE STA CREU D'HORTA

FITXA TÈCNICA

1614599565572 - ARNAU ROCAFULL MARQUEZ.jpg

Dificultat: baixa-mitja

Tipus de camí: Sortim d'Osor caminant per la carretera que baixa a Anglès i ens desviem al cap d'uns pocs centenars de metres cap a una camí que ens porta a la pista forestal que puja direcció a la taverna del Sobirà. Seguim aquesta pista al llarg d'uns 5 km aproximadament sense desviar-nos fins arribar al Coll del Cirerer. Aquí enllaçarem amb el GR-178 i la ruta de les ermites que, després d'uns 600 metres, ens portarà fins a l'església de Santa Creu d'Horta. Des d'aquí, probablement, seguirem el GR que ens portarà fins a l'arbre momumental "Roure de Can Iglésies".

Distància: 13 km (anada i tornada des del poble)

Desnivell: 436 m

Recorregut/track

mapa - ARNAU ROCAFULL MARQUEZ.jpg
desnivell - ARNAU ROCAFULL MARQUEZ.jpg

Desnivell

recorregut - ARNAU ROCAFULL MARQUEZ.jpg

Recorregut

PER QUÈ ÉS EL CIM DEL MEU MUNICIPI

L'església de Santa Creu d'Horta és un bonic exemple del nostre municipi, Osor. És una església situada a la vall de Santa Creu, entre Sant Hilari i Osor. Està documentada des de l'any 902 i va ser afectada pels terratrèmols del segle XV. L'edifici actual és del segle XVIII, barreja de barroc i neoclàssic. Al segle XIX s'hi va construir adossada la rectoria.

L'església està situada en un paratge de boscos espessos espurnejat de masos. A més, des de l'església s'arriba a l'impressionant arbre momumental "Roure de Can Iglésies" a través d'una curta, però bella excursió.

Hem escollit aquest indret enlloc d'algun cim (com Sant Benet o Roc Cercenedes) degut a la dificultat o duresa de les altres rutes, així com també perquè farem la sortida tots els nens i nenes de primària.