GESTOS
Vaixella adaptada
davinia lópez
PROJECTES FINALS PRODUCTE
Organitza EASDIB
PROJECTES FINALS PRODUCTE
Organitza EASDIB
Guanyadora del premi nacional Josep Albert Mestre d'Excel·lència en els Estudis d'Arts Plàstiques i Disseny 2020, en la categoria de Projecte Final d'Estudis Superiors de Disseny (ESD), amb 'Gestos, vaixella adaptada'.
La proposta consisteix en una vaixella adaptada. Realitzada en Krion i silicona. L'usuari tipus és aquell que es veu impossibilitat per a usar les dues mans en l'acció de menjar. Consta de 3 peces i una safata, cadascuna d'aquestes té definida la seva forma a partir d'un gest, una
ajuda que reemplaça un moviment del propi acte de menjar, reduint així els esforços i permetent a l'usuari poder valer-se per si mateix. Totes les peces del projecte compleixen la premissa de ser apilables i antilliscants. El bol defineix el gest d'inclinació per a aprofitar les últimes cullerades. El plat supleix l'acció que compleix la forquilla d'immobilitzar l'aliment mentre es talla, a més de fer de topall mentre es recull l'aliment. El got redueix la inclinació del coll mentre l'usuari beu. La safata lleugera i adaptable a qualsevol parament. Aquest producte s'intentarà obrir pas en el mercat de les ajudes
tècniques. Ofereix millora, tant en l'ergonomia i la funcionalitat, com en l'estètica respecte a vaixelles adaptades que s'ofereixen en l'actualitat. És un producte destinat a hospitals, però també es podria exportar a l'àmbit privat.
desenvolupament safata
desenvolupament bol
desenvolupament tapa
desenvolupament plat
desenvolupament got
*totes les fotos estan penjades sense editar.
Assignatura: Projectes finals de producte
Professora: Marta Gonzàlez
CURS 2018-2019