SEPTIMA E

28.6. 2022

SPORTOVNÍ DOPOLEDNE

27.6. 2022

Společné sportovní dopoledne se třídou 2.A - basketbal, volejbal, pingpong a piškvorky.

POZNÁVACÍ ZÁJEZD DO JIŽNÍ ANGLIE 12.6. - 17.6. 2022

Ve dnech 12. - 17.6. 2022 se třídy 6.e, 6.F, 5.F, 4.E zúčastnily poznávacího zájezdu do Jižní Anglie.

Oproti běžným představám a očekáváním nás od okamžiku odjezdu, po celý pobyt, až do návratu z jižní Anglie provázelo slunečné počasí bez kazu. Co splnilo očekávání, bylo nevyhnutelné vyčerpání po příjezdu do Brightonu, nutně spojené s dlouhou cestou skrze několik evropských států, celní kontrolou a přepravou Eurotunelem. Tato únava byla však rozptýlena krásami Brightonských Lanes, honosným Royal Pavilion a volným časem stráveným převážně na oblázkové pláži či na Brighton Pier. Příští den, po zaslouženém odpočinku a seznámení s rodinami, jsme navštívili Portsmouth, kde jsme obdivovali majestátnost lodí Jejího Veličenstva Warrior a Victory, na níž slavně zvítězil a skonal Admirál Nelson. Závěrem dne se naše výprava přesunula do malebného Arundelu a pokochala se hradem a novogotickou katedrálou.

Ráno následujícího dne jsme ve městě Rye prošli věhlasnou Mermaid Street až k St. Mary’s Church, z jejíž návštěvníkům přístupné věže jsme shlédli na celé město a přilehlé okolí. Jedna ze skupin také navštívila Rye Heritage Centre. Příští destinací bylo bitvou proslavené Hastings. Zde se studenti zchladili v pašeráckých jeskyních a znovu se zahřáli při procházce historickým centrem. V Eastbourne (městě, ve kterém studenti jednoho z autobusů byli ubytování u místních rodin) jsme strávili čas na pláži a nakupováním, a celý den byl završen příjemnou procházkou po bílých útesech Beachy Head a koupáním. Během pobytu ve Spojeném království by bylo hříchem nenavštívit hlavní město. Vyrazili jsme tedy poslední den do sluncem rozpáleného Londýna. Do centra jsme se z Greenwich dopravili téměř vyhlídkovým převozem (z jehož paluby jsme viděli například London Eye či Tower Bridge) po Temži směrem do centra. Vystoupili jsme přímo před Westminsterským palácem, u sochy statečné Boudicy. Cesta, kterou jsme zvolili, byla lemována věhlasnými londýnskými atrakcemi; Westminster Abbey, Buckingham Palace, St. Paul’s Cathedral, Tate Gallery a Leicester & Trafalgar Square. Zpět k autobusu nás dopravila kabinková lanovka levitující nad Temží. Cesta zpět byla pro jednu ze skupin ozvláštněna přepravou trajektem s doverskými bílými útesy, a Spojeným královstvím vůbec, v zádech.

CYKLISTICKÝ KURZ ČESKÝ RÁJ 30.5. - 3.6. 2022

Tento týden se uskutečnil cyklistický kurz sext a 2.A v Českém ráji v krásném areálu Drhleny. Na kolech zdolávali kratší či delší výlety, někteří až na Ještěd (102km) nebo hrad Kost, Trosky, Hrubou Skálu, Drábské světničky a jiná zajímavá místa.

PONDĚLÍ 11.4.

Kino Aero - film Než skončí léto (Babyteeth), film je australský, anglicky s českými titulky

PONDĚLÍ odpo 11.4. 2022 - STŘEDA 13.4. 2022

ZEMĚPISNO-BIOLOGICKÁ EXKURZE ČESKÝ RÁJ

ČESKÝ RÁJ (1)

ČESKÝ RÁJ (2)

V pondělí odpoledne jsme se vypravili na Hlavní nádraží a odtud hurá směr Malá Skála u Turnova v Českém ráji. Ubytovna "U Tlusťocha" byla nedaleko nádraží, takže jsme v klidu došli ještě za světla. Večer už jsme se stihli jen navečeřet a následovala volná zábava, včetně večerního volejbálku. Topení začalo topit, ale jen cca 2 hodiny a pak nějak zamrzlo. Naštěstí jsme měli spacáky. Ti, kteří investovali do horolezeckých spacáků, vyhráli, neboť přes noc chalupa doslova vymrzla a probudili jsme se do velmi chladného rána. Ostatní prožili dost krušnou noc. Ráno to zachránil teplý čaj a něco na zub a rychle ven, kde už začínal krásný slunečný den. Svezli jsme se vlakem do Turnova, kde jsme navštívili Muzeum Českého ráje - prohlédli jsme si např. "Luminiscenci" – cestu světla, expozici horolezectví, kde jsme i zkoušeli pracovní listy a pokračovali sbírkou kamenů a dalších expozic muzea. Pak jsme si prohlédli Turnov, dali si něco dobrého k snědku a hezkou procházkou vyrazili směr Dolánky u Turnova. Tam jsme si vyzvedli koloběžky. Čekal nás úsek až do Malé Skály, po rovince, takže pohodička. Před ubytovnou jsme dostali několik úkolů na práci s mapou Českého ráje a vyhledávali informace o zajímavých místech této oblasti. Večer už byl ve znamení hlavně společného vaření po skupinkách - někteří "špagetili", někdo opravdu vyvářel - např. asijskou kuchyni. Ale všichni si moc pochutnali. Vonělo to po celé chalupě. Topení topilo, zábava v plném proudu....Ráno se sice hůře stávalo, ale 6.E je zkušená, takže nasnídat, zabalit, uklidit a vyrážíme na pěší výlet po Maloskalsku - směr Besedické skály. Cestou jsme po skupinkách řešili biologické kvízy a úkoly, prolézali skalními útvary, občas trochu bloudili,.... Závěr korunoval dobrý oběd v pizzérii a pak hurá na vlak. Výlet se moc podařil, až na jednu nemocnou se zúčastnili všichni a už se těšíme na další.

6.E na Malé Skále v Českém ráji

ZDROJE OBRÁZKŮ:(1) JARKO7. https://pixabay.com [online]. [cit. 9.4.2022]. Dostupný pod licencí Pixabay License na WWW: https://pixabay.com/cs/photos/%c4%8desk%c3%a1-republika-prachovsk%c3%a9-sk%c3%a1ly-6275497/ (2) ALEXNEWWORLD. https://pixabay.com [online]. [cit. 9.4.2022]. Dostupný pod licencí Pixabay License na WWW: https://pixabay.com/cs/photos/tapeta-na-ze%C4%8F-skaln%C3%AD-m%C4%9Bsto-5015056/