Les competències digitals són d’àmbit transversal. Poden ser utilitzades per tractar problemes i situacions que afecten a qualsevol de les àrees curriculars i són susceptibles d’evolució constant pels canvis de què són objecte els dispositius i les aplicacions en les quals se sustenten. Es tracta de competències metodològiques que fan referència a desenvolupar mètodes de treball eficaços i adequats en l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació per a la resolució de problemes que es plantegin en situacions i entorns diferents.
A la nostra escola:
Fem servir Google Workspace per Educació amb el domini @esab.cat
Utilitzem l'entorn de treball Google Classroom des de i3 a 6è de primària. Sempre adaptant-nos al nivell en el que es troba l'alumnat.
Hem participat del Pla de Transformació Digital.
Trobareu el desplegament a les pàgines de cada cicle, juntament amb un recull de les activitats que s'han portat a terme fins ara. (En construcció)
Els alumnes utilitzen dispositius Windows 10 i Chromes (els alumnes de 6è i 5è tenen els seus propis dispositius adquirits del Pla de Dotació Digital del Departament) i tauletes Android.
L'alumnat s'inicia en el món de la robòtica gràcies a les bee-bots
Integrem les TAC dins l'aula, utilitzem eines i aplicacions digitals en totes les nostres matèries.
Dins del nostre horari lectiu, treballem amb les noves tecnologies de manera transversal a totes les àrees a tots els cursos, però també dediquem des de i3 fins a 3r una sessió setmanal al treball TAC a l'aula o a l'aula d'informàtica. Tots els grups de l'escola des d'I3 fins a 6è reforcem les matemàtiques amb sessions de treball amb la plataforma digital que ens ofereix Innovamat.
Es fan xerrades amb els Mossos d'Esquadra sobre Internet Segura.