We werken aan en evalueren de 5 competenties van drama: vakman, kunstenaar, onderzoeker, samenspeler en performer.
In de lessen drama ontwikkel je je spelvaardigheden.
Je leert improviseren en werken met tekst. Tijdens toonmomenten voor publiek train je je podiumvaardigheden.
We gaan aan de slag met de stem. Je traint je stemtechniek en perfectioneert je uitspraak. Je leert hoe je een publiek kan meenemen in een verhaal. Zowel live als via audio-opnames toon je je werk.
In de lessen bewegingsleer komt het fysieke aspect van het acteren aan bod.
Je traint je lichaam, danst en maakt kennis met verschillende bewegingsmethodieken.
In deze lessen maak je muziek.
Je zingt en leert verschillende instrumenten bespelen.
Het technische aspect komt ruim aan bod, maar het belangrijkste is dat je een verhaal kan vertellen met je muziek.
De lessen project focussen op het maakproces. Je leert je eigen werk opbouwen, in groep en individueel. In de tweede graad experimenteer je met verschillende audio-, theater- en filmtechnieken. In de derde graad zoom je verder in op deze technieken. In deze lessen staat de kunstenaar centraal.
We doorlopen de kunstgeschiedenis. We focussen ons vooral op de theatergeschiedenis, maar maken uitstapjes naar beeldende kunsten, muziek, film en dans.
Met al je kennis van zaken geef je je gegronde mening over kunst.
Tijdens deze lessen leer je het Nederlandstalige theaterlandschap kennen. Je analyseert theaterteksten, plaatst ze in een kunsthistorische context en gaat aan de slag als dramaturg.