En aquest espai podreu trobar totes les activitats que fem els nens i nenes

de 1r de l'escola.

Esperem que us agradi tot allò que fem.

CURS 2018 - 2019

CLOENDA APADRINAMENT LECTOR

Després de 9 mesos d'apadrinament lector avui l'hi posem punt i final. Ho hem fet amb una entrega de diplomes molt emotiva.

Podeu mirar les fotos a l'àlbum!

FESTA LEGO

Avui 13 de juny hem celebrat la Festa Lego que enguany girava entorn el projecte d’escola “Som artistes”.

Al llarg del curs els alumnes des de 1r a 6è han tingut dos dies a la setmana per treballar en equip en el seu projecte. Un cop acabat, l’han presentat als mestres, els quals han hagut de puntuar les maquetes més treballades i més ben presentades (podeu veure els vídeos i fotos en aquest blog, més avall).

Després de mesos d’intriga avui hem sabut que els guanyadors del primer premi són:

1r: La casa màgica: Adrià, Pau, Ada, Yasser i Àfrica

2n: Els millors artistes: Laia, Roger, Iria i Ainoa.

3r: Escultura Dalí: Antonio, Marc, Noa i Valeria.

4t: Supertrampolí de Catalunya.

5è: Flamenco i el quadre 3D: Aroa F, Aitana, Alexia i Sergio

6è: La Galeria d’Art: Àngel, Elias, Noa i Dara.

Els guanyadors dels segons i tercers premis han rebut un diploma per felicitar-los pel seu esforç

Al acabar l’entrega de premis i diplomes hem fet un esmorzar Lego amb tots els participants!!! (Si cliqueu dins qualsevol imatge trobareu el recull fotográfic de la festa)

1R PREMI

2N PREMI

3R PREMI

VISITA A LA FUNDACIÓ MIRÓ

El dimarts 11 de juny els alumnes de Cicle Inicial vam visitar la Fundació Joan Miró situada a Barcelona. Després de dedicar tot el curs a treballar diferents aspectes que engloben Els artistes, projecte d'escola d'enguany i conèixer profundament la figura de Joan Miró, hem posat punt i final a aquest artista tot visitant el museu dedicat a la seva figura. Va ser una visita d'allò més profitosa. La vam gaudir al màxim malgrat la pluja.

Arribant a la Fundació

Anàvem un xic molls però amb moltes ganes de la visita!

Esmorzant en un espai molt xulo!

Teníem molta gana!

Investigant les parets...

Hi havia un collage d'allò més impressionant!

EL SOMRIURE D'UNA LLÀGRIMA

En un moment de la visita vam seure per contemplar el quadre "El somriure d'una llàgrima" d'en Miró. Miró feia servir els colors que li feien recordar el seu lloc preferit del món: Montroig del Camp. El blau del cel i del mar, el groc del blat i del sol, el vermell de les muntanyes, el verd dels arbres.... Eren els colors que veia per la finestra quan es despertava. Abans de saber quin nom duia aquesta obra hem fet les nostres hipòtesis, tot observant el quadre i allò que ens transmetia intentàvem endevinar quin títol portava.... però les nostres aportacions quedaven molt lluny del nom original! A Joan Miró li agradava molt fer jocs de paraules!

Després d'esmorzar vam visitar la maqueta d'aquesta escultura anomenada"Els enamorats". Pensàvem que la maqueta seria petita però era enorme!!! L'obra original està situada a la ciutat de París, en un barri que no és gaire turístic i d'edificis moderns que necessitava una mica de color. Vam prometre a la nostra guia Sílvia, que si un dia anem a París o hi tornem, que l'aniríem a visitar.

I vam olorar

allò que ens

transmetia el

quadre

UN TAPÍS MOLT ÚNIC

Mirant aquest tapís ens vam adonar que apareixien dos noms: el d'en Miró i Royo. La nostra guia ens va explicar que en Miró va conèixer un senyor que es deia Josep Royo. Miró era molt gran quan va voler fer un tapís però ell volia conèixer noves maneres d'art.

Hem après que fer fer tapissos necessitem una màquina que es diu telar.

Per fer aquest tapís va necessitar agulles molt gruixudes i molt grans. El van fer amb ajuda de 5 senyores. Va ser un treball en equip. En Miró no n'havia fet mai cap i no en sabia fer i va necessitar algú que l'ajudés i l'ensenyés. Nosaltres també ho fem; també treballem en equip i ens ajudem. Quan Miró no sabia fer una cosa, demanava ajuda.

En aquest tapís tots hi hem vist coses diferents: un llop, un ocell, una estrella... A Miró li agradava molt pintar la nit. Li agradava molt mirar les estrelles, les constel·lacions, el cel... El relaxava. A Miró no li agradaven les coses que passaven a la Terram així que es posava música, mirava el cel i pintava. Miró no deixa què dibuixava. Moltes vegades no posava títol a les sebes obres perquè volia que els seus espectadors ho interpretessin. Tots som diferents i cadascú pot interpretar les seves obres de maneres diferents.

El tapís

L'observem

Mai n'havíem observat un estant estirats!

Observant aquest quadre hem après que hi ha com un diccionari dels símbols d'en Miró: quan Joan Miró pintava el sol, sempre el pintava vermell. Les llunes les pintava blaves i verdes. Els personatges sempre tenen tres pèls. Les estrelles les feia amb el signe de la suma i de la multiplicació.

Després de comprovar-ho mirant el quadre, la Sílvia, la nostra guia ens ha donat un abecedari inventat i hem hagut d'escriure els nostres noms amb els símbols inventats, amb un llenguatge secret que només sabem nosaltres.

Per acabar el nostre súper matí artístic, hem fet les nostres propis dibuixos amb objectes diferents. Ho hem provat!!! Hem col·locat diferents objectes en un projector, així com diferents colors i tot comprovant que quedava bé hem fet unes composicions brillants!

ENS HO HEM PASSAT MOLT BÉ I HEM APRÈS MOLT!!!!!

ANEM A L'HORT

El passat 3 de juny vam anar a l'hort. Vam comprovar que aquelles hortalisses que havíem plantat ja començaven a donar fruits. Vam regar una mica, vam posar palla allà on es necessitava i vam pelar faves. Va ser molt divertit! Mireu l'àlbum per comprovar-ho!

Projecte Lego "Som artistes"

Us presentem els nostres projectes Lego d'aquest curs. Aquest any la consigna era que havia d'estar relacionat amb el projecte d'escola Som artistes. Alguns de nosaltres ens hem inspirat en La casa Màgica del Mag Xevi, d'altres, en museus. Hem creat unes construccions d'allò més originals i divertides!

Si cliqueu a una de les imatges us trobareu un grapat de fotografies que recull el que hem estat fent fins arribar al dia de l'exposició final! Així com també, els vídeos de les nostres presentacions!

La casa Màgica

Museu

l'Aquadiver d'art

Una torre d'art

La casa dels Colors

Xics gastronòmics

El 21 de maig ens va visitar la Fundació Alícia i ens va ensenyar a menjar saludable.

L'Alba, la Dietista, ens va explicar que hem de menjar de manera saludable mitjançant la piràmide alimentària i que per esmorzar hem de menjar sempre un làctic, una fruita i un cereal.

Després el Xef David ens va fer d'esmorzar un batut i una broixeta de pa i vam veure que contenia els aliments dels quals ens havia parlat l'Alba.

Al final hem fet un taller de cuina on hem fet el nostre entrepà per esmorzar amb molts ingredients sans, però hi havia una condició, com a mínim hi havia d'haver un ingredient que fos verdura.

Hem disfrutat molt!!!! (i de l'esmorzar saludable també!!)

Visitem els serveis municipals del nostre poble

El dia 9 de maig vam anar d'excursió a Platja d'Aro. Vam visitar la Policia Local, l'Ajuntament i l'Oficina de Turisme.

De la Policia Local ens va agradar molt que ens ensenyessin els vehicles i que ens hi deixessin pujar i tocar la sirena, també ens van ensenyar i deixar entrar als calabossos.

A l'Oficina de Turisme ens van explicar que hi ha una gimcana d'en Xalarí per ajudar a conèixer les coses més boniques del nostre poble.

A l'Ajuntament vam conèixer a l'alcalde, Joan Giraut,i vam estar al seu despatx, també vam entrara la sala de plens i ens vam poder asseure a les seves cadires.

ENS HO HEM PASSAT MOLT BÉ!

Excursió a La Casa Màgica

El passat dimecres 24 d'abril vam anar a visitar La Casa Màgica d'en Xevi a Santa Cristina d'Aro.

Ens va agradar Molt!

Tallers Setmana Cultutal

La cuina dels ritmes

La darrera setmana d'Abril va venir en Jordi de https://www.khan-cartro.com/ i ens va fer un taller de música amb "estriments" que són els estris de cuina que serveixen per fer música.

Va ser molt divertit perquè fèiem ritmes molt complicats però que sonaven molt bé.

Les maletes viatgeres

Aquí teniu el recull de fotografies dels alumnes de 1r amb les seves maletes viatgeres. Van gaudir molt explicant els seus contes als companys de classe i a la senyoreta.

L'Ariadna

En David

En Patrici

Imagina i Crea

Les monitores de la Casa Lila ens han visitat aquest dilluns amb una proposta d'allò més atractiva: Imagina i Crea.

Ens han propostat crear diferents racons; el de construir cabanes, un de cuina i un de contacte amb la naturalesa. Els alumnes han anat passant pels diferents racons i han intervenit a la seva manera.

Ha sigut tot un èxit. Entreu a l'àlbum i mireu-ho vosaltres mateixos!

I els monstres?

El divendres passat, a la biblioteca, la Marta ens va explicar el conte Els monstres. És sobre una nena, que, a mitja nit, crida al pare perquè té por dels monstres i la foscor. Us sona? Aquest, amb tota la paciència que té, se l'escolta i intenta treure-li la por... Si està tot fosc, com que tu no pots veure res, els monstres tampoc.... Papa!!!!!!!! Què passa? I si el monstre brilla a la foscor? Doncs que et despertaràs i et podràs amagar! I si té poders màgics i hi veu com els gats? Doncs lladraràs com un gos! Però hi ha gats i gossos que són molt amics i potser no l'espanto! Doncs us feu amics! Ah, és clar, papa, ja pots marxar que apagaré el llum, que si no, no vindrà cap monstre a jugar amb mi!!

Ens va encantar aquest conte! Després, vam parlar una mica de les pors que tenim. Les vam dibuixar o escriure en un paper i el vam donar de menjar a la Capsa Menja Pors! D'aquesta manera, quan la Marta marxés cap a casa, se les emportaria amb ella....

Doneu un cop d'ull a l'àlbum de fotos!

Grup A

Després de llegir el conte, vam fer els nostres dibuixos. Després de fer-los, vam fer una "assamblea" per compartir les nostres pors.

Finalment, les vam donar de menjar a la Capsa menja pors!

La capsa menja pors i el conte

Grup B

Ens ho vam passar d'allò més bé! Cliqueu a la foto i podreu veure un grapat d'imatges de la dinàmica!

ESCULTURES CREATIVES

Mireu,

mireu...

quins animals reconeixeu?

Inspirant-nos en l'activitat de la Dona Ocell de Miró (consulteu-la una mica més avall), hem creat les nostres pròpies escultures. Aquest cop, relacionades amb el projecte de Medi que tracta dels Animals. Han quedat unes escultures molt divertides i originals! Ho hem fet amb rotlles de cartró, oueres, amb pintures, amb botons, pompons, purpurina, escuradents i altres materials.

El Monstre de Colors

El dijous 31 de gener els nens i nenes d'Educació Infantil i Cicle Inicial vam anar a Girona a veure la funció de teatre "El Monstre de Colors". L'obra ens va agradar molt i ens ho vam passar molt bé!

FENT LA DONA OCELL DE MIRÓ

Els nens i nenes de 1r s'ho van passar súper bé fent la rèplica de l'escultura de Miró "La Dona Ocell". Van fer retalls de papers de colors i els van encolar en un rotlle de cartró de cuina i amb pasta de modelar vam fer la lluna. Finalment ho van exposar al hall de l'escola perquè tothom veiés la seva feina que ha quedat molt bé!!!

Retallant...

Encolant....

El resultat final!

POEMA RECITAT A 1r

Avui els nens de cinquè han vingut a compartir amb nosaltres a la classe el seu poema de Nadal.

Ens ha agradat molt!

EL TIÓ HA CAGAT A PRIMER

Avui els nens i nenes de primer hem cagat el tió.

Ha sigut fantàstic perquè, com que ens hem portat molt i molt bé hem tingut molts regals.

El tió és màgic!!!

VISITA DEL PATGE REIAL

Aquest matí hem tingut una sorpresa molt especial, han vingut els patges reials a buscar les nostres cartes per portar-li als reis.

Quin dia més especial!

APADRINAMENT LECTOR

El passat dimecres 10 d’octubre vam iniciar l’apadrinament lector amb els nostres padrins i padrines de 6è. Aquest any ens hem trobat que som més fillols i filloles que padrins i padrines! Som 24 “apadrinats” i 17 “apadrinadors”, és per aquest motiu, que algun padrí o padrina tenen dos fillols al nostre càrrec.

La primera presa de contacte la vam fer al gimnàs de l’escola. La veritat és que ja coneixíem amb qui aniríem i ens vam intercanviar un regal fet per nosaltres mateixos amb l’objectiu de presentar-nos. Finalment, vam firmar un contacte lector amb els quals ens comprometem a escoltar amb atenció, tenir paciència, respectar als nostres padrins i fillols i a llegir el millor possible.

Ara ja portem unes quantes jornades lectores i comencem a conèixer la dinàmica.

A partir d'ara només resta llegir, aprendre, escoltar i gaudir de les meravelloses històries que hi ha amagades entre els contes de la biblioteca.

HOQUEI

Aquest mes d’octubre, els alumnes i les alumnes de primer a cinquè nivell, hem pogut gaudir dels bons consells i les expliccions d’en Dídac. Ens ha ensenyat a “jugar” a hoquei patins tot demostrant que l’edat no suposa cap impediment per estar en forma.

Anem a l'hort!

Els nens i les nenes de primer hem fet feines a l'hort: hem regat, plantat, tret males herbes i hem llegit els noms de les diferents fruites i verdures.

Vitralls

Creem amb Playmais

Modelatge

Sortida Mediambiental

Avui dimecres 29 de Maig, els nens i nenes de primer hem fet una sortida al bosc de Castell D'Aro (zona del pessebre). Acompanyats de la monitora, l'Olga, hem après a identificar els cants dels ocells més típics de la nostra zona. També hem après com són físicament, per poder identificar-los. Ens ha explicat com fan els nius, que i com mengen.

Mitjançant contes, ens ha explicat la cadena alimentària dels animals que viuen al bosc.

Hem après molt i ens ho hem passat genial!