Ara que sabem com volem que sigui la nostra proposta, ha arribat el moment de fer-la palpable!!! Començareu a construir el prototip per poder-lo provar i saber si el joc funciona. Llavors, només us faltarà pensar en l'estètica i com explicareu el joc. Les tasques següents us guiaran en el procés.
Un prototip és la representació física d'una idea de producte, utilitzada per a explorar, provar i validar el disseny abans de la producció final. El disseny d'un prototip ha de ser molt senzill i bàsic, ja que l'important és veure si és jugable, factible i divertit com a joc.
Foto del prototip
Expliqueu breument com heu gestionat la creació del prototip: material, dificultats, temps emprat ...
Ho hem fet tot ràpid, amb paper, acrílic blanc, cartulina, etc..
Provar el joc és molt necessari per perfeccionar-lo, i cal fer-ho tantes vegades com sigui necessari per tenir un joc satisfactori.
Anoteu quins canvis feu al prototip després de provar-lo vosaltres.-Què no sigui tan semblant al Dixit i millorar els dibuixos.
RONDA DE PROTOTIPS:
Un membre del vostre equip serà el tester manager i farà el següent:
s'haurà de quedar a la taula amb el joc.
rebrà als jugadors dels altres grups, mentre els altres van a provar els jocs dels companys.
haurà d'explicar el joc i resoldre dubtes.
assegurar-se que omplen el full de valoració.
El tester manager pot anar canviant i així també tothom podrà provar els jocs inventats pels altres grups.
VALOREM LA IDEA
Ens ha agradat perquè ...
La millor part és ...
Hem trobat molt interessant ...
Hem gaudit molt quan ...
ACLARIM DUBTES
Hem tingut dubtes quan ...
No hem entès ...
SUGGERIM /RECOMANEM MILLORES
Podríeu millorar ...
Podríeu canviar ...
Podríeu afegir ...
Podríeu eliminar ...
Cada grup escriu aquí la valoració de la idea amb un color de lletra diferent.
Hem trobat molt interessant els dibuixos del joc, i la forma de jugar.
Ens ha agradat perquè els dibuixos els han dibuixat ells/es.
Hem trobat molt interessant la mecanica
És divertit la millor part és quan avances.
Hem trobat interessant la mecànica
Cada grup escriu aquí els dubtes de la idea amb un color de lletra diferent.
No ham entes el taulell, i ela colors.
Hem tingut dubtes al principi del joc
Els colors eren una mica difícils d'entendre i no ho hem entès.
El taulell crec que és de millora.
Podríeu millorar molt el taulell, ja que no s'entén i tampoc súper la mecànica
Cada grup escriu aquí els suggeriments de la idea amb un color de lletra diferent.
Creiem que el taulell s'hauria de millorar, ja que té coses molt rares, i les cartes no tenen res a veure i és molt fàcil jugar si no tenen res a veure.
Podríeu afegir més visivilitat a les cartes i al tablero
Fer moltes més coses no només agafar un joc canviant regles, també afegir coses, ja que el joc es fa suso.
Les cartes quasi ni se'n tenen.
Podríeu fer que no es pogués fer el que tu vulgui's.
Recollides les valoracions, podeu introduir els canvis en normes, components ... i tot allò que calgui per fer el disseny definitiu. Aprofitarem per millorar el disseny gràfic, l'estètica. Aquesta part és essencial per fer el joc més agradable als jugadors.
EXEMPLE
També cal que determineu TOT el material que necessitareu i omplir la graella que teniu aquí enllaçada.
Obrir l'enllaç material
Fer còpia posant el nom del grup (ex: Material 1A).
Compartir amb els companys de grup amb permís d'edició, i permís de lectura per tothom.
Aquí el costat, trobareu un EXEMPLE del material necessari per al joc del imaginarium.
Llapis
Goma
Paper
Colors de retoladors
Fitxes
Bolígrafs
Tauler
Hem decidit fer un cartell més elaborat.
Ara toca planificar i descriure tots els passos que seguireu per a la construcció de la maqueta definitiva del vostre joc. Heu d'incloure el temps que necessitareu per a construir-la i fer una foto de cada pas per penjar-la a sota.
EXEMPLE
Passos a seguir per la construcció de la maqueta:
fer el tauler
fer les cartes
fer les fitxes
Aconseguir fulls blancs
5-Dibuixar
6-Acabar de dibuixar
7-Pintar-ho tot
8-Començar a jugar
Pas 1.
Pas 2.
Pas 3.
Pas 4.
Un cop acabada la fase de construcció, podeu penjar una foto de la maqueta definitiva i omplir la fitxa tècnica del vostre joc.
Foto de la maqueta definitiva
Número de jugadors: 3 a 10
Edat recomanada: 8 a 99+
Durada:25/30 minuts
Autors: Iona ,Gisela,Lya i Dante
Heu de redactar les instruccions detallades que cal seguir per a poder jugar al vostre JOC.
EXEMPLE
Recordeu les principals característiques del text instructiu:
El llenguatge ha de ser clar, esquemàtic (poques línies) i concís (només el que és estrictament necessari).
Les instruccions s'han de presentar ordenades perquè siguin efectives.
La forma verbal bàsica és l'imperatiu (remeneu, digueu ...), però les ordres o consells negatius utilitzeu el present de subjuntiu (no remeneu, no digueu ...).
Quan el receptor no és conegut s'usa la forma impersonal, concretament la segona persona del plural (es remenen, es diuen ...).
Per fer el text més entenedor, les instruccions poden anar acompanyades de dibuixos, esquemes o gràfics
Heu de fer-ho en un document de Google i penjar el resultat aquí sota. Recordeu donar permís de lectura a tothom.
Què en pensem sobre les ACTIVITATS d'avui:
Què ens han semblat?-Hem treballat bé i ha estat molt divertit.
Diem 3 coses que ens han ajudat a fer avançar el projecte.-Espavilar-nos, repartir-nos la feina i agafar idees.
Què en pensem sobre el TREBALL EN GRUP?
Aspectes positius:
Hi ha hagut un bon ambient, ens hem divertit, hem avançat el disseny i hem fet coses molt boniques.
Problemes que han sorgit i possibles solucions: -No hi ha hagut problemes.
Recordeu que al final de cada dia cal tornar a publicar el web amb els canvis.