Abast: L'àmbit d'aquest nou espai protegit té una superfície de 16.302 ha i s'estén pels municipis de la Jonquera, Cantallops, Peralada, Mollet de Peralada, Sant Climent Sescebes, Espolla, Rabós, Vilamaniscle, Garriguella, Vilajuïga, Llançà, Colera i Portbou.
Recurs webgràfic introductori: http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=8403
Fem ruta cap a: El Castell de Requesens. Publicació de la ZER Requesens
Viu el paisatge. L’Alt Empordà. Consell Comarcal de l’Alt Empordà
CRP de l'Alt Empordà (FIGUERES). 29 registres
L'Albera. Arquitectura popular i tradicional. Architectur...
Poblats, dòlmens i menhirs. Els grups megalítics de l'Alb...
Cerca Merlí: (paraula per a la cerca: Albera. Resultat: 18 vídeos i 3 pàgines web)
Guia didàctica “Descobreix l’Albera”: La Guia didàctica Descobreix l'Albera ha estat editada per als guiatges d'educació ambiental gratuïts del Centre d'Interpretació del Paratge Natural de l'Albera per als escolars de secundaria de la demarcació de Girona, en motiu dels 20 anys de protecció d'aquest espai natural. La Guia conté explicacions teòriques i excercicis pràctics.
Conte “El retorn de la tortuga”
Parcs de Catalunya. L’Albera . Itineraris
Viu el paisatge. L’Alt Empordà. Consell Comarcal de l’Alt Empordà
Ajuntament de la Jonquera. Paratge natural de l’Albera
Can Laporta. Ajuntament de la Jonquera (pàg. 16)
MUME. Museu Memorial de l’Exili
Le Perthus o el Portús. De la via romana al TGV
Blau Tramuntana (Grup d'Entitats d'Educació Ambiental i Cultural de l'Alt Empordà. Centre de Reproducció de Tortugues de l'Albera. Escola dels Estanys. Gorgònia. El Molí Nou de Calabuig. La Rufa.)
Centres d’informació:
A l'edifici de la Rectoria Vella, a Espolla, hi ha les oficines i un centre d'informació.
Paratge Natural d'Interès Nacional de l'Albera
Rectoria Vella, C/ Amadeu Sudrià, 3 - 17753 Espolla
Tel.: 972.54.50.79; Fax: 972 54 51 39
pninalbera.dmah@gencat.cat
Can Laporta, a la Jonquera, trobem un altre centre d'informació i una exposició permanent sobre els valors naturals i culturals de l'Albera.
Una altra entitat amb la qual es té una estreta col·laboració és l'associació Amics de la Tortuga de l'Albera (ATA), que gestiona el Centre de Reproducció de Tortugues de l'Albera, situat al santuari de la Mare de Déu del Camp, a Garriguella. 17780 Garriguella Tel. 972 55 22 45
Altres punts d'informació:
Ajuntament de Rabós d'Empordà (tel. 972 56 30 82)
Ajuntament d'Espolla (tel. 972 56 31 79)
Festa de la tortuga. El dia 27 de maig, commemorant el Dia Europeu dels Parcs i la Setmana de la Biodiversitat, se celebra la Festa de la Tortuga.
Persones coneixedores : Joan Budó, Jenar Fèlix, Pitruc Delclós,