Aquest 2026 Trocateatre us vol oferir propostes ben engrescadores per omplir el teatre, des de creacions pròpies, teatre professional i lectures dramatitzades. Segueix-nos a les xarxes socials per no perdre't cap notícia de darrera hora
Jez Butterworth explica que des de feia temps li voltava pel cap escriure una obra que parlés del món rural a Irlanda del Nord, situant l'acció a una granja. Li atreia especialment la "Festa de la Collita" (The Harvest Day), una celebració familiar molt lligada a la tradició i per què no, a una certa mística que sempre envolta els textos de Butterworth.
"La collita és sagrada. La collita és aire i vida i esperit" - Oncle Pat. Acte Segon
Però per poder crear una història en aquest ambient, no trobava quina hauria de ser la trama a seguir i a explicar, fins que la seva parella, l'actriu nord-irlandesa Laura Donnelly li va explicar un esdeveniment lligat a la seva família: la desaparició del seu oncle Eugene Simons l'any 1981 (un dels anomenats "Disappeared"). El van trobar mort tres anys després en una zona pantanosa prop de la frontera amb la República d'Irlanda.
I a partir d'aquestes dos aspectes, es construeix "The Ferryman".
Seamus Carney porta 10 anys desaparegut. La seva dona Cait i el seu fill, el petit Oisin, van a viure a la granja del germà d'en Seamus, en Quinn. L'acció de l'obra es desenvolupa durant la Festa de la Collita de l'any 1981, que reuneix a tota la família Carney (en Quinn, la Mary -la seva dona- i els seus 8 fills, juntament amb les ties Pat i Maggie i l'oncle Pat i els cosins Corcoran). Justament aquest dia, reben la notícia que s'ha trobat el cos d'en Seamus. Aquesta notícia trasbalsa la família, també marcada pel conflicte que s'estava visquent en aquells moments -"The Troubles", amb els vaguistes de fam que van acabar morint, com Bobby Sands.
Autor: Jez Butterworth
Traducció i direcció: Pep Duran
Ajudant de direcció: Martina Jiménez
Actors:
Miquel Jiménez Espejo
Montse Roig
Marina Viñas
Àngels Castro
Vicenç Gurrea
Gemma Pérez
Roger Pallàs
José Luis Méndez
Antoni Giner
Iris Pacheco
Sofia Fernández
Aran Font
Laia Ramon Cónsul
Jan Martín
Miquel Jiménez Robles
Nil Domènech
Sergio García
Marc Cabestany
Marià Mercader
Jaume Clotet
Nord Planells
Gènere: Drama
Dia i hora espectacle:
Divendres 23 de gener, 21:00
Dissabte 24 de gener, 20:00
Sala: Teatre Ateneu. Sala Gran.
Preu: 8 €
Durada: 180' -Pendent de confirmació
Hamlet, cada vegada més boig a ulls de tothom, troba per fi una manera per dur a terme la seva venjança: el teatre
Després d’haver estrenat Hamlet.01 i d’haver portat arreu del territori el primer acte de l’obra de Shakespeare, Sergi Belbel i Enric Cambray estrenen Hamlet.02 per seguir sorprenent el públic mentre analitzen el segon acte de Hamlet.
Sergi Belbel ha reconvertit una de les principals tragèdies en un veritable exercici d’Stand-up comedy a través de la figura del monologuista que narra i comenta al públic el que va succeint durant l’obra. Enric Cambray és qui porta tot el pes de l’espectacle i qui interpreta tots i cadascun dels personatges, entrant i sortint constantment de la ficció mentre analitza aquest text universal amb molt d’humor per poder arribar fins al fons de la qüestió.
Autor: Sergi Belbel
Direcció: Sergi Belbel
Actors: Enric Cambray
Gènere: Drama
Dia i hora espectacle:
Diumenge 19 d'Abril de 2026. 18:00h
Sala: Platea Sala Gran
Preu: 10€
Durada: 110'
Atenció a la posició de l'escenari d'aquest espectacle.
En Ramoneda, un reconegut periodista d'un prestigiós diari, es veu obligat a escriure una notícia falsa per desviar l'atenció dels lectors i decideix fer-ho amb la màquina d'escriure clàssica que li ha regalat el seu nou becari, per trobar-se que, al dia següent, la notícia ha esdevingut certa. Una comèdia amb efectes paranormals, dubtes existencials i personatges rocambolescos al voltant d'una idea ben clara, si es pot escriure, pot ser real.
Autor i director: Enric Tarragó
Actors:
Miquel Jiménez
Nil Giol
David Gázquez
Martina Tarragó
Nil Doménech
Cristina Fernández
Gènere: Comèdia
Dia i hora espectacle:
Divendres 20, 21:00 de febrer
Dissabte 21, 20:00 de febrer
Diumenge 22, 18:00 de febrer
Sala: Sala Lluís Giró del teatre Ateneu
Preu: 10€
Durada: 70 minuts
Els Figurants està basada en una divertida comèdia de Sanchis Sinisterra que planteja la rebel·lió dels figurants contra els protagonistes. Els figurants prenen l’escenari donant lloc a situacions absurdes i surrealistes que, en realitat, potser no s’allunyen tant de la vida real, com podria semblar. En un marc meta-teatral, amb uns personatges hilarants i uns diàlegs àgils i enginyosos, la comèdia està servida. I entre riallada i riallada, una pregunta per a la reflexió: realment som nosaltres els que dirigim la nostra pròpia vida?
Autor: Sanchis Sinisterra
Direcció: Pep Tarragó
Ajudant de direcció: Pepita Caballé
Actors:
Quim Martí
Pep Martí
Joan Yerga
Carme Fernández
Encarna Rodríguez
Lluïsa Reixach
Santi Fradera
Josep Nicolau
Emília Mollfulleda
María Gutiérrez
Xavier del Rio
Jaume Calvet
Gènere: Comèdia
Dia i hora espectacle:
Divendres 15 de maig 21:00
Dissabte 16 de maig 20:00
Diumenge 17 de maig 18:00
Sala: Lluís Giró
Preu: 10€
Durada: 70 minuts
Sinopsis: En Martí Bruguera, crític teatral que odia el teatre, torna a la casa familiar a Sant Celoni. Les seves ties, Àgueda i Marta, tenen un passatemps peculiar: enverinar vellets amb vi de missa. La Tere, la germana, creu que és el president Macià. En Joan, el criminal de la família, arriba amb el seu metge sinistre, el doctor Bosch. I l’Elena, neboda del mossèn local, encara creu que el Martí és un bon partit.
Mentrestant, els actors de la companyia fan el possible per avorrir l’audiència fins a la mort, sabotejant la narrativa i buscant l’extinció definitiva del teatre com a forma artística.
Però... què passa si el públic s’ho passa bé?
Pot morir el teatre si encara fa riure?
Autor: Joseph Kesselring, a partir de la traducció de Guillem-Jordi Graells
Adaptació i dramatúrgia: Pep Duran
Actors:
Armand Gunyalons
Lola Pérez
Mari Fieira
Jessica Vigo
Joan Yerga
Bartu Gunyalons
Martina Tarragó
Enric Tarragó
Miquel Jiménez Robles
Alba Danot
Raül Martínez
Pep Tarragó
Pepita Caballé
Adjunt a la Direcció: Roser Subirats
Adjunt a la Producció: Albert Manyosa
Gènere: Comèdia
Dia i hora espectacle:
Divendres 29 de maig de 2026, 21h.
Dissabte 30 de mmaig de 2026, 20h
Diumenge 31 de maig de 2026, 18h
Sala: Platea Sala gran
Preu:10€
Durada:110 minuts
Dues dones seuen i mengen pipes mentre tenen una llarga conversa filosòfica sobre la vida, les injustícies, els problemes de la societat i un llarg reguitzell de temes candents de la nostra societat. De les creadores de Va de Madres i Sagrada Família arriba aquest nou muntatge crític, divertit i amb molta mala llet.
Autor: Creació pròpia a partir d'una idea de Cristina Fernández
Direcció: Cristina Fernández
Actors:
Sara Cubells
Héctor Borland
Cristina Fernández
Enri Caballero
Jessica Vigo
Laura Azor
Maria Reixach
Miquel Peula
Gènere: Comèdia
Dia i hora espectacle:
Divendres 5 de juny, 21:00
Dissabte 6 de juny, 20:00
Diumenge 7 de juny, 18:00
Sala: Lluís Giró
Preu:10 €
Durada: 90 minuts