La mestra d'anglès, Bea, ens a posat de deures preparar una exposició oral sobre un plan per fer al cap de setmana. Ho tenim que presentar després de les vacances de nadal.
Naroa: Jo he escollit fer la presentació d’una vista a un zoo perquè vaig anar a un zoo de França i em va agradar molt.
Raul: Jo he escollit fer la presentació d'anar a una bolera perquè m’agrada jugar a bitlles tot i que no sigui molt bo.
Aquesta exposició oral serveix perquè practiquem la pronúncia i parlar en llengua anglès.
Aquest trimestre ja hem fet una exposició semblant a aquesta amb el nom Make a plan. Va ser amb grup, aquesta en canvi serà individual.
RAUL I NAROA
PRESENTACIONS CAPSES DE LECTURA
Aquest mes de desembre hem acabat les presentacions de les capses de lectura. Totes han estat ben diferents. Tot i que ens feia una mica de vergonya exposar-la, pensem que això ens pot servir per treure la vergonya.
En general, hi ha hagut molt bones recomanacions de llibres. Pel que fa a la decoració hi havia capses que estaven molt “currades”. Per exemple, la capsa que més ens va cridar l'atenció va ser la de la Naroa. Ella va fer-la del Diari de Greg. La capsa estava decorada com un escenari i s’obria com una cortina. Representava diferents escenes del llibre i la decoració era molt encertada. La de l'Aroa, amb la Torre Eiffel il·luminada també ens va agradar molt.
Lia i Gloria 🖤
El dia 4 de desembre va vindre la Carol i ens va explicar que són els estereotips: significa quan una persona jutja a altre sense conèixer-la. Vam fer una activitat que consisteix en què veiem fotos de persones i havíem d'endevinar la seva professió. Ens vam equivocar en quasi totes perquè vam decidir quina era la seva professió a partir del seu aspecte físic.
En el Consell Infantil Municipal estem intentant pensar com eliminar els estereotips perquè jutjar a les persones per la seva aparença, sense saber el verdader caràcter o conèixer a la persona el poden arribar a fer sentir molt malament.
Arnau A. i Ethan.
PARADETA DE NADAL
Algunes famílies de 6è van fer una paradeta de Nadal el dissabte 2 de desembre a la plaça de l'ajuntament. L’objectiu de aconseguir diners perquè totes els alumnes de 6è puguin anar de colònies.
Vam vendre galetes banyades en xocolata de colors amb decoracions de nadal, pa de pessic, gofres, crepes, decoracions per l’arbre de Nadal cosides a mà, organitzadors de coberts, galetes de mantega amb fondant i brownie de xocolata.
Hi vam ser tot el dia, de 10 a 20h, però vam guanyar bastants diners.
Aroa i Arnau R.
CAPSES D’INVESTIGACIÓ
Laboratori d'emocions:
La capsa va de ballar. Hi ha grup 1, 2 i 3. Has d'escollir una emoció i una cançó. Ens repartim ens grups on hi ha un alumne de 4t, un de 5è i un de 6è. En el meu hi ha dos de sisè jo, la Maeve, i el Raul. A mesura que muntem la coreografia hem d'anotar els passos.
Maeve
¿Podemos hacer una carrera de 400 metros en el patio?
La capsa consisteix en mesurar la pista del pati i quan saps el que mesura has de calcular quantes voltes són necessàries per recórrer 400 mestres. Mentrestant fas les voltes has de cronometrar-te i apuntar el temps que facis a la llibreta. Quan totes els companys del grup han recorregut el 400 m has d'anotar el record mundial d'atletisme masculí i femení. Quan ja has apuntat el record mundial ho has de comparar el teu temps i amb el de les teves companyes. Per últim has de l'autoavaluació.
Carla
AUTOAVALUACIÓ ASSEMBLEA
Aquest dimarts 12 de desembre vam fer una autoavaluació de l’assemblea perquè reflexionem sobre la nostra participació a l'assemblea de l'aula. Aquesta autoavaluació ens l'emportarem a casa perquè les nostres famílies la vegin.
L’activitat de l'assemblea la vam començar a principi d'aquest curs. Consisteix en explicar noticies que hem vist per la televisió o a diaris i donar la nostra opinió. Els dies que fem assemblea són els dilluns, els dimarts i els dijous al matí de 9:15 - 9:45h.
Durant el més de novembre vam fer uns deures que ens van servir perquè tothom expliques una notícia a l'assemblea, així tots hi participàvem.
Biel