Per dur a terme les seves funcions l’ordinador (o qualsevol equip informàtic) necessita dues parts inseparables:
Maquinari (Hardware). Són tots els elements físics que composen l’equip.
Programari (Software). Són tots els elements lògics, programes i informació, necessaris.
CPU (Central Process Unit) o microprocessador. És un xip encarregat de realitzar totes les operacions de control i procés de dades. És el que defineix la potència de l’equip, tot i que no ens sigui l’únic responsable.
Memòria principal, o memòria RAM. La seva missió és guardar les instruccions que ha d’executar la CPU, així com les dades que s’han de tractar i les resultants del procés, mentre un programa està en funcionament. Aquesta memòria s’esborra completament en aturar-se l’ordinador.
Memòria secundària. Permet emmagatzemar les instruccions (programes) i les dades mentre no s’utilitzen. Generalment són disc durs magnètics, tot i que també s'utilitzen disc SSD i memòries SD .
Elements de connexió.