El Programa d’infants és un programa educatiu d'Amics del Nepal dissenyat per als estudiants que estudien de sisè a desè curs (l'equivalent en el sistema educatiu espanyol als cursos de 6è de primària a 4t d’ESO) a les escoles públiques de la vall de Katmandú. Idealment, també és el punt de partida per als estudiants seleccionats a sisè curs per iniciar el seu camí d'aprenentatge a Amics del Nepal mitjançant la Beca Amics.
L'objectiu general del Programa d'infants és garantir el dret a l'educació bàsica i desenvolupar habilitats per a la vida personal i social que permetin una transició suau als estudis superiors, així com uns mitjans de subsistència, i una millora de la salut dels infants desfavorits i indígenes i les seves famílies de baixos ingressos al Nepal.
Iniciat el 2019, el programa dona suport als infants en la seva vida acadèmica i permet una millor transició de l'educació primària a l'educació secundària i es basa en els Objectius de Desenvolupament Sostenible internacionals inclosos a l'agenda 2030. Se centra específicament en l'objectiu 4 per tal de garantir una educació universal, de qualitat i equitativa, inclusiva i que promogui oportunitats d'aprenentatge al llarg de la vida per a tothom.
Amics del Nepal col·labora amb tres escoles públiques properes al Centre d’activitats d’Amics del Nepal. Part d’aquesta col·laboració consisteix incorporar com a beneficiaris d'Amics del Nepal els alumnes de 6è de primària. Cada any, 10 nous alumnes de 6è de primària entren al Programa d’infants d’Amics del Nepal, i durant 5 anys participen en les activitats extraescolars proposades.
Tots aquells alumnes que completen amb èxit el Programa d’infants, tenen l’oportunitat de formar part del Programa de joves.
El Programa d’infants consta de tres projectes:
Suport a les famílies (C1)
Classes per projectes (C2)
Classes experimentals (C3)
Oferir a tots els infants beneficiaris i a les seves famílies reunions periòdiques d'assessorament i suport familiar, d'educació i suport a la vida, tallers de salut i conscienciació per tal de gaudir d'una educació digna i una vida saludable amb les seves famílies.
Proporcionar suport sanitari i d'ajuda d'emergència als beneficiaris directes i indirectes (la família) del Programa d’Infants per ajudar-los a tenir llars i hàbits saludables.
Proporcionar suport educatiu mitjançant el subministrament de les taxes escolars, uniformes i tot el material escolar necessari als infants, garantint així l'accés a una educació bàsica de qualitat en escoles públiques del Nepal.
Fomentar aprenentatge basat en projectes i projectes d'orientació social amb activitats i resultats definits al llarg de l'any per permetre el desenvolupament d'habilitats per a la vida (5C: creativitat, pensament crític, col·laboració, comunicació i cura).
Oferir classes d'anglès i informàtica durant tot l'any per ajudar els infants a:
Millorar i desenvolupar les seves habilitats lingüístiques i la capacitat d'utilitzar l'anglès en situacions de la vida real del dia a dia.
Desenvolupar la seva competència informàtica bàsica i possibilitar el desenvolupament de competències tecnològiques
Donar suport sanitari mitjançant tallers de salut periòdics, revisions oftalmològiques i dentals, paquets d'higiene i distribució anual de roba per tal de promoure i mantenir hàbits saludables i una vida feliç.
Oferir esdeveniments comunitaris i oportunitats de participació mitjançant visites de camp, exposicions, xerrades d’experts i ponents convidats, i esdeveniments finals que permetin l'intercanvi de coneixements, la consciència social i la participació activa.
Donar suport educatiu mitjançant el subministrament de les taxes escolars, uniformes i tot el material escolar necessari als infants, garantint així l'accés a una educació secundària de qualitat.
Fomentar l’aprenentatge experiencial i projectes d'orientació social amb activitats i resultats definits al llarg de l'any per permetre el desenvolupament d'habilitats per a la vida (5C: creativitat, pensament crític, col·laboració, comunicació i cura).
Oferir classes d'anglès i informàtica durant tot l'any per ajudar els nens a:
Desenvolupar coneixements bàsics en informàtica i desenvolupar competències tecnològiques.
Adquirir un domini pràctic de la llengua anglesa (comprensió oral, expressió oral, lectura i escriptura fluida)
Desenvolupar i integrar l'ús de l'anglès de manera eficaç i adequada en situacions de la vida real.
Donar suport sanitari mitjançant tallers de salut periòdics, revisions oftalmològiques i dentals, paquets d'higiene i distribució anual de roba per tal de promoure i mantenir hàbits saludables i una vida feliç.
Oferir esdeveniments comunitaris i oportunitats de participació mitjançant visites de camp, exposicions, xerrades d’experts i ponents convidats, i esdeveniments finals que permetin l'intercanvi de coneixements, la consciència social i la participació activa.
Durant el 2024 el Programa d’infants ha comptat amb un total de 46 beneficiaris (30 nenes i 16 nens, sense repetició). L’any 2024 està compost per una part del curs 2023/24 (gener-març) i una part del curs 2024/25 (abril-desembre) perquè al Nepal el curs acadèmic canvia a mig abril.
De gener a març de 2024:
Suport a les famílies (C1): 3 infants (2 nenes i 1 nen)
Classes per projectes (C2): 20 infants (12 nenes i 8 nens)
Classes experimentals (C3): 15 infants (11 nenes i 4 nens)
Total de beneficiaris: 36 infants (24 nenes i 12 nens)
D’abril a desembre de 2024:
Suport a les famílies (C1): 3 infants (2 nenes i 1 nen)
Classes per projectes (C2): 20 infants (12 nenes i 8 nens)
Classes experimentals (C3): 22 infants (14 nenes i 8 nens)
Total de beneficiaris: 43 infants (27 nenes i 16 nens)
Total de beneficiaris (gener-desembre de 2024) sense duplicació: 46 infants (30 nenes i 16 nens).
A més dels beneficiaris directes, també hi ha un gran nombre de beneficiaris indirectes de les activitats organitzades pel Programa d’infants. En total, es beneficien més de 200 persones de la comunitat, infants de diferents centres d’acolliment, famílies i joves d'Amics del Nepal, i de zones on es duen a terme les activitats organitzades pel Programa d’infants.
En el marc del projecte Suport a les famílies (C1) les activitats han estat:
Suport educatiu proporcionat a 3 beneficiaris de Suport a les famílies per completar la seva educació secundària. (gener - desembre)
Reunió amb els beneficiaris i les seves famílies per explicar amb detall les clàusules dels projectes i les beques Amics. Tots els estudiants i famílies van signar les clàusules. (març)
Pagaments de les quotes escolars i visites a les escoles per rebre actualitzacions acadèmiques dels infants de Suport familiar. (abril, juliol, octubre, desembre)
Diverses reunions familiars com a part de l’orientació del programa i per compartir i discutir qüestions relacionades amb els infants, el paper dels pares i les expectatives del programa. (març, abril, juliol, setembre)
En el marc del projecte Classes experimentals (C3) les activitats han estat:
Cloenda del tercer i últim trimestre del curs acadèmic 2022/23 amb el tema “Solidaritat”. (gener)
Inici del quart trimestre amb el tema “Drets de les dones”. (gener)
Visita a Women Foundation Nepal (WFN) per aprendre sobre els drets de les dones. (febrer)
Esdeveniment de solidaritat compartida a la casa d'acolliment de Patan. (febrer)
Esdeveniment final sobre els drets de les dones al Centre d’activitats d’Amics del Nepal. (març)
Inici de les classes amb el tema “Medi Ambient i Sostenibilitat” per al nou curs acadèmic 2024/25. (abril)
Campanya de neteja a Bundole com a part del seu projecte “Medi Ambient i Solidaritat”. (juny)
Esdeveniment intermedi sobre el tema "Medi Ambient i Solidaritat". (juliol)
Inici del curs de natació de 20 dies per a EL8 a Divya Complex and Hospitality. (juny)
Taller de salut i distribució de paquets d’higiene d’estiu per prevenir malalties transmeses per l’aigua. (juliol)
Visita a Utpala Farmer’s Market per explorar alternatives a l’ús del plàstic. (agost)
Distribució de roba d’estiu (samarretes, pantalons curts i sabates). (agost)
Esdeveniment final sobre el tema "Medi Ambient i Sostenibilitat", centrat en residus i envasos de plàstic. (setembre)
Inici de les classes sobre els drets de les dones amb 19 beneficiaris. (novembre)
Esdeveniment a la casa d'acolliment de Patan sobre la gestió inadequada de residus plàstics i envasos. (novembre)
Taller de salut i distribució de paquets d’hivern sobre salut menstrual. (desembre)
En el marc del projecte Classes per projectes (C2) les activitats han estat:
Provisió de materials educatius per a tots els estudiants de PBL per continuar amb els seus estudis de 6è i 7è grau. (gener - desembre)
Col·laboració de PBL7 amb cinc escoles de Barcelona durant tot l'any per assolir els objectius de l’School DocFest. (gener - desembre)
Cloenda del tercer trimestre amb PBL6 (Solidaritat i Recaptació de fons) i una sessió de narració de contes de PBL7. (gener)
Inici del quart trimestre d’aprenentatge basat en projectes amb els temes “Bondat i compassió” per a PBL6 i “Drets de les dones” per a PBL7. (gener)
Visita al Museu Taragaon per exposar els estudiants a informació sobre les dones al Nepal. (gener)
Sessió esportiva amb els estudiants de PBL a Dunkmandu. (gener)
Excursió a Jagdole amb PBL7 com a activitat de lleure. (gener)
Visita al Mandala Art Theatre per veure l’obra “Masinya Dastoor” sobre els pobles indígenes del Nepal. (febrer)
Cloenda del quart trimestre amb els temes “Bondat i compassió” per a PBL6 i “Drets de les dones” per a PBL7. (març)
Inici del primer trimestre de PBL per al curs acadèmic 2024/25 amb els temes “Medi Ambient i Sostenibilitat” per a PBL7 i “Preparació d’anglès” per a PBL6. (abril)
Visita a la granja Himgiri Permaculture per sensibilitzar sobre la sostenibilitat i l’agricultura ecològica. (juny)
Taller de salut sobre higiene bàsica i neteja, amb distribució de paquets d’higiene i roba d’estiu. (juny)
Sessió amb una convidada experta, la Sra. Nima Yangchen Lama, sobre medi ambient i sostenibilitat. (juny)
Esdeveniment final de PBL sobre Medi Ambient i Sostenibilitat per part de PBL6 i Preparació d’anglès per part de PBL7. (juliol)
Visita al centre oftalmològic Drishti per fer una revisió ocular als beneficiaris de PBL6. (juliol)
Inici del segon trimestre amb els temes “Drets dels infants” per a PBL6 i “Jo i el meu veïnat” per a PBL7. (agost)
Sessió amb el Sr. Mohan Dangal, director executiu de Child Nepal, sobre els drets dels infants per a PBL7. (setembre)
Esdeveniment final de PBL6 sobre “Jo i el meu veïnat” i de PBL7 sobre “Drets dels infants”. (setembre)
Inici del tercer trimestre amb el tema “Solidaritat” per a PBL6 i “Preparació d’anglès” per a PBL7. (octubre)
Distribució de certificats d'assoliment als participants de PBL7 que van col·laborar en el projecte artístic amb Sant Esteve Sesrovires, Barcelona. (novembre)
Visita de PBL6 al Nepal Art Council per veure l’exposició “Reimagine Arts” relacionada amb el seu projecte de solidaritat. (desembre)
Taller de salut per a PBL7 sobre la importància d’un cor saludable i per a PBL6 sobre la salut auditiva, seguit de la distribució de roba d’hivern. (desembre)
Beneficiària del Programa Infantil (PBL6)
(26 de febrer de 2024)
Beneficiari Programa d'infants (PBL6)
(26 de febrer de 2024)
“Namaste. Em dic Anisha Lama i tinc 12 anys. Estudio 6è a l'escola pública Mahendra Boudha. Visc a Nayabasti i avui vull compartir la meva història amb tots vosaltres. Espero que la gaudiu! Quan vaig arribar per primera vegada a Amics del Nepal, em vaig sentir molt nerviosa. Però després vaig conèixer la mestra Pema, que ens va explicar tot sobre Amics del Nepal. Em vaig presentar a ella i, a poc a poc, vaig començar a parlar amb els meus companys. Després d'un parell de dies, vam jugar a l’UNO junts. Va ser molt divertit! Sempre em sento emocionada quan juguem a aquest joc. Un dia, la Pema ens va portar d'excursió a Dunkmandu. Allà vam jugar a futbol i bàsquet. Quan vam tornar al Centre d'activitats, vam berenar tots junts abans de tornar a casa. Més endavant, vam fer una altra excursió a Himgiri PermaCulture Organic Farm. Era un lloc tan bonic, i vam poder menjar fruites i verdures fresques de la granja. Fins i tot vam veure un jardí preciós allà. A Amics, vaig jugar a molts jocs diferents com UNO, DOS, Virus, Go-fish, Samrajya i Skip-Bo. Sempre em sento molt feliç i emocionada de venir a Amics del Nepal. Fins i tot ens donen roba d'hivern, d'estiu i altres coses que necessitem. També ens va ensenyar les 5C: creativitat, pensament crític, col·laboració, comunicació i cura. Gràcies a tots per escoltar la meva història. Espero que us hagi agradat!”
“Em dic Rehan Puri i tinc 14 anys. Visc a Nayabasti i vaig a l'escola pública Mahendra Boudha. Estic a PBL 6. Formo part d'un grup genial anomenat Amics del Nepal. Juguem a molts jocs divertits. Quan vaig venir a Amics, era tímid i no parlava gaire. Però després d'uns 9 o 10 dies, vaig començar a parlar amb els meus nous amics. La mestra Pema ens va ensenyar a saludar-nos amb paraules com JoJo Lapa, Namaste i Darshan. També vam aprendre gramàtica i vam fer viatges a la permacultura Dunkmandu i Himgiri. Vam aprendre sobre les 5C: creativitat, pensament crític, col·laboració, comunicació i cura. El mestre Rojan ens va ensenyar sobre ordinadors, i els mestres Pramod i Dipshana ens van mostrar jocs nous. El mestre Kritan ens va fer fotos i vídeos, i ens divertim. En Vishnu i en Sushil ens van fer aperitius saborosos. Sempre em sento emocionat quan vinc a Amics del Nepal. La meva part preferida va ser quan molts pares d'amics van venir a veure el nostre esdeveniment final al tercer trimestre. Els vam ensenyar diferents instruments musicals, i va ser fantàstic!"
Durant el 2024 es van dedicar en total 26.780,23 € al Programa d’infants.
Aquest import inclou un 40% de l’import dedicat al Centre d’activitats d’Amics del Nepal a Katmandú.
El canvi aplicat a la divisa és de 144,86 NRP/€ que correspon a la mitjana de l’any 2024.