En aquesta primera revisió d'aula, les incidències més comunes han estat relacionades amb:
La NO identificació dels contenidors amb els residus que s'hi poden llençar. És recomanable fer uns cartells amb exemples reals dels residus que han de contenir (bric de suc, taps, paper d'alumini, paper brut o net...).
La manca de delegat/da ambiental i codi ecològic.
La manca de safata de paper per a reutilitzar.
A més, recordar que només s'accepten 5 mòbils per grup i quinzena, així que aquells grups que n'heu portat més, seran comptabilitzats en la pròxima revisió d'aules.
El concurs acaba de començar, tota la feina està per fer! Hi ha molts aspectes a millorar però poc a poc segur que ho fareu genial 💪
Des de la Comissió Ambiental, us volem donar l'enhorabona i les gràcies perquè molts dels grups que teníeu aspectes a millorar, ho heu fet 👌
Tot i això, encara són bastants els grups que no han triat delegat/da ambiental. És important fer aquesta elecció perquè prompte farem la primera reunió de delegats ambientals, on comentarem properes activitats i tractarem aspectes a millorar del centre.
Per altra banda, seria interessant fer un recordatori dels residus que s'han d'abocar a cada contenidor. Recordau:
papers amb restes orgàniques (mocs, restes de menjar) van al contenidor de REBUIG (no al blau).
brics de sucs (envasos) van al contenidor GROC (tampoc al blau).
En aquesta tercera revisió d'aules, els aspectes a destacar són els següents:
Els grups de 1r ESO han de millorar la recollida selectiva de residus: recordau què es pot llençar a cada contenidor!!!
La majoria dels grups de 2n ESO encara no han triat delegat ambiental (o no està informat) i no disposen de codi ecològic i/o cartelleria del punt verd (identificar què es pot llençar a cada contenidor).
Els grups de 3r ESO segur que poden millorar la neteja i l'ordre de les aules. Sembla que ens hem relaxat una mica en aquest aspecte!
Els grups de FPB d'Administració també tenen marge de millora en la majoria dels aspectes valorats en les revisions d'aula.
Voleu aconseguir punts ECO extra a la pròxima revisió d'aula? A continuació, teniu més informació!!! ⬇
Aquí teniu els resultats de l'última revisió del primer trimestre! Sabem que aquests primers mesos moltes tutories s'han invertit en activitats TEI i xerrades de diverses temàtiques i que potser no heu tingut temps de desenvolupar les diverses activitats proposades pel Concurs Ecoaula. Però, tot i això, heu fet molt bona feina i la classificació general està molt igualada!!!
Als grups que encara teniu aspectes a millorar, us animam a fer-ho al segon trimestre!!!
A continuació, algunes de les portes nadalenques amb les què ens heu sorprés aquest curs. Són precioses (i amb materials reciclats)!!!
Aquí teniu els resultats de la primera revisió del 2n trimestre!
De forma general, heu començat prou bé després de les vacances 💪
Recordau que podeu aconseguir punts extra portant taps, mòbils i pilotes de tennis i fent neteges de pati!!! A més, l'elaboració de la disfressa de Carnaval amb materials reciclats també us donarà punts pel Concurs Ecoaula: cartró, envasos, roba vella, diaris, revistes... Posau-li un punt d'imaginació i de ben segur fareu coses increïbles! 🎉
Amb aquesta sisena revisió arribam pràcticament a l'equador del Concurs Ecoaula!!! Ja coneixeu perfectament la dinàmica del concurs, així que teniu encara 7 revisions per davant per demostrar que sou el grup més respectuós amb el medi ambient ♻
Aquí teniu unes recomanacions per seguir sumant punts:
Identificau correctament els tres contenidors de l'aula: REBUIG, ENVASOS I PAPER/CATRÓ ⬛🟨🟦 Seria adequat que féssiu dibuixos dels residus que s'hi poden llençar a cadascun per tal d'evitar confusions.
Dugueu mòbils en desús que tingueu per casa!!! 📱
Seguiu recollint taps! Segur que tots en teniu per casa o coneixeu algun bar que us els guardaria.
Apagau sempre la pantalla digitals i els llums 💡
Elaboreu les vostres disfresses de carnaval amb materials reciclats: cartró, envasos, diaris, roba vella... No fa falta comprar res!!!
Amb aquesta 7ena revisió, passam l'equador del Concurs Ecoaula! Us animam a millorar alguns aspectes, doncs en els darrers dies hem detectat una relaxació en dos aspectes molt importants:
Diverses aules deixau la pissarra digital i/o els llums encesos en horari de pati. Pensau a apagar-ho tot!!!
No s'estan separant bé els residus als diversos contenidors. Recordau que els bricks (sucs) van al contenidor groc 🟨 i el paper dels mocs o menjar, al de rebuig ⬛.
Per altra banda, els punts resultats de l'elaboració de la disfressa de carnaval s'indicaran en la propera revisió d'aules.
Aquí teniu els resultats de la 8ena revisió d'aules! En aquesta revisió s'han comptabilitzat els punts corresponents a l'elaboració de la disfressa pel carnaval. Així doncs, si no teniu puntuació és perquè el vostre grup no hi va participar.
Encara queden cinc revisions més, per la qual cosa la classificació es pot capgirar totalment! Seguiu mantenint les vostres aules netes i ordenades, vigilau apagar llums i dispositius electrònics i recordau com aconseguir punts ECO extra!!!
En aquesta 9ena revisió d'aules hem notat una relaxació pel que fa a la neteja i l'ordre general de les aules, així com alguns oblits en aspectes d'estalvi energètic (llums i/o pantalles enceses quan l'aula està buida).
Com podeu observar més avall, la classificació general està molt ajustada (especialment el 2n i 3r classificat del concurs) i pot succeir qualsevol cosa en les quatre revisions que encara queden per davant.
Us animam a continuar esforçant-vos i a participar de totes les activitats extres que ajuden a sumar punts pel concurs!!!
Ja tenim aquí els resultats de la 10ena revisió d'aules!!! En tornar de vacances ens queden 3 revisions més i posarem fi al Concurs Ecoaula d'enguany.
Aquells grups que teniu aspectes a millorar, faceu un últim esforç perquè la classificació està molt igualada, especialment en cas del 2n i 3r classificat. Fins el darrer moment no es sap què pot passar!!!
Animau-vos a portar taps, mòbils, pilotes de tenis velles i a fer nets els patis en horari de tutoria o atenció educativa i, sobre tot, manteniu les aules en bones condicions.
Ànims!!! 💪 ♻ 🌎
En aquesta 11ena revisió d'aules s'ha detectat una relaxació important d'alguns grups en els aspectes relacionats amb les mesures ECO: pantalles digitals enceses durant els patis i una deixadesa important pel que fa a la correcta separació de residus 🟨🟦⬛
Només queden dues revisions per finalitzar el Concurs Ecoaula! Animau-vos a portar mòbils i taps, a fer neteges de pati i col·laboreu entre tots per mantenir les vostres aules netes i ordenades. Tot i que hi ha un grup que destaca com a primer classificat, no hi ha res decidit encara, especialment pel que fa al segon i tercer classificat. Ànims!!! 💪
La penúltima revisió d'aules deixa els resultats del Concurs Ecoaula pràcticament empatats entre diversos grups!!!
El grup de 1r C, tot i que continua en primera posició, sembla que aquesta setmana s'ha relaxat i despistat una miqueta i hi ha molts grups que el segueixen de ben a prop!
Sé que molts de vosaltres estau intentant aconseguir punts de qualsevol manera, però recordau que hi ha unes bases i uns límits als mòbils, taps i pilotes que es poden portar, així com un màxim de neteges de pati que es poden fer. A més, deixar-se els llums o la pissara digital encesa i tenir l'aula bruta i desordenada us poden fer perdre uns punts molt valuososo!l Concurs Ecoaula no es guanya a corre-cuita l'últim mes, sinó que és una carrera de fons que ha de còrrer tot el grup des de principis de curs 💪
Així doncs, els guanyadors es decidiran en la pròxima revisió d'aules!
Amb aquesta última revisió d'aules arriba a la seva fi el Concurs Ecoaula 23-24. Es nota que estam quasi a final de curs i que hi ha hagut una relaxació en el manteniment de les aules i les mesures energètiques, encara que tot i això no hi ha hagut grans sorpreses i els grups que encapçalaven la classificació s'han mantingut al podi 🥇🥈🥉
Així doncs, els guanyadors del Concurs Ecoaula 23-24 són:
Els guanyadors del concurs han disfrutat d'una estada d'una nit al campament de Cala des Jondal, gaudint d'una caminada per la costa d'es Bol Nou i sa Caleta i un matí a la platja. Enhorabona a totes i a tots i, també, a la seva tutora Irene López per la feina feta!
El premi corresponent al segon classificat ha consistit en una sortida en vaixell per la badia de Portmany on han après moltíssim sobre biodiversitat i problemes ambientals i, a més, han pogut fer paddle surf! Enhorabona a totes i a tots i a la tutora, Irene López, per la feina feta!
El grup guanyador del 3r premi del Concurs Ecoaula ha disfrutat d'un esmorzar saludable a la cafeteria del centre. Enhorabona a totes i a tots i a la tutora, Mar Calatayud, per la feina feta!