Zilele care urmeaza

Trebuie sa va spun, ca odata cu cele intamplate in ultima saptamana simt ca se produc anumite schimbari si dintr-un roman ignorant, ca multi dintre cei care citesc aceste randuri, am ajuns sa fiu un obsedat cautator al adevarului istoric, al unei imense perioade ascunse, incepand de la caderea statului dac si pana la anii 900 - 1000 e.n., odata cu crestinarea in masa a acestui popor.

In zilele care urmeaza am incercat sa aflu, care este legatura dintre ursul din primul vis si tot ce s-a intamplat dupa aceea, dar fara succes. Toate explicatile gasite pe net imi spuneau ca ursul reprezinta: oameni de stat, probleme cu oameni de stat, bine, rau s.a., nimic care sa lege ursul de intamplarile ulterioare.

La trei zile dupa ce am ajuns acasa, in apropierea pranzului, vad la unul din posturile nationale de televiziune, o stire care m-a lasat masca si-mi da incredere asupra faptului ca toate cele petrecute in mini concediul de iarna, nu sunt doar pure intamplari. In acea stire se arata cum la trei zile de la plecarea noastra de la cabana, autoritatile din judetul Hunedoara, se chinuie sa dezapezeasca si sa inlature copacii cazuti pe drumul care urca spre Rausor. De asemenea tot din acea stire aflu ca drumul a fost blocat de o furtuna de zapada inca de la orele 15,30. Inseamna ca la doua ore si treizeci de minute dupa ce am coborat noi, soseaua a fost blocata, persoanele ramase ramanand captive timp de trei zile capricilor naturii.

Oare si acel presentiment care m-a facut sa-i zoresc pe toti prietenii sa plece pana la ora 13, a fost tot o intamplare?

Cateva randuri mai sus, am scris ca am incercat sa gasesc semnificatia ursului din vis. Nu trebuie sa credeti ca sunt omul care imediat ce viseaza ceva, cauta pe internet simbolistica acelui vis. In primul rand trebuie sa va spun ca visez foarte rar, sau probabil ca nu tin minte visele fara importanta. De obicei imi aduc aminte unul sau doua vise pe an si acelea nu au nevoie de talmacire, deoarece sunt destul de clare si se concretizeaza in viata reala chiar in ziua urmatoare sau in cel mai rau caz, in zilele imediat urmatoare. Simteam totusi ca acel urs imens din vis, simbolizeaza ceva important, de care eu nu-mi dadeam seama. La doi ani distanta, povestind unei cunostiinte intamplarile petrecute la munte imi aduc aminte ca ar fi cazul sa caut iarasi pe net simbolistica ursului din vis. Ma sochez, cand la prima cautare pe internet, gasesc intr-un articol de pe wikipedia, singurul raspuns plauzibil. In acel articol la care am ajuns din pura intamplare, se vorbea despre vechile triburi germanice (contemporane dacilor), ca ar fi avut ca una dintre zeitati chiar pe Zamolxe, numai ca ei il numeau Zamolxe Barengott.

Barengott inseamna zeul urs. Astfel Zamolxe in acele vremuri era considerat un zeu urs. Incepe sa se lege toata povestea. Deci ursul din primul vis inainte de plecarea spre Rausor, era probabil intruchiparea lui Zamolxe si preceda urmatoarele contacte ,,virtuale" cu strabunii.

Oare ca s-ar fi intamplat in noaptea cand am urcat spre cabana, daca as fi coborat din masina sa pun lanturile, atunci cand aceasta s-a oprit exact in locul din vis, unde trebuia sa apara ursul ?

Sincer, chiar daca as fi cunoscut simbolistica visului, n-as fi coborat din masina, preferand sa ma intorc acasa si sa revin ziua urmatoare pe lumina.

Rezumat

In continuare am sa fac un mic rezumat al celor intamplate:

1. Visul premonitoriu dinaintea plecarii in concediu - ursul care incearca sa-mi transmita un mesaj;

2. Locatia complet necunoscuta in care am mers era identica cu cea din vis - confi-guratia drumului dintre Rau de Mori si Rausor;

3. Perioada de timp identica cu cea din vis - deplasarea pe timpul noptii, cu toate ca mi-am propus sa ajung la cabana pe lumina;

4. Eram singura masina, pe tot parcursul urcarii spre cabana, la fel ca in vis;

5. Oprirea autovehiculului din cauza drumului inghetat, in locatia identica din vis;

6. Scara de lemn din interiorul si faptul ca eram cazati la etajul intai, identic ca in vis, intr-o cabana in care nu am fost niciodata, nici eu nici prietenii nostrii;

7. Cazarea noastra in singura camera fara geam din toata cabana, la fel ca in vis - mentionez ca nu am stat niciodata de-a lungul timpului intr-o camera fara geam;

8. Primul contact (prima noapte) cu: Zamolxe, Burebista, Decebal - mentionez ca in acea perioada nu eram interesat de istoria dacilor;

9. Al doilea contact (a doua noapte la cabana) cu cei trei si deplasarea (virtuala) in zonele apropiate - este o continuare a primului contact;

10. Al treilea contact (a treia noapte la cabana) in care cei trei incearca sa-mi transmita un mesaj si promisiunea mea de a aprinde un foc sacru;

11. Focul sacru (de tabara) care nu se lasa aprins oricat am incercat si explozia lui, la invocarea celor trei strabuni semnificativi poporului dac;

12. Necesitatea stingerii focului care punea in pericol cabanele aflate la peste 50 m distanta;

13. Premonitia din ziua plecarii, in legatura cu ninsorile abundente care urmeaza sa ne blocheze la cabana, daca nu parasim zona pana la ora 13;

14. Blocarea drumului de la Rausor la Rau de Mori din cauza zapezii la orele 15,30;

15. Senzatia ca a fost o lupta crancena intre daci si romani in acea zona, simtita pe tot traseul dintre Rausor si Rau de Mori;

16. Identificarea imaginii de la iesirea din defileu, cu cel al zonei de lupta din vis;

17. Incetarea oricarei premonitii sau senzatii de deja-vu, dupa parasirea defileului;

18. Imaginea capului reprezentat in flacara focului sacru, la vizionarea pozelor pe calculator;

19. Intelegerea simbolisticii ursului din primul vis, la doi ani dupa intamplarile de la Rausor printr-o simpla cautare pe wikipedia: Zamolxe barengott = Zamolxe zeul urs;

20; Dupa cele intamplate devin obsedat in a cauta orice informatie despre daci, ajungand chiar sa compun poezii despre ei, eu care nu am avut nici o inclinatie spre acest domeniu;

21. Ajung la un gand obsesiv, istoria dacilor si urmatoarea mie de ani sunt aproape complet ascunse;

Oare toate cele descrise mai sus sunt pure intamplari, sunt doar jocul hazardului ?

Sincer nu-mi vine sa cred, de aceea astept o parere de a ta printr-un simplu clik pe comentarii.