Ja no ho recordem però no fa tant de temps hi havia moltes persones que vivien a la mateixa fàbrica on treballaven. En aquestes colònies tèxtils desenvolupaven tota la seva vida i la de la seva família: escola, esglèsia, botigues, cases... Un ecosistema amb normes i relacions socials pròpies.
En aquest context l'autora d'aquesta novel·la ens permet viatjar als anys 50 i ens mostra una fotografia d'aquella època on la convivència, el despotisme i la condescendència marquen la vida dels protagonistes. Unes vides senzilles però plenes de sentiments. Un retrat d'aquella societat que es va llaurar un futur entre xemenèies, suor i sacrifici.
Les pàgines d'aquesta història corren entre les teves mans revelant les injustícies i criticant aquella col·lectivitat rural d'una Catalunya no llunyana situada a la postguerra.