La nostra motivació
La nostra motivació
La societat i l'escola han de caminar de la mà, treballant conjuntament per dotar les generacions futures de les estratègies que els permetin afrontar reptes tan importants com el canvi climàtic, la incessant digitalització del món o el desenvolupament sostenible del nostre planeta. Els ODS marcats per l'ONU estan presents en les actuacions que realitzem al centre.
A petita escala, l'IE Joan Ardèvol pretén educar més enllà de les seves parets, atenent primer al nostre entorn més proper perquè el nostre alumnat pugui actuar més tard a nivell més global. La nostra situació propera a la costa ens permet exemplificar el canvi climàtic amb l'arribada de tortugues babaus, espècie que fins fa poc nidificava en zones més tropicals però que, a causa de l'augment de la temperatura global del planeta, des del 2018 es divisen a les platges de la nostra localitat. Juntament amb entitats locals i organismes mediambientals, les possibilitats de realitzar activitats relacionades que ens permetin observar de primera mà algunes de les conseqüències del canvi climàtic són múltiples, riques i significatives.
Un altre exemple és el nostre espai de biodiversitat al pati del centre. Aquesta àrea d'accés lliure per a tots els alumnes, en constant transformació, ens permet observar processos naturals variats i valuosos. En conjunt, poder valorar in situ la formació de vida ens permet ensenyar als nostres alumnes la importància de l'equilibri dels ecosistemes.
Com a escola verda que som des de fa alguns cursos, promovem la recollida selectiva de residus al centre. Els "Agents Verds" s'encarreguen de comprovar que aquesta recollida es faci correctament i al mateix temps orienten la resta de companys i companyes sobre com realitzar un bon reciclatge i cuidar el planeta.
D'altra banda, adaptant-nos a la societat canviant a la qual ens hem d'enfrontar, creiem que la incorporació de les noves tecnologies en el dia a dia de l'aula és necessària. Disposem de panells interactius a totes les aules, tauletes digitals i ordinadors (tant d'escriptori com portàtils), que permeten a tot el nostre alumnat accedir a una varietat de continguts molt àmplia i els proporciona, alhora, diversitat d'estratègies per afrontar la resolució dels reptes que, com a centre educatiu que som, els plantegem. Volem seguir avançant en aquest aspecte, ja que creiem que és imprescindible per formar els habitants del futur; per això formem part de diversos programes d'innovació educativa digitals com "Mobils.edu", "Tecnologia digital" o el projecte "FAIG" que ens permeten aprofundir en la digitalització.
No ens podem oblidar de la necessitat d'internacionalització, la qual, mitjançant els programes Erasmus+ que permeten a tots els alumnes millorar en el procés significatiu de l'aprenentatge i ús de la llengua anglesa, així com en la motivació del alumnat per participar i viure noves experiències que els permetin obrir la seva ment, ens endinsa en uns processos d'ensenyament-aprenentatge significatius i centrats en comprendre i millorar el món que ens envolta d'una forma sostenible.
La conjugació dels tres reptes ens permetrà crear unes experiències d'aprenentatge de gran qualitat i molt valuoses per tot el nostre alumnat mitjançant un desenvolupament professional constant que es nodreix de l'intercanvi d'experiències i bones pràctiques entre docents de centres de diferents països.
Teixir una xarxa de cooperació europea mitjançant diferents mobilitats Erasmus+, així com el desenvolupament de valors com la inclusió, la tolerància i la diversitat mitjançant el contacte amb altres indrets i cultures, ens permetrà enfrontar, conjuntament i amb caràcter d'urgència, aspectes tan rellevants com el canvi climàtic, la digitalització, la comunicació entre cultures diverses, la integració, entre altres.
Objectius Erasmus KA 121