6.3.22

Neljäs ja viides työviikko

Pt-juttuja, ryhmäliikuntaa ja tapahtuman järjestämistä

Taas on muutama työviikko mennyt aivan siivillä täällä. Työviikot ei ihan hirveästi toisistaan poikkea. Minun osalta on tullut vedettyä padelin alkuverryttelyjä Suomelan padelryhmille, keppijumppia, yksi tuolijumppa sekä äijäjumppa. Mukaan näihin viikkoihin on mahtunut myös useampi pt-tapaaminen asiakkaiden kanssa. Käytiin mm. treenaamassa portaissa Benalmadenassa, kuntosalilla sekä rannalla. Meidän molempien osalta on tullut käyty läpi myös pt-asiakkaiden ravintopäiväkirjan palautteita sekä heille laadittuja kausisuunnitelmia. Saaran viimeiset työviikot ovat koostuneet taas tutuista jumpista eli RVP:stä, kehonhuollosta, kahvakuulasta sekä kuminauhajumpasta.

Kävimme kaiken tämän muun ohella vielä tekemässä meidän järjestämäämme tapahtumaa varten "harjoituskävelyn" valitsemallemme reitille. Kävelimme Fuengirolan rantakatua pitkin Malagaan päin noin 30 minuuttia. Löysimme loistavan paikan hiekkarannalta, jossa pystymme toteuttamaan tapahtumamme pienen kilpailuvaiheen. Näin pääsimme taas hieman eteenpäin myös tapahtuman järjestämisessä.

Arki on alkanut pikkuhiljaa rullaamaan paremmin ja paremmin täällä Espanjassa. Olen päässyt hyvin takaisin omien treenienkin pariin sairastelujen jälkeen. Se on kyllä auttanut siinä arjen rakentamisessa paljon. Lisäksi kävin myös kokeilemassa Suomelan vieressä olevan Suomen urheiluhierojakoulun palveluita. Varasin kätevästi netistä ajan ja pääsin sopivasti yhtenä vapaailtana pitkästä aikaa tunnin hierontaan. Oli kyllä ihanaa!

-Annika

Saaran viikonloppu seikkailut

Viikolla 8 sain Suomesta vieraakseni poikaystäväni, joten viikonloppuseikkailut toteutettiinkin Annikan sijaan hänen kanssaan tutkaillen uusia paikkoja. Koska oon ollut Costa del solin alueella ennenkin, niin monet paikat ovat jo itselle tuttuja ja koluttuja, niin suunnittelimme hieman erilaisia reissukohteita tällä kertaa.

Perjantaina suuntasimme kohti Malagaa tapaamaan meidän yhteisiä kavereita ja koko päivä hurahtikin siellä linnakkeille kierrellen ja sangriaa maistellen. Malagan aukiolle oli rakenteille myös karnevaaliaukio, mutta harmillisesti se aukesi vasta lauantaina joten se jäi tänä vuonna välistä.

Lauantaina olimme varanneet matkan Gibraltarille "get your guide" sivuston kautta, joka onkin hyvä paikka erilaisten retkien varaamiseen kun sivun saa myös suomeksi ja retkien oppaat puhuvat myös englantia. Lisäksi retkille voi hypätä kyytiin melkein mistä kaupungista vain aurinkorannikkoa. Me starttasimme matkamme aamulla Fuengirolan bussiasemalta.

Kovin nättejä taloja on turha odotella Gibralttarilla näkevänsä, mutta ihan mukava oli piipahtaa tällein kerran elämässä- kokemus tekemässä. Me otimme liput kaapelihissiin, millä pääsimme ylös apinavuorelle, jossa yksi apina lähti seuraamaankin meitä lähes koko matkan ajan kunnes saimme eksytettyä sen.

Sunnuntai ja maanantai olivat täällä pyhäpäiviä molemmat tällä kertaa, joten suuntasimme seuraavaksi kohteeksemme Granadan ja Alhambran. Aivan ihana paikka, suosittelen ehdottomasti käymään! Ihana kylä, hyviä tapaspaikkoja sekä ihana fiilis.