Braga, september 2022

Prvi dan !!!

nedelja, 25. 9. 2022

Dan smo začeli z letom iz Benetk v Madrid, kjer smo čakali na naslednji let iz Madrida v Porto. Prispeli smo ob 12. uri in odšli na avtobus, ki nas je odpeljal do hotela. Po prihodu v Brago smo odšli na kosilo. Po kosilu smo se vsi odpravili po svoje ogledat mesto.

Drugi dan - ogled Brage

ponedeljek, 26.9.2022

Po zajtrku nas je avtobus odpeljal na ogled Brage. Najprej smo se odpravili k palači Santuario de Nossa, ki je najvišje ležeča točka mesta s prečudovitim razgledom. Takoj pod njo se nahaja park v gozdu, pri katerem leži bazilika Bom Jesus z znamentitmi stopnicami. Po kosilu smo se z vodičem odpravili v center mesta, kjer smo si ogledali še ostale znamenitosti, kot naprimer glavno cerkev mesta: Sé de Braga, ter vse vrtove polne rož. Dan smo zaključili z veliko prostega časa, ki pa smo ga dobro izkoristili.

Bom Jesus

Santuario de Nossa

1. delovni dan

sreda, 28.9.2022

Danes smo pričeli s prakso. Jaz sem imel prakso v podjetju MCM, kjer so bili zelo gostoljubni. Razkazali so nam delavnico ter stroje. Pred kosilom sva s prijateljem razrezala material in ga pripravila za obdelavo. Kosilo je bilo dobro. Druga skupina je opazovala delavca na CNC stružnici pri izdelavi platišč. Lesarji so izdelovali utore in lepili robne nalimke. Tehnica varovanja pa je varovala muzej. Zvečer smo imeli zoom s profesoricami, zdaj pa sledi zaključek večera.

-Anže

2. delovni dan

četrtek, 29.9.2022

Trije dijaki delamo v podjetju Casa das Jantes, kjer več kot 100 delavcev pridno izdeluje aluminijasta platišča za prevozna sredstva. Podjetje je eno najbolj znanih proizvoden "dražjih" platišč v Evropi, saj jih izvaža po celi Španiji, Franciji in Nemčiji, ter za slavne znamke avtomobilov npr. BMW, Mercedes, Audi. Drugi dan smo delali v sosednjem objektu - lakirnici, kjer smo brusili neka pedala za umivalnike. To smo delali z največjim veseljem, saj je vse bolje od stanja na mestu ves delovnik in opazovati nekoga, ki dela.

3. delovni dan

petek, 30.9.2022

Tehnik varovanja

Moji dnevi potekajo v enem izmed muzejev v Bragi (Museu dos Biscainhos). Zjutraj skupaj z mentorjem pogledamo razpored dogodkov v muzeju. Ravno danes so otroci imeli predstavo v muzeju, bili so oblečeni v oblačila značilna za 18. stoletje. Zgodovino muzeja in pa Brago v 18. stoletju so predstavili v obliki dramske igre. Bilo je neverjetno.

Moje delo je tudi voditi obiskovalce po muzeju in predstaviti delček njega. Spoznala sem še dve punci, ki prihajata iz Ružemberoka (mesto na Slovaškem) in sta prav tako na izmenjavi. Z zaposlenimi v muzeju smo se zelo hitro ujeli, eden izmed njih mi je predstavil glasbeno zvrst na Portugalskem, ki jo imenujejo "fado" in pa dosti njihovih tradicionalnih jedi.

Obisk Lisbone

sobota, 1.10.2022

Danes smo se ob pol šesti uri odpravili v Lizbono. Pot je bila dolga, a zanimiva. Spremljal nas je čudovit sončni vzhod.

Po prihodu v Lizbono smo si najprej ogledali Jerónimos Monastery, potem pa smo pot nadaljevali proti spomeniku Padrão dos Descobrimentos, ki ste nahaja tik ob izlivu reke Tagus v Atlantski ocean. Po krajšem sprehodu ob reki, smo prišli do znamenitega srednjeveškega stolpa Belém Tower. Nato smo se z avtobusom odpeljali do centra Lizbone, ki nas je s svojim vzdušjem, prijaznimi ljudmi in pestro ponudbo očarala. Tu smo imeli malo prostega časa, katerega smo izkoristili za hiter ogled mesta, nekateri pa smo preizkusili tudi nekaj portugalskih specialitet. Na poti nazaj smo se ustavili in si ogledali Romarsko središče Fatima ter pojedli večerjo. Po dolgem dnevu smo se utrujeni, a srečni odpravili domov.

Jerónimos Monastery

Belém Tower

prodajalna v avtu

Romarsko središče Fatima

Prosti dan - izlet na obalo

nedelja, 2.10.2022

Danes smo se zgodaj zjutraj odpravili na avtobus, ki nas je odpeljal v obmorsko mesto Apulija. Po dveh urah vožnje smo prispeli in se odpravili proti bližnji plaži, kjer smo se kopali v mrzlem oceanu. Nekateri kolegi so skopali tudi veliko luknjo, saj je bila plaža v celoti peščena. Ob času kosila smo se odpravili v bližnjo restavracijo, kjer smo si privoščili obilno kosilo. Po kosilo smo se odpravili na sprehod vzdolž obale. Kmalu zatem nas je pričakal avtobus, ki nas je popeljal nazaj v Brago. Zvečer smo odigral par družabnih iger nato pa smo se odpravili spat.

4. delovni dan

ponedeljek, 3.10.2022

Štirje dijaki z lesarske šole delamo v podjetju MallowDream. To je mizarsko podjetje, ki se v glavnem ukvarja z izdelavo kuhinj. V podjetju je zaposlenih 15 ljudi. Podjetje se nahaja v industrijski coni malo ven iz mesta Braga.

Delo po navadi poteka v 2 do 3 skupinah odvisno od težavnosti dela. Midva z Janom (1. letnik PTI) večino časa delava posamično, saj imava nekaj več znanja od kolegov iz 3. letnika lesarski tehnik, ki delata skupaj, včasih jima tudi priskočiva na pomoč. Današnje delo je zajemalo delo na robnem lepilnem stroju, delo na CNC stroju, delo na mozničarki, pomoč v lakirnici pri prelaganju večjih kosov ter brušenju robov obdelovancev.

Po končanem delo smo se vrnili v hotel, kjer smo se preoblekli in odpravili se z ostalimi dijaki v steak house, kjer smo se pošteno okrepčali in dobro najedli. Po večerji smo se odpravili malo pokuriti pridobljene kalorije ter odšli na biljard in s tem zaključili dan.

5. delovni dan

torek, 4.10.2022

Danes so mene in Anžeta, ki delava v MCMju, naučili delati z CNCjem. Na začetku je bilo malce zapleteno, a je bil mentor zelo prijazen in potrpežljiv. Po nekaj narejenih izdelkih, nama je proces prišel v kri in delo je teklo razmeroma hitro in gladko. Potrebno je bilo porezkati robove luknje izdelka. Po koncu delovnika smo nekateri odšli na večerni sprehod po mestu, nekateri pa so večer preživeli v hotelu. S tem se je poučen in zanimiv dan končal.

-Tijan

Izlet v Porto

sreda, 5.10.2022

Danes smo imeli zelo zanimiv dan, saj smo se odpravili v drugo največje mesto na Portugalskem. Po kakšni uri vožnje smo prispeli v Porto in se povzpeli na razgledno točko, s katere smo videli reko Douro, ki se izliva v Atlantski ocean. Obiskali smo še veliko takšnih razglednih točk, s katerih je bil razgled res neverjeten. Videli smo Clerigos Tower, knjigarno Livraria Lello, železniško postajo, cerkev Igreja do Carmo ter nato prečkali most in odšli na dobro kosilo. Po kosilu smo kupili karte za ladjico, s katero smo se pol ure peljali po reki in imeli prelep pogled na obrežje. Ko je bilo konec plovbe smo odšli poskušati tradicionalna portugalska vina. Nekateri smo kakšno steklenico kupili za domače, saj nas je okus prevzel. Nato smo imeli nekaj prostega časa, ki smo ga izkoristili za nakup spominkov. S tem se je naš obisk Porta tudi končal. Mesto nam je bilo zelo všeč. Preostanek vrečera smo izkoristili za druženje in večerjo.

Diana Savić

Ponte luis I

Zadnji delovni dan

četrtek, 6.10.2022

Danes smo zadnjič odšli na delo. Za večino je bilo enako, le za naju z Anžetom je bilo drugače, saj so naju sodelavci povabili na skupno kosilo. Jedli smo portugalsko tradicionalno jed, imenovano francesinha. Bilo je zelo dobro in nasitno. Po delu sva se odpravila v nakupovalni center in večer preživela v hotelu, ostali pa šli na enega zadnjih sprehodov po Bragi. Potihem že vsi čakamo na odhod domov...

-Tijan

Podelitev certifikatov

petek , 7.10.2022

Danes smo preživeli še zadnji dan v Bragi. Dopoldne smo odšli na zajtrk v mesto, popoldne pa smo se odpravili na kosilo z BragaMobom. Po kosilu smo prejeli certifikate s strani Erasmusa. Večer pa smo izkoristili še za zadnje druženje tukaj, ki je trajalo do jutranjih ur. Srečni, ker smo preživeli dva prelepa tedna skupaj, žalostni pa, ker našemu druženju v Bragi prihaja konec.

Odhod domov

sobota, 8.10.2022

Danes je napočil čas za odhod domov. Dopoldne smo imeli čas še za zadnjo jutranjo kavo v Bragi, nakupe spominkov in pakiranje. Po kosilu smo se odpravili z avtobusom do letališča v Portu, iz katerega smo leteli do Madrida in potem iz Madrida do Benetk, kjer nas je čakal avtobus, ki nas je pripeljal nazaj v Ljubljano. Žalostni, saj sta dva tedna minila prehitro, hkrati pa srečni, saj je za nami zares lepa izkušnja, s katero smo pridobili nova prijateljstva, znanja... S tem dnevom se je tudi naša izmenjava končala.