La recollida solidària s’ha realitzat en diferents moments al llarg de tot el curs. Se n’ha fet al novembre, al març i també al juny en diversos establiment de les poblacions de Torrefarrera i d’Alguaire.
Així doncs, alguns alumnes de 3r d’ESO van participar voluntàriament en més d’una recollida. Primer, va ser la recollida de “El gran recapte”, els dies 25 i 26 de novembre, col·laborant amb l’entitat Torrefarrera Solidària.
Més tard, al març, des de la farmàcia de Torrefarrera se’ns va demanar la col·laboració per recollir medicaments per a l’Associació ASPROS i novament els alumnes de 3r van presentar-se voluntaris. I, ja gairebé a les acaballes del curs, concretament al mes de juny es va dur a terme una altra campanya de recollida en que l’entitat Torrefarrera solidària ens va tornar a sol·licitar col·laboració i els alumnes van respondre novament amb una gran participació.
En total, els participants en les diverses recollides han representat el 40% de l’alumnat de 3r d’ESO
L’aprenentatge lligat a aquest servei comunitari s’ha treballat des de la matèria de cultura i valors ètics.
Tenim fotos en que podeu veure els diferents moments i espais de recollida solidària.
Els alumnes han realitzat la tasca coordinats amb l’àrea de cultura i valors ètics i han estat avaluats directament des d’aquesta àrea en funció de les hores realitzades i de les valoracions recollides en els seus quaderns d’APS.
Els diaris d’APS de cada alumne haurien de tenir també una part d’autoavaluació en que cada alumne mostri la seva valoració pròpia.