La sobrepesca passa quan les persones pesquen més peixos dels que el mar pot tornar a produir de manera natural. Els peixos necessiten temps per créixer i reproduir-se. Si es pesquen massa ràpid, les poblacions de peixos disminueixen i cada vegada n’hi ha menys als oceans.
Al mar hi ha una gran varietat d’éssers vius: peixos, tortugues, taurons, crancs, algues i coralls. Tots formen part de la vida submarina i estan connectats entre si en una cadena alimentària. Això vol dir que alguns animals es mengen altres animals o plantes per poder viure. Quan hi ha sobrepesca i desapareixen molts peixos, altres animals també poden tenir problemes per trobar menjar, i l’equilibri del mar es pot trencar.
A més, alguns mètodes de pesca molt intensos poden fer mal als fons marins i als esculls de corall, que són la casa de molts animals marins. Quan aquests hàbitats es fan malbé, moltes espècies perden el lloc on viure i protegir-se.
Per protegir els oceans, els científics i els governs proposen diferents solucions. Per exemple, limitar la quantitat de peixos que es poden pescar, crear reserves marines on no es pot pescar i utilitzar tècniques de pesca més respectuoses amb el medi ambient. També és important que les persones consumim peix de manera responsable.
En conclusió, la sobrepesca és un problema que pot afectar tota la vida submarina. Si cuidem els oceans i pesquem de manera sostenible, ajudarem a protegir els animals marins i a mantenir els mars plens de vida per al futur. 🌊🐠🐟
:
1. Què és la sobrepesca?
a) Pescar només peixos petits.
b) Pescar massa peixos més ràpid del que es poden reproduir.
c) Pescar només a l’estiu.
2. Què pot provocar la sobrepesca?
a) Que hi hagi més peixos al mar.
b) Que els peixos creixin més de pressa.
c) Que hi hagi menys peixos al mar.
3. Què pot passar amb algunes espècies a causa de la sobrepesca?
a) Poden desaparèixer.
b) Poden canviar de color.
c) Poden viure més anys.
4. Per què passa la sobrepesca?
a) Perquè es pesca amb canyes petites.
b) Perquè s’utilitzen vaixells molt grans i xarxes que capturen molts peixos alhora.
c) Perquè només es pesca de nit.
5. Per què és important pescar de manera responsable?
a) Per cuidar els oceans i assegurar peixos en el futur.
b) Per pescar més ràpid.
c) Per fer els peixos més grans.
b)
c)
a)
b)
a)