ACTIVITATS 2021-22

DIA 27-10-2021

SORTIDA A PEU A PINYERES AMB PERE RAMS I L'ALUMNAT DE 3r d'ESO.

Vegeu la publicació de la notícia de la sortida per l'alumat de 3r.

Al llarg del camí vam portar a terme una recollida de les deixalles que anàvem trobant al marge de la carretera. El paisatge de tardor de vinyes i d’oliveres contrastava amb les restes de plàstics, llaunes i ampolles. Una activitat interessant que ens va fer augmentar la consciència de la necessitat de gestionar adequadament els residus i tenir un consum més responsable.

I JORNADA “APADRINEM EL NOSTRE PATRIMONI: PINYERES”

Aquest passat divendres 27 de maig vam poder, finalment, celebrar la I Jornada “Apadrinem el nostre Patrimoni”, un projecte de centre en el qual el nostre alumnat apadrina un dels entorns naturals més emblemàtics del terme de Batea, Pinyeres. Durant les darreres setmanes, els alumnes, en diferents assignatures, tallers i projectes, han preparat diverses activitats i materials per a la jornada, que es van concretar el darrer divendres del mes de maig, en una jornada en què la calor ens va respectar.

Tot l’alumnat d’ESO, la Comunitat de Joves, va fer el camí des de l’institut i fins a Pinyeres en un matí radiant però poc calorós. A les 11 ja eren a Pinyeres, després d’haver caminat a bon ritme. Un cop allí, es van iniciar totes les actuacions i activitats que hi havia previstes. A l'esquerra podeu consultar el díptic amb el programa d'activitats dissenyat per l'alumnat de 2n ESO. I a continuació us deixem un vídeo resum de la jornada:

Vegeu l'àlbum de fotografies de la jornada.

ESCENARI AL MOBILE HISTORY MAP "EL POBLE ABANDONAT DE PINYERES I LA VALL DEL RIU ALGARS"

Un grup d'alumnes de 4t d'ESO de l'IE Portal Batea dona a conèixer punts d'interès històric i natural d'aquest poble abandonat de la Terra Alta i de l'entorn natural dels voltants en aquest escenari del Mobile History Map. L'objectiu és reflexionar sobre el despoblament en el món rural i les seves causes.

Podeu consultar l'escenari en el següent enllaç:

Crònica de la sortida Equip de reporters 2n d'ESO

Reporters: Sergi Ferrús, Martin Llorens, Aina Altés i Vanessa Martí

El passat divendres 27 de maig, els i les alumnes de secundària del centre van realitzar una caminada fins a l'antic poble de Pinyeres. L'excursió es va iniciar a les 8:00 del matí, moment en el qual ens vam reunir tots a l'entrada de l'institut. Després de fer una parada per a esmorzar, vam arribar al nostre destí on vam poder gaudir d'una sèrie d'activitats.

A les 11:30 els alumnes de primer d'ESO van inaugurar la jornada narrant llegendes i històries sobre l'actual poble deshabitat. Seguidament, les noies i nois de tercer ens van fer una representació performance sobre el cicle que segueix la natura. Les alumnes de segon van protagonitzar l'obra del difunt artista Federico García Lorca "La casa de Bernarda Alba", també amb tota la classe van explicar-nos la vida a l'edat mitjana mitjançant una teatralització dels templers. Per finalitzar l'activitat, els i les alumnes de 4t d'ESO van compondre una divertida sèrie de passos amb percussió corporal. A més a més van presentar dissenys de cadires inspirats en artistes reals!

Al migdia els alumnes van treure el bocata per dinar i després van disposar d'un temps lliure per visitar i passejar per l'únic carrer que hi havia a Pinyeres. Finalment, a les 14:00 pares i mares van venir a buscar als alumnes per tornar a Batea, tot i que alguns amb permís dels pares i tutors es van quedar allí..