● Desenvolupar la competència social i ciutadana.
● Promoure el treball en xarxa entre els agents educatius i socials del municipi.
● Potenciar la col·laboració de l’alumnat amb les seves escoles per reforçar el teixit social.
ODS 3 Garantir una vida sana i promoure el benestar per a totes les persones a totes les edats.
ODS 4 Garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge durant tota la vida per a tothom.
El 30 de juny del 2005 l’Organització de les Nacions Unides per a l’Agricultura i l’Alimentació (FAO) va proposar la creació d’horts escolars per tal de millorar la qualitat de la nutrició i la formació de nens i familiars als països en vies de desenvolupament, aconsellant també que la producció d’aquests horts sigui el gruix de la dieta de productes frescos al menjador escolar.
Pel que fa a la formació dels nens i joves, la FAO recomanava els horts escolars com a una eina que afavoreix i contribueix a l’educació mediambiental i al desenvolupament individual i social, ja que afegeix una dimensió pràctica als aprenentatges. Pot reforçar matèries instrumentals com les llengües i les matemàtiques, i d’altres com les ciències naturals, la tecnologia i les ciències socials.
En aquest sentit, l'hort escolar esdevé una eina pedagògica amb moltes possibilitats, i per aquesta raó, l'Escola Cal·lípolis ha apostat per aquesta acció educativa. El potencial d'aquesta pràctica és enorme:
APROFUNDIR EN LA CULTURA DE LA SOSTENIBILITAT I LA CULTURA DE LA TERRA.
PRODUIR ALIMENTS SEGURS, DE QUALITAT I RESPECTUOSOS AMB EL MEDI AMBIENT.
POTENCIAR EL TREBALL COMUNITARI , EL DIÀLEG, LA COOPERACIÓ I LA RESPONSABILITAT. AFAVORIR LA CONVIVÈNCIA I L’INTERCANVI DE CONEIXEMENTS ENTRE GENERACIONS DIFERENTS. CONSTRUIR UN ENTORN SOCIAL I UN ESTIL DE VIDA MÉS SALUDABLE.
APLICAR NOVES TECNOLOGIES QUE PERMETIN UNA MAJOR EFICIÈNCIA ECOLÒGICA.
CREAR PETITS ENTORNS AGRÍCOLES A LES ÀREES URBANES.
MILLORAR LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES LINGÜÍSTIQUES, MATEMÀTIQUES I CIENTÍFIQUES.
Si t'animes a participar en aquest projecte, gaudiràs de la possibilitat de tornar a la teva escola, en el cas que visquis a La Pineda o hi hagis cursat la primària, i de passar una estona a l'aire lliure entre plantes i l'olor a terra.
L'alumnat participant en altres edicions, majoritàriament, ex alumnes de l'escola, van gaudir d'allò més. Relaten amb emoció el retrobament amb els seus antics mestres i la expliquen amb il·lusió com d'important ha estat per a ells contribuir amb el seu granet de sorra a la consolidació d'aquest projecte.
El calendari serà pactat amb l'escola, però sempre en el mateix horari: de les 15:30h a les 16:30h.
Laia Martí Rezende: sis hores pendents.
Emily Marulanda Pérez: vuit hores pendents.
Ayoub El Boukhari
Nayara Plaza Belmontes
Cal que us presenteu a l'Escola Cal·lípolis per tal de concertar els vostres horaris.