Com arribar al castell

El castell de Montsoriu es troba a cavall de la partió dels termes municipals d'Arbúcies i Sant Feliu de Buixalleu (la Selva). Situat a una altitud d'uns 640 m, està al damunt d'un turó que forma part dels darrers contraforts llevantins del massís del Montseny.

Aquest monument es troba dins del Parc Natural del Montseny, i des del seu emplaçament es pot gaudir d'unes vistes magnífiques: del mateix Montseny, de les Guilleries, de la Serra del Montnegre, de les valls d'Arbúcies i Breda, de la depressió prelitoral i de la zona costanera de Blanes.

És en el seu ampli domini visual on cal trobar una de les explicacions del perquè de la seva situació.

Accés

Si es ve per l'Eix Transversal, s'ha d'agafar la sortida que permet arribar a Arbúcies. Des d'aquesta població s'ha de seguir la carretera que mena fins a Breda. Abans d'arribar-hi, just en el punt de coronar el coll de n'Orri, trobarem a mà dreta un trencall on s'indica el camí a seguir per tal d'arribar als peus del castell de Montsoriu.

Si es ve de la banda de Barcelona, cal passar per Sant Celoni i arribar fins a Breda. En aquest poble caldrà agafar la carretera en direcció d'Arbúcies, però a uns tres quilòmetres, just en el punt de coll de n'Orri, trobarem, a mà esquerra, el trencall on s'indica el camí a seguir per tal d'arribar als peus del castell de Montsoriu.

Si es ve de la banda de Girona o Blanes, cal arribar fins a Hostalric. Un cop en aquest poble s'ha d'agafar la direcció d'Arbúcies. Abans d'arribar-hi, però, a mà esquerra, es troba la carretera que permet anar fins a Breda. S'ha de seguir en aquesta direcció i, abans d'arribar-hi, just en el punt de coll de n'Orri, trobarem a mà dreta un trencall on s'indica el camí a seguir per tal d'arribar als peus del castell de Montsoriu.

Situats en el trencall que mena a Fogueres de Montsoriu, anirem seguint la carretera guanyant alçada, i tot pujant gaudirem de les vistes del castell i del sector oriental del massís del Montseny.

Anirem seguint aquesta carretera fins a trobar el cartell indicador del castell de Montsoriu. En aquest punt s'haurà de deixar el cotxe i seguir el camí a peu. S'ha habilitat un aparcament en una feixa de coll de Castellar.

Un sender de plaent recorregut ens condueix fins al castell de Montsoriu: es tracta d'una caminada d'uns 35-40 minuts.

Opcions des de Breda i Arbúcies

Des d'Arbúcies i des de Breda podem pujar al castell seguint l'itinerari senyalitzat pel Parc Natural del Montseny PR C 201.