Dins dels jocs de taula, aprendrem a jugar a jocs com "Pompeia", el "Cíclades", el "Chariots Race", etc. A la xerrada ens hem centrat especialment, doncs, en el Joc Pompeia, on s'ha creat tot un seguit de material per treballar-ho amb els alumnes de Socials de 1r d'ESO i posteriorment amb els de Llatí i Cultura Clàssica.
La presentació de la Meritxell Nieto la podeu visualitzar en el següent enllaç.
La Meritxell Nieto és professora de Secundària al Col·legi La Salle de La Seu i, a part, porta la Coordinació Pedagògica del centre. És llicenciada en Filologia Clàssica per la UAB i en Psicologia per la UOC. Des de fa uns anys l'escola aposta per la gamificació i l'aprenentatge basat en jocs amb el "Projecte joc". Aquest projecte es duu a terme a totes les etapes de l'escola i té la sort de ser-ne la responsable. Fa temps, doncs, que utilitza l'aprenentatge basat en jocs i la gamificació a les assignatures que imparteix: Socials de 1r i 4t d'ESO, Cultura Clàssica a 3r d'ESO, Llatí i Filosofia a 4t d'ESO.
Dins les assignatures de clàssiques tinc una gamificació a l'assignatura de Cultura Clàssica (Campament Pirene) que es basa en les aventures de Percy Jackson ( https://meritxellns.wixsite.com/campamentpirene), implemento el ClassDojo a l'assignatura de Llatí amb un seguit de recompenses a base d'unes monedes romanes que van guanyant (dojus) i introdueixo el joc de taula (alguns fets per mi (tipus memory), d'altres fets pels alumnes (per exemple, una readaptació del "Laberinto mágico" però amb continguts clàssics) i altres que existeixen. També duc a terne un joc de rol sobre "Els dotze treballs d'Hèrcules" (http://www.laseu.lasalle.cat/treballem-els-12-treballs-dhercules-amb-un-joc-narratiu/) i sobre "Les Metamorfosis" d'Ovidi ( http://www.laseu.lasalle.cat/treballem-les-metamorfosis-dovidi-amb-un-joc-narratiu/). Aquesta experiència de les Metamorfosis d'Ovidi la vaig poder explicar a l'Innobar de Barcelona el passat mes de juny (Presentació: http://prezi.com/y8sanzl-wgfy/?utm_campaign=share&utm_medium=copy&rc=ex0share)