DE TAVERTET A
LA BALMA DE LES PIQUES

Ruta a peu sense dificultat pro amb forts desnivells d'una durada aproximada de 4 h anar i tornar,

Sortirem de Tavertet pel carrer de Sorerols, seguirem el camí entre els camps fins al Pont Vell i creuarem el Torrent de Tavertet.

A partir d’aquí el camí s’ha perdut, però voregem els camps, hi anem pujant fins a la Casanova, que és cap el Nord, a tocar de la carretera, la travessarem i buscarem un sender que puja, seguint al principi, uns pals d’electricitat i que ens portarà fent ziga-zaga fins al Sunyer de baix.

Darrera el Sunyer de Baix un corriol us enfilarà a dalt del cingle per una escala de pedra, arribareu al camí de les Balmes de Sunyer. Seguirem el camí cap al coll sa Palomera, en direcció SO. En arribar al collet deixarem el camí i tombarem a la dreta.

Si hem pujat amb cotxe; el deixarem aquí. Prendrem el camí que marxa planejant per l’esquerra, a la dreta deixarem el puig de les Balmes.

Quan arribem al pla i al bosc de sobre la masia de les Balmes hem de tombar a la dreta, i vorejar de lluny la paret.

El sender ens portarà a la balma de les Piques. Sortirem de la balma i marxarem en direcció Oest, vorejant les parets fins el collet entre els dos puigs.

Un cop al collet seguiu a peu de paret uns 50 m fins trobar un pujador esglaonat tallat a la pedra. Pugeu la carena, al final de la qual hi ha el Barret de la Parareda.

De tornada, un corriol al nord d’uns 15 m de desnivell porta a un camí fins al coll sa Palomera per darrera del Puig de les Balmes.

Segons la tradició oral un dels amagatalls d’en Joan de Serrallonga era la Balma de les Piques