Gimcana CI final de curs

El 20 de juny 1r i 2n fem una gimcana ben divertida. Hem de passar per en cinc espais: bombolles, sorral, punteria, cordes i jocs de taula gegants.

Acaba l'apadrinament lector

El 5 de juny fem l'última sessió de l'apadrinament lector. Regalem un punt de llibre a cada padrí/na i fem valoracions. Ha estat una experiència molt bonica i ja tenim ganes de ser padrins/es a 5è.

Voleu sortir a una pel·li? Aquesta és la pregunta que ha engegat el trimestre i ha motivat als infants a vivenciar l’expressió d’emocions, la representació de personatges i situacions a través de diferents propostes jugades d’expressió corporal. La percepció del ritme utilitzant la música també ha ajudat a experimentar amb el cos i el moviment alhora que dedicàvem estones de gran part del trimestre a aprendre i practicar la dansa que les nenes i nens de segon van lluir a la Trobada de danses d’aquest curs.

Trobada esportiva 2n

El 3 de juny ens trobem tots els grups de 2n de les cinc escoles de Cardedeu i compartim una estona divertida de jocs.

Teatre de CM

El dia 22 anem a veure l'obra de teatre "La nena dels pardals" que han estat preparant amb molt d'esforç l'alumnat de 3r.

Estona lliure divendres tarda

Els divendres per la tarda gaudim d'una estona d'activitat lliure: dibuix, papiroflèxia, escacs, LEGO, kamishibai, KAPLA... Ens encanta!

XXV Trobada de Danses

El 17 de maig participem a la XXV Trobada de Danses de Cardedeu.

Educació vial

El 7 de maig el Jose, policia municipal de Cardedeu, ens fa una sessió de seguretat vial molt necessària i interessant sobre com hem de circular a peu, en bicicleta, amb el cotxe...  Ens mostra els vídeos de les Tres Bessones del Servei Català de Trànsit i comentem què fan bé i que han de millorar. Molt aclaridor!

Teatre per Sant Jordi

El 29 d'abril, cicle inicial anem a la sala d'actes a veure l'espectacle de teatre que ens ofereixen "The mama's and the papa's". Quina versió tan divertida!

Colònies CI

El 24 i el 25 d'abril anem de colònies a Can Ribas (Bigues i Riells). Hem gaudit molt!

Contacontes de primavera

El 23 d'abril, diada de Sant Jordi, fem contacontes amb famílies. La mare de la Teia i la mare d'en Roger ens expliquen dos contes ben divertits.

Sortida a Sant Hilari

Pugem a Sant Hilari acompanyats de 5èA, els nostres padrins de lectura i esmorzem a mig camí. Un cop allà, juguem una estona, dinem i baixem a jugar al bosc. La tronada la fem a bon ritme i som els primers en arribar a l'escola. Un dia genial!

Sortida al Circ Cric

El 20 de març anem al Circ Cric. Benvinguda i animació amb en Pep Callau i, a la carpa, en Tortell Poltrona, la Petita Lu i la resta de la companyia mostren les seves habilitats amb malabars, teles, bicicletes, acrobàcia, corda volant... Meravellós!

Dimecres passats per aigua

Aquest trimestre els nois i noies de segon han gaudit experimentant en el medi aquàtic. A les diferents sessions han realitzat diversitat d’activitats guiades pels monitors de la piscina municipal per millorar les habilitats de flotabilitat i desplaçament a l’aigua. Aquesta activitat també ha servit per fomentar l’autonomia i la responsabilitat en els moments de vestidor.

Els dijous,  futbol

Cada dijous tenim tota la pista per a nosaltres perquè les Òlibes són a natació. Aprofitem el grup sencer de Gamarussos per jugar a futbol. Quins partits més divertits!

Visitem l'exposició de Madola

El dia 1 de març anem al Museu a veure de l’artista Madola (M. Àngels Domingo Laplana), ceramista, escultora i pintora.  Tota una inspiració!

Encetem l'apadrinament lector!

El dimecres 28 de febrer encetem l'apadrinament lector amb el grup de 5èA.  Fem les parelles de fillols/es-padrins/es, ens presentem, signem el document de compromís i llegim un llibre que ens agrada molt.  Després omplim el llibret de valoració. Cada dimecres compartirem bons moments de lectura.

Taller d'emocions

El dimarts 27 de febrer ens venen a fer el taller de salut “M’estimo a mi i estimo tothom” sobre les emocions. Conversem sobre les emocions bàsiques (alegria, tristesa, por, fàstic, ira i sorpresa). Veiem un vídeo, juguem  amb un dau de les emocions tot recordant moments en els quals hem sentit l'emoció que surt i ens expliquen el conte "El país de les culleres llargues".

Carnaval 2024

Arriba el rei Carnestoltes amb les ordres de la setmana. Elaborem la nostra disfressa de "criatura aquàtica fantàstica", el dijous anem al parc de Pompeu Fabra i el divendres FESTA GROSSA!

Ballem gitanes!

El dilluns 5 de febrer fem un taller de gitanes amb la col·laboració de mares i pares de segon i un exalumne de l'escola. Quin goig!

A natació!

El 10 de gener comencem l'activitat de natació. Primer fem uns exercicis a la piscina gran i després juguem a la petita. Ens ho passem pipa a l'aigua!

Educació física

Velocitat de guepard, vista d’àliga…una colla d’animals han servit d’inspiració per experimentar amb els seus superpoders. Habilitats motrius com desplaçaments, salts i l’equilibri o sentits com l’oïda i la vista han sigut l’eix de les diferents sessions. També hem gaudit d’un munt jocs que ens han servit per treballar el coneixement i el respecte per les normes i el material.

Sortida al Cim d'Àligues

El 16 de novembre anem al Cim d'Àligues: fem un recorregut guiat per l'entorn, visitem les aus rapinyaires i ens expliquen un munt de coses interessants. Finalment, gaudim d'una sessió de vol ben espectacular.  Després de dinar, anem al Parc del Falgar. Allà, caminem fins els llacs artificials i passem una bona estona a la zona de jocs. Una sortida fantàstica!

Àlbum de fotos.

Juguem amb valors: descoberta de l'entorn

El 8 de novembre fem la primera activitat del Programa Juguem amb Valors de l'àrea d'esports de l'Ajuntament.  Fem una caminada per l'entorn natural de Cardedeu. Ens apropem a la natura per gaudir-la, estimar-la i respectar-la. Anem fent aturades per parlar dels arbres a la tardor i les seves característiques. Degut a la sequera no trobem bolets però en David ens n'explica coses ben interessants. Després esmorzem i passem una estona jugant al parc de Pompeu Fabra. Un matí extraordinari!

Celebrem la Castanyada!

Al llarg de tota la setmana, guarnim l'escala amb fulles pintades i muntem l'exposició de fruits de tardor. Treballem les matemàtiques comptant, pesant i mesurant la longitud dels fruits i fem gràfics. Llegim i inventem endevinalles de tardor.

El 31 per la tarda veiem l'espectacle i mengem castanyes torrades.

Ja som a 2n! Sortida als Pinetons

Ja som a 2n! Hem fet la primera sortida del curs amb tot el cicle inicial al parc dels Pinetons. Hem compartit 1r i 2n l'estona d'esmorzar en rotllana i ens ho hem passat pipa corrent i jugant. Ja es veu que farem molta pinya.

Enllaç a l'àlbum de fotos.

Darrers dies de curs a 1r

Àlbum de foto darrers dies de curs

Àlbum "Bon estiu 2023" per deixar un bon gust de boca.

Gimcana CI - 21 juny

El 21 de juny i degut a la sequera, en comptes de jocs d'aigua, organitzem una fantàstica gimcana de jocs a cicle inicial (bombolles, sorral amb una mica d'aigua, circuït, jocs de taula gegants i punteria. Ens ho passem pipa!

Àlbum de fotos

Què divertida l'obra de teatre de 3r!

El 14 de juny anem a amb I5 a veure l'obra de teatre de 3r "La Joanna sense port.  Ho fan molt bé. Què divertida!

Trobades I5-1r

A finals de juny fem diverses activitats per conèixer-nos els infants de I5 i de 1r ja que el curs vinent estarem junts a cicle inicial. Juguem plegats al pati d'infantil i de primària, fem una gimcana en la qual primer acompanya I5 a conèixer els espais de primària, veiem el teatre de cicle mitjà plegats.  Que divertit!

Plantes a ulls clucs

El 26 de maig visitem el jardí de plantes aromàtiques i remeieres del Museu i fem un taller: plantem llavors d'alfàbrega, fem saquets d'olor amb romaní i tastem la infusió de farigola. També visitem l'antiga farmàcia de Tomàs Balvey

Cançó de la Geneta

Un dels treballs de música que ens han agradat més ha estat composar la nostra propia cançó de la  Geneta. Ens hem fixat en diferents cançons d'animals que coneixem i hem après sobre les onomatopeies i  la rima.  Amb aquests dos elements hem composat "Puja la geneta". En l'enllaç podeu escoltar  la gravació de la cançó i també  escoltar la cançó dels Esquriols.  Al costat podeu veure'n la partitura.

Celebrem Sant Jordi

La setmana del 24 al 28 d'abril fem activitats diverses al voltant de la diada de Sant Jordi: lectura, escriptura i escenificació de la llegenda clàssica i noves versions, elaboració d'un punt de llibre,  creació d'un conte il·lustrat per representar amb el Kamishibai,  teatre amb "the mama's and the papa's", contacontes amb famílies...

Àlbum de fotos

Fotos de l'obra de teatre de "the mama's and the papa's"

Anem de colònies a Castellnou de Bages

Els 17 i el 18 d'abril anem de colònies a Castellnou de Bages. Gaudim d'un entorn i unes instal·lacions fantàstiques. Compartim bones estones i fem un munt d'activitats: tirolina, escalada al rocòdrom, malabars, jocs diversos,  jocs de nit...

Sortida a Sant Hilari

Quin dia més divertit per acabar el segon trimestre!

La Irina ens visita

El dilluns, 20 de març, per la tarda, la Irina, mare del Pau, fisioterapeuta, ens ajuda amb el projecte del cos i respon preguntes com ara què és una fisioterapeuta, on treballen, què fan i la importància de les mans en la seva feina. Després, repassem els hàbits saludables i la necessitat de fer activitat física. Llavors cadascú/na diu quina activitat fa. La Irina comenta que és bo escalfar abans de l'exercici físic i, en rotllana, ens passem una pilota i qui la té proposa un moviment que la resta han de fer.  També ens ha ensenyat quines són les bones maneres de seure i quines ens fan mal als genolls.

Cada cosa al seu lloc!

El dilluns, 20 de març, pel matí, fem un taller per tenir més clar on va cada residu. Comencem per les tres erres: Reduir, Reutilitzar i Reciclar. Després cadascú ha de ficar un tipus de residu al contenidor adequat. Ens en hem sortit prou bé!

Celebrem Carnestoltes

Les genetes pallasses ens ho hem passat pipa!

Enllaç a les fotos

Taller d'alimentació saludable

El dimecres 8 de febrer venen del CAP a revisar-nos les dents i ens donen consells per una bona higiene dental. També ens fan un taller d'alimentació saludable on ens mostren que hi ha aliments que porten molt de sucre: ketchup, refrescos, Nutella, sucs envasats, cereals ensucrats... El sucre és dolent per les dents i ens dona energia molt ràpid però que baixa aviat i llavors ens sentim cansats i sense ganes. Hem de menjar menys sucre i substituir-lo per altres aliments més saludables. Millor prendre suc de fruita o salsa de tomàquet naturals. A l'aula estem treballant la piràmide dels aliments i ja sabem quins aliments són importants i quins només podem menjar ocasionalment.

Visitem l'exposició de la Núria Duran

El dimecres 1 de febrer anem al Museu a visitar l'exposició "Pobles nòmades" de l'artista Núria Duran. Gaudim de les seves obres que ens recorden molt imatges que estem veient al nostre projecte del cos humà: ossos, el cor, les venes i les artèries, els músculs, la pell...

Enllaç a la guia didàctica.

Enllaç a l'àlbum de fotos.

JA SOM A PRIMER! L'inici de curs.

Al grup de 1rA ja som 20 infants amb la incorporació de tres nenes i un nen.  Aquests dies ens estem coneixent i adaptant al funcionament de primer.

Podeu veure l'àlbum de fotos aquí.

Juguem amb valors: primera activitat al pavelló

El dimecres 28 de setembre anem al pavelló i gaudim molt de la primera activitat del programa Juguem amb valors. Podeu veure l'àlbum de fotos clicant en aquest enllaç

Sortida al Parc de Pompeu Fabra

El dijous 27 d'octubre anem al parc de Pompeu Fabra. Després d'esmorzar, fem una volta pel bosc i observem els arbres (alzines, pins, algun roure...), els colors de les seves fulles i com els afecta la sequera. Tornem al parc i passem una bona estona jugant. Podeu veure aquí algunes fotos.

Recordant la setmana de la música

La participació en la creació, el disseny, l’elaboració i la difusió de produccions culturals i artístiques és primordial per al ple desenvolupament de la persona.  (Nou decret de currículum de primària)

“Em vaig sentir emocionada i nerviosa”, “amb vergonya”, “em va agradar estar a dalt de l’escenari”, “molt content”, “em va agradar que sortien rinoceronts i zebres”, “vaig actuar jo primer i després la meva mare”, “em van semblar molt monos els de P3”, “em va agradar aquell contrabaix (violoncel)”, “em va agradar veure el Carlos amb el sintetitzador” .

Aquestes són algunes de les reaccions que els nens i nenes de l’escola han expressat en les rotllanes de paraula que hem fet a l’aula de música i dansa recordant una setmana de la música plena de vivències i emocions.

Per què “Cantaballactua”?

L’any 2022 és el 400 aniversari del dramaturg francès Molière. A part de ser un dels principals escriptors de teatre còmic de la història, Molière va ser un dels pioners en incloure el ballet i el cant en les seves obres. Molts anys més tard, al segle XX, als Estats Units, va néixer amb molt d’èxit  el teatre musical  que precisament combinava aquestes tres disciplines (dansa, cant i actuació).

A l’escola Granés, enguany, hem volgut donar valor al nostre projecte singular de teatre. Per això, hem aprofitat l’efemèride del naixement de Molière per preparar un gran espectacle de musicals sota el títol “¡Cantaballactua!”.

Octubre i novembre han estat uns mesos de treball intens a l’aula de música, hem descobert qui era Molière i perquè està relacionat amb la música i el teatre musical, cadascú ha anomenat les seves pel·lícules musicals preferides i hem pogut veure un fragment de les més votades. Ens hem esforçat  de valent preparant la cançó pel concert fixant-nos en el cant (la veu, l’afinació), el ball (els moviments coordinats de grup ) i l’actuació (la forma d’expressar la lletra amb la l’expressió i el gest).

També, la setmana de la música i l’anterior a aquesta les aules s’han omplert de música amb assajos, elaboració de caracteritzacions i altres treballs relacionats amb Molière i el teatre musical. En aquest enllaç podeu veure un recull d’imatges i vídeos de tot aquest treball fet amb tanta il·lusió.

Bibliografia:  MCLELLAN, JOSEPH, The forgotten musicals of Molière. Washington Post. July 17, 1988 (article). https://www.washingtonpost.com/archive/lifestyle/style/1988/07/17/the-forgotten-musicals-of-moliere/540ffef6-c68d-49b1-abb6-e392bbcc7ce7

Celebrem la Castanyada!

El divendres 28 celebrem la Castanyada. Quin goig poder estar tots plegats! Podeu veure algunes fotos aquí.

Sortida a Can Ribes: la ruta dels sentits

El 14 de novembre fem una sortida a Can Ribas (Bigues i Riells) per fer un recorregut vivencial i interactiu entre boscos i camps on ens anem trobant amb diversos racons per treballar els sentits.

Ens movem!

Aquest curs els infants de primer han iniciat les sessions d'Educació física al pavelló. Les primeres setmanes de trimestre van servir per conèixer els nous espais i rutines.

Diferents jocs reglats han estat la base de les sessions i ens han servit per treballar el coneixement i el respecte per les normes.  Han gaudit de l’activitat física experimentant amb el moviment del cos i diverses formes de desplaçament. Cooperar, participar i respectar forma part de totes les activitats plantejades que han ajudat a desenvolupar la motricitat i la coordinació de totes les nenes i nens.

Aprenem la llengua anglesa!

L’ensenyament de la llengua anglesa durant el primer trimestre del curs s’ha estructurat principalment a través de rutines com salutacions, comiats i cançons com “Hello!” (Super Simple Songs), “What’s the weather like today” o "Days of the week" (pròpies). Hem après el vocabulari i les estructures gramaticals dels estats d’ànim i el temps, però també ens hem iniciat en els números, les parts del cos, objectes de la classe i de dins l’estoig i els dies de la setmana a través de jocs com “Simon says” i altres.