6.2.22 Saapuminen

Saapuminen Espanjaan ja ensimmäinen viikko

Saavuimme Espanjaan sunnuntaina 30.1.2022 aamupäivästä. Pääsimme juuri sopivasti karkuun lämpimään Suomessa riehuvaa Valtteri-myrskyä. Myrskystä huolimatta oli lento kuitenkin ajallaan ja kaikki meni sujuvasti.

Espanjassa suuntasimme heti vuokra-asunnollemme, jonka vuokrasimme Tupasi-vuokravälitystoimiston kautta. Kaikki sujui hyvin ja pääsimme sujuvasti etukäteen varatulla kyydillä lentokentältä Fuengirolaan, Los Bolichesiin, missä asuntomme sijaitsi. Saapumispäivä meni tavaroita purkaessa ja Fuengirolan rantakatua pitkin kävellen.

Maanantaina pääsimme vasta hoitamaan tärkeitä asioita, sillä sunnuntaisin täällä on kaikki isot ruokakaupat kiinni ja suurin osa muista palveluista suljettuina. Menimmekin hoitamaan heti maanantaina vuokran maksun ja selvittämään muutaman muun asian asuntoomme liittyen Tupasin toimistolle. Samalla reissulla pääsimme myös kunnon ruokakauppaan, ihanaa!

Kävimme heti maanantaina hakemassa meille myös kuntosalijäsenyydet lähimpään kuntosaliin, Coliseum Gym Sport Centeriin.

Ensimmäinen työviikko

Ensimmäinen työviikko alkoi virallisesti molemmilla tiistaina 1.2. Veimme tuliaisia työpaikkaohjaajillemme Suomesta, joista he olivat oikein mielissään. Täällä Espanjassa Suomen herkut ovat melko hintavia, eikä kaikkea ole edes mahdollista saadakaan. Työpaikkaohjaajani Riitta otti minut lämmöllä vastaan Suomelan porukkaan.

Saaralla oli heti ensimmäisellä viikolla ohjauksia, minä taas pääsin vain seurailemaan mukaan tunneille. Suomelassa ryhmäliikuntatunnit ovat joko keppijumppaa, äijäjumppaa, tuolijumppaa, venyttelyä tai joogaa. Sofia-opistolla taas Saaran ohjaamat tunnit ovat RVP (reisi, vatsa, pakara), kahvakuula, kehonhuolto ja kuminauhajumppa.

Sunnuntaina 6.2. viikon päätteeksi kävimme vielä kävelemässä joka sunnuntaina Suomelan toimesta ohjattavan Mijas kävelyn. Reitti on yhteensä noin 13 kilometriä. Mijakseen mentäessä koko matka on loivaa ylämäkeä, joten matka sinne kestää pidempään kuin takaisin tulo. Mijaksessa pysähdyimme porukalla kahvilaan, jonka jälkeen alkoi matka takaisin Suomelaan. Takaisin tullessa reitti oli myös hieman lyhyempi. Koko reissuun meni yhteensä noin viisi tuntia kotimatkoineen päivineen.

Meillä molemmilla oli myös PT-asiakkaiden ensimmäiset tapaamiset heti tällä viikolla. Sovimme tapaamiset lähellä oleviin kahviloihin. Minä tapasin poikkeuksellisesti toisen asiakkaani etä-yhteydellä, sillä hän oli estynyt tulemasta paikan päälle sairastelun vuoksi.

Ensimmäinen työviikko meni vähän ihmetellessä ja uuden oppimisessa. Tästä tämä lähtee!

Päivä Plaza Mayorilla

Lähdimme lauantaina 5.2. suuntaamaan aamusta kohti Plaza Mayoria. Mun onnekseni Saara on kulkenut ennenkin näillä kulmilla ja tietää, kuinka julkiset toimii sekä missä on mikäkin paikka, joten mun ei tarvitse kuin seurata mukana. Matkaa lähdimme taittamaan Renfe junalla Los Bolichesin pysäkiltä ja tämä matka kustansi 2,05€/suunta yhdeltä ihmiseltä.

Plaza Mayor sijaitsee lähellä lentokenttää, Malagan suunnalla. Jos kaipaa kunnollista shoppailupaikkaa, silloin kannattaa suunnata ehdottomasti tänne. Pari vuotta sitten aluetta laajennettiin ja tehtiin "outletkylä", josta löytyy jos jonkinlaisten merkkien outlet liikkeitä. Näiden lisäksi on vielä ns. normaalikauppapuoli, jossa tuotteet eivät ole alehintaisia. Etelä-Eurooppalaiseen tapaan kaupat sijaitsevat ulkoalueella, joten samalla pääsee nauttimaan auringon säteilystä poskipäillä ja nauttimaan lounasta ravintoloissa ulkosalla.

Meidän päivä ei päättynyt kuitenkaan vielä tähän, vaan jatkoimme shoppailukierrosta Miramariin, kauppakeskukseen joka sijaitsee Fuengirolassa.