El Programa Municipal per a la Dona (PMD) desenvolupa des de l’any 1991 les polítiques municipals per a la igualtat d’oportunitats entre homes i dones. Aquestes polítiques estan fonamentades en el reconeixement de la situació de desigualtat de gènere i tenen la voluntat de promoure la participació activa de les dones en tots els àmbits, així com de facilitar canvis socials encaminats a aconseguir l’equitat de gènere.
Els seus àmbits de treball són: Atenció personalitzada a dones de la ciutat que presenten alguna problemàtica relacionada amb la seva condició de dona, Participació i cultura, amb el desenvolupament de projectes de sensibilització, prevenció i promoció, orientats a aconseguir una major presència i participació de les dones i, alhora, prevenir situacions de desigualtat i eradicar estereotips sexistes i el Servei de Documentació i recursos.
El Servei de Documentació del PMD, especialitzat en Dona i Gènere, recopila, difon, posa a disposició i assessora a totes les persones i entitats que sol·liciten informació i documentació relativa a aquesta temàtica.
A més de documentació especialitzada – estudis, assaig...- disposa d’una col·lecció de literatura (novel·les, relats, poesia, còmics, literatura juvenil i contes infantils) biografies de dones, llibres de divulgació i autoajuda i una secció de pel·lícules i documentals.
Des de l'any 2000, el fons de documentació forma part de la Red de Centros de Documentación y Bibliotecas de Mujeres de l’Estat espanyol, xarxa creada per promocionar i difondre la tasca d’aquest centres i que reuneix més de quaranta centres.
El fons canalitza els seus serveis en diverses modalitats: consulta, informació i assessoria bibliogràfica, préstec de llibres i material audiovisual... a més de l’organització d’activitats al voltant del llibre i la lectura.
Experiències per compartir : equitat de gènere a Collblanc-la Torrassa = Experiencias para compartir : equidad de género en Collblanc-la Torrassa. L'Hospitalet de Llobregat: Programa Municipal Dona [etc.], 2009.
El Programa Municipal per a la Dona de l’Hospitalet va desenvolupar entre els anys 2005 i 2008 el projecte Equitat de gènere a Collblanc-La Torrassa, una iniciativa pionera a l’Hospitalet i que s’emmarca en la Llei de barris de la Generalitat de Catalunya (2004-2008) i que ha comptat amb el suport del Pla integral Collblanc-La Torrassa (2002-2010). En aquesta publicació hi trobareu unes reflexions concises sobre els conceptes d’urbanisme, ciutadania i gènere i una breu aproximació a la història i la realitat actual del barri.
Muxí, Zaida. Urbanisme i gènere. El paper de les dones en la configuració de la ciutat. Hospitalet de Llobregat : Ajuntament de L'Hospitalet, [2008?].
Gaudeix de l’amor i no et ratllis passa-ho!. Per unes relacions afectives satisfactòries. L’Hospitalet: Ajuntament de L'Hospitalet. Programa Municipal Dona, 2008.
Prevenció i tractament de la violència contra les dones: pla d'actuació integral a la ciutat de L'Hospitalet. L'Hospitalet de LLobregat: Ajuntament de L'Hospitalet, [2006].
20 anys del Programa Municipal per a la Dona. L’Hospitalet: Ajuntament de L’Hospitalet, 2005.
Les dones en el món de la política. L’Hospitalet: Ajuntament de l’Hospitalet, Programa Municipal per a la Dona i CAID, Centre d’Atenció i Informació a la Dona, 2005.
Dona i immigració = Mujer e inmigración. L'Hospitalet de Llobregat : Ajuntament de L'Hospitalet. Programa Municipal per a la Dona, 2004.
Compartir la feina dintre i fora de la llar. L'Hospitalet de Llobregat: Programa Municipal per a la Dona, 2003.
Dones sindicalistes de l'Hospitalet. [Hospitalet de Llobregat] : Ajuntament de L'Hospitalet, Área de Participació Ciutadana i Polítiques Sectorials, Programa Municipal per a la Dona, 2002.
L’abús i la submissió en les relacions de parella. Programa Municipal per a la Dona. L’Hospitalet: Ajuntament de l’Hospitalet i CAID, Centre d’Atenció i Informació a la Dona, 2002.
Dones i noves tecnologies. L’Hospitalet: Ajuntament de L’Hospitalet, Programa Municipal per a la Dona i CAID, Centre d’Atenció i d’Informació a la Dona, 2002.
Per poder optar. L’Hospitalet: Ajuntament de L’Hospitalet, Programa Municipal per a la Dona. Regidoria de Joventud i Servei d’Educació, 2000.