Clàudia diary

Primer dia, 21 de març:

Hem començat el nostre viatge agafant un taxi a les 7:15 h de Maçanet fins a Barcelona. Quan hem arribat a l'aeroport hem facturat les maletes i hem hem pogut fer un cafè abans d'agafar l'avió fins a Atenes. Ha estat un vol tranquil, d'unes 3 hores. Hem arribat a Atenes a les 14:30h. El nostre rellotge encara marcava les 13:30h, però una vegada hem activat el Roaming s'ha adaptat a l'hora local.

Una vegada sortides de l'airoport no ens esperava ningú (ho dic perquè hi havia molta gent amb cartells; suposem que guies turístics i empreses esperant treballadors estrangers). Hem mirat l'horari dels trens i hem vist que, segons la informació de l'airoport, feien vaga. Tot i així, més que una vaga hi ha hagut un cesament d'activitat des de l'accident de tren del 2 de març degut al mal estat de les vies ferroviaries. Per sort hem pogut agafar l'autobús X93, que anava ple de gom a gom i era una mica aclaparador, que ens ha portat a l'estació Ktel Achaias. Una vegada allà i com que havíem d'esperar-nos una hora hem aprofitat per menjar alguna cosa, ja que eren les les 17h de la tarda i no havíem menjat res des que havíem agafat el vol.

A les 18h hem agafat el segon autobús, el que ens portarà d'Atenes a Aigio i hem arribat a les 20:30h.  Quan hem arribat, ens hem trobat amb les noies i les seves famílies, les que ens acolliran. Estàvem totes molt nervioses.

Després de saludar-nos cadascuna se n'ha anat amb la seva família d'acollida. Quan he arribat a casa seva, m'he pogut dutxar i hem sopat plegats. Hem menjat pastisio un plat tradicional grec que estava molt bó.

Hem estat parlant i explicant-nos coses fins que hem hagut d'anar a dormir.  últim vam estar parlant i explicar-nos coses fins que vam anar a dormir. Ha estat un dia molt intens i cansat, sobretot per totes les hores de viatge i pels nervis de saber com seria la família.

21/03/2023

Segon dia, 22 de març:

He començat el dia molt nerviosa perquè no sabia com seria. M'he desparat a les 7:15 i m'he vestit i arreglat. Quan jo i la Chara ens hem arreglat hem anat a esmorzar. Una vegada hem acabat el pare de la Chara ens ha acostat a l'institut amb cotxe.

Aquí l'institut comença a les 8.15. Quan hem arribat tothom ens estava mirant, estàvem una mica incòmodes però és normal. El primer que hem fet en entrar a l'institut ha sigut rezar, és una cosa que fan cada dia, ja que a qui són molt religiosos. Seguidament, ens han fet un torn per l'institut i ens han ensenyat totes les classes. Seguidament hem començat a seguir algunes classes. Hem començat amb una classe de Spanish/French, m'ha agradat molt perquè ha sigut molt dinàmica i tots els alumnes hem participat. Després hem fet una classe d'Anglès al pati que era sobre diferents estils de vida (rols) i hem fet una conclusió final. Per últim, hem fet PE en el que hem practicat Tradicional dance, que és el ball tradicional aquí a Grècia. Sembla molt fàcil però no és tat fàcil com sembla.

Una vegada hem acabat hem anat a dinar a casa, avui he dinat una amanida i verdures amb patates amb molt de formatge al forn, estava molt bo.

Després de dinar hem anat a acompanyar a la Chara a classes de repàs. Mentrestant jo, la seva germana i la seva mare hem anat a la platja.

A les 19:00 hem anat a Traditional dance, m'ha agradat molt, i jo pensava que no seria res i cansa molt perquè estàs tota l'estona saltant, però és molt divertit.

Quan hem acabat tradicional dance hem anat a casa de l'Alexandra que és amb la noia que està la Carla i hem fet una barbacoa juntes.

Aquest dia m'ha agradat molt perquè he fet moltes coses. També m'he adonat que només amb un dia ja m'he integrat molt amb la gent i la família. Estic molt contenta de poder viure aquesta experiència.

22/03/2023

Tercer dia, 23 de març:

Hem començat el dia anant a l'institut. Avui ha sigut un dia més tranquil. Hem fet classes molt interessants, però la que més m'ha, ha agradat ha sigut la d'història. Ens han explicat la història de quan els grecs van colonitzar Empúries. Ha sigut molt interessant.

Quan he acabat l'institut hem anat directes a volleyball. Hem fet 1 hora i mitja de classe. M'ha agradat, però he acabat amb els braços molts vermells.

Després de volleyball hem anat a casa a dinar, estàvem mortes de gana. Hem dinat arròs amb pollastre.

Aquí solen fer migdiada, però la Chara està molt ocupada i mai en fa. A la tarda hem anat a fer una volta per la platja i a prendre una cosa. Jo m'he demanat uns pancakes amb Nutella que estaven molt bons. Una cosa curiosa és que aquí l'aigua és gratis a tots els bars. Per acabar, després d'anar a fer una volta vam arribar per fi a casa. Estava molt cansada perquè feia tres dies que no parar i dormia molt poc. Així que quan vaig arribar a casa vaig anar a dormir

23/03/2023

Quart dia, 24 de març:

Avui hem començat el dia una mica més tard, perquè avui l'institut celebra el dia internacional de Grècia. A les 9 hem anat al teatre, on estaven tots els alumnes de l'institut molt ben vestits.

Hem començat la cerimònia amb alumnes ballant el ball tradicional. Una cosa que m'ha impactat és que aquí ho viuen molt. Els alumnes que ballaven eren voluntaris i estaven tots molt emocionats per fer-ho. Aquí és molt comú ballar el ball tradicional. Una vegada han acabat de ballar han sortit alumnes voluntaris a llegir poemes en grec. Després d'això ha sigut el nostre torn. Hem sortit els escenaris i hem llegit un poema en Espanyol.

Una vegada hem acabat la professora de ball tradicional ens ha preguntat si ens volíem a unir a l'última corografia que fèiem. Ens ha fet una mica de vergonya, però li hem dit que si perquè és molt divertit.

Quan ha acabat la cerimònia tots els alumnes han sortit a prendre alguna cosa. Nosaltres hem anat a un bar al costat de la platja molt maco. Una estona després cada una ha anat a casa seva a dinar. Avui he dinat pizza. A la tarda la Chara tenia 3 hores de repàs, en les que he aprofitat per trucar a la meva família i amics, i també per avançar feines que tinc pendents.

Per acabar ell dia hem quedat totes per sopar a un restaurant grec. Una curiositat és que no utilitzaven plats, sinó que papers on posaven el menjar. Jo vaig sopar una hamburguesa emplena de formatge amb patates. També de picar hi havia una amanida amb feta i feta fregida amb mel que estava boníssim.

Avui ha sigut un dia intens, però m'ha agradat molt perquè he pogut conèixer millor la cultura grega.

24/03/2023

Cinquè dia, 25 de març:

Avui és el dia internacional de Grècia, això vol dir que avui ens tocava desfilar. M'he despertat a les 10, per poder tenir tems d'esmorzar i preparar-me.

A les 12 hem anat al carrer principal per començar a desfilar. Ens hem posat la roba tradicional, que és una faldilla blau fosc, una armilla blau fosc i una camisa blanca. La desfilada ha durat uns 10 minuts, és molt senzill només s'ha de caminar seguint el ritme de la música i marcant els passos i els braços. El més complicat és que tots anem coordinats, però per això hi ha una música específica que marca molt bé els passos.

Una vegada hem acabat de desfilar hem anat a prendre alguna cosa a un bar al costat de la platja, és un costum que tenen la gent grega que cada dia, mati o tarda anar a prendre alguna cosa.

Després hem anat a casa a dinar. Avui hem menjat pa de pita amb una salsa típica grega, carn, i una bona amanida. M'encanten les amanides i les que fan aquí estan boníssimes.

Quan hem acabat de dinar hem fet una bona migdiada de dues hores, necessitem forces per a la nit.

A les 6 quan ens hem despertat de la migdiada hem anat a veure un partit de volleyball. Mai havia anat a un i m'ha agradat.

Aleshores hem quedat totes per arreglar-nos per anar de festa, ja que avui és un dia molt important aquí a Grècia.

Per sopar ens hem demanat Souvlaki, un menjar típic grec. Aquest plat porta pa de pita, patates fregides, carn (pots triar porc, pollastre o si ho prefereixes no posar carn) i salsa.

Per finalitzar el dia hem anat a un club. M'ha agradat molt aquest dia perquè he fet coses que m'agraden molt totes en un mateix dia.

25/03/2023

Sisè dia, 26 de març:

Avui hem començat el dia a les 12 del matí, perquè ahir vam anar a dormir molt tard. Els pares de la Chara m'han dit que tenen una casa d'estiu al poble Nafpakos, que està a una hora i mitja d'Aigio. Així que quan ens hem despertat hem decidit d'anar.

Per anar s'ha de creuar el mar, hi ha dues opcions una per un pont que és un dels més llargs del món, i l'altre és per un ferri. Hem decidit anar amb ferri. Ha fet molt bon dia. Quan hem arribat hem anat a la platja que està davant de la casa. Una cosa que m'ha impactat és que a la majoria de les platges de Grècia no hi ha sorra, però, en canvi, l'aigua és molt transparent. Això fa que l'aigua sigui d'un color blau turquesa.

Hem anat a dinar a un restaurant grec, jo m'he tornat a demanar Souvlaki. Podria menjar cada dia aquest plat i no cansar-me.

A la tarda hem anat a fer una volta pel poble, és molt acollidor i turístic. Com ahir va ser el dia internacional de Grècia hi havia molta gent. Després de veure botigues i comprar algun record hem anat a fer un cafè. Soc una persona que bec molt cafè, però el cafè d'aquí té un gust molt estany, ho he provat de diferents bars, però cap m'agrada.

Els pares de la Chara m'han regalat un iman de Souvlaki i una polsera que representa Grècia. M'ha fet molta il·lusió perquè són una família molt agradable i estic molt a gust amb ells.

Després d'estar tot el dia en aquest poble tan bonic ha arribat l'hora de tornar, no volíem, però demà tenim institut. Per tornar hem decidit passar pel pont, impacta molt perquè és molt gran.

Aquesta tarda ha sigut molt familiar, ells s'han obert més amb mi i ens hem pogut conèixer més. Estic molt agraïda per la família que m'ha tocat.

26/03/2023

Setè dia, 27 de març:

Hem començat el dilluns anant a l'institut com cada dia. Per començar hem fet mates. A mi m'agraden molt les mates, i aquesta classe m'ha agradat. Hem fet equacions i seqüència de números. L'única dificultat que he trobat ha sigut que com tenen un abecedari diferent les fórmules les posen amb el seu abecedari i m'ha costat una mica entendre. També hem fet una classe molt interessant sobre com fer un QR

Després de l'institut hem anat a casa a dinar. Avui he dinat llenties i una amanida. Aquí posen formatge a tots els plats, si o t'agrada el formatge tens un problema si vens a Grècia. La Chara m'ha recomanat que li poses formatge feta a les llenties, jo al principi he pensat formatge a les llenties? Però quan ho he provat m'ha encantat.

Quan hem acabat de dinar la Chara ha anat a repàs. Jo m'he quedat a casa fent feina i parlant amb les meves amigues i família perquè els trobo molt a faltar.

A les 6 ha vingut la Carla i la Savina aquí. A Grècia moltes estètiques estan en cases o les esteticients venen a casa. Ha vingut a casa la Chara una esteticient per fer-nos les ungles. Hem estat una bona estona fent-nos les ungles. Una vegada hem acabat hem estat juntes fins a la nit, rient parlant i fent el tonto.

Quan han marxat ens hem dutxat i hem anat a sopar. Avui per sopar hi havia una espècie d'hamburguesa embolicada amb pa i a dintre formatge, tomàquet i pernil dolç. Estava espectacular.

Aquest dia m'ha servit per descansar una mica, ja que portava tota la setmana sense parar i necessitava tenir un dia més tranquil.

27/03/2023

Vuite dia, 28 de març:

Hem començat el dia fent mates amb angles, m'agrada aquesta assignatura, però costa una mica més d'entendre que les mates amb espanyol. També hem fet una classe de tradicions greges, ha sigut molt divertida. Cada illa té tradicions diferents. Per exemple a una illa tiren geres des d'un balcó, a un altre es tiren al mar i fan una cursa... Una vegada han acabat d'explicar ells les seves tradicions els hi hem ensenyat tradicions espanyoles.

Després de l'institut hem anat a classes de volleyball. Aquesta vegada no hem jugat, però ens hem quedat jo i la Carla a la grada.

A les 4:30 quan elles han acabat hem anat cada una a casa seva a dinar. Avui he dinat pasta.

Després de dinar hem quedat totes per comprar el regal d'aniversari a Savina, ja que demà és el seu aniversari i li volíem fer un detall.

Una vegada hem acabat hem acompanyat a la Chara i la Savina a classes de repàs. Ho fan a una casa, de mentre que elles estan a classe nosaltres ens hem quedat al sofà del costat. Les vistes són molt boniques, hem pogut veure la posta de sol des de la terrassa.

Quan han acabat les classes de repàs hem anat a un bar a prendre alguna cosa, és un costum que fan cada dia.

Després a la nit cada una s'ha anat a casa seva. Avui hem demanat pizzes per sopar, estaven molt bones.

Ha sigut un dia molt normal que no hem fet res especial, però m'ha agradat molt aquest dia, m'ho he passat molt bé.

28/03/2023

Nove dia, 29 de març:

Des del dilluns que estem seguint la mateixa rutina, i estem més relaxades i sense fer tantes coses. Vivint com una estudiant d'aquí a Grècia. Ja estem totalment integrades i ja no se'ns fa diferent està aquí.

Hem començat el dia com cada dia anant a l'institut. Hem fet classes normals com Angles, Història...

Quan s'han acabat les classes a la sortida li hem donat un petit pastís a la Savina, perquè era el seu aniversari.

Després de l'institut hem anat a dinar. Avui he dinat patates al forn i verdures al forn amb molt de formatge, s un menja que han fet més d'una vegada i m'agrada molt. També ho hem acompanyat amb una amanida amb fet, i per últim una espècie d'ojaldre amb formatge per dintre. Com us podeu adonar aquí cada plat mengen formatge.

Després de dinar la Chara ha anat dues hores a classes de repàs. Jo m'he quedat a casa i he aprofitat per trucar als meus pares i les meves amigues perquè els trobo moltíssim a faltar. Aquí estic molt bé i està sent una experiència inoblidable, però també m'agradaria ensenyar la part no tan bona. Jo estic amb una família molt maca i que els hi he agafat molt de carinyo, i he fet molts nous amics que em cauen molt bé, però tot i això no són la meva família ni els meus amics. Els primers dies no es fa tat difícil perquè portes pocs dies fora, però quan ja portes quasi dues setmanes els trobes molt a falta.

Una vegada la Chara ha arribat de repàs estàvem molt cansades i feia molt fred, per això hem decidit fer crispetes i posar-nos al llit a mirar una pel·lícula.

El dia d'avui ha sigut molt rutinari, com port sent des de dilluns. També està bé viure uns dies com viuen elles realment i no fent un pílor de coses cada dia.